Svara
2005-10-03, 13:19
Moderator
tobess avatar
FAQ - Tripprapporter

Q: Vad r en tripprapport?
A: Det r en beskrivning av ett rus p ngon drog.

Q: r det bara personer som tagit hallucinogener som fr skriva hr?
A: Nej, forumet r ppet fr alla droger.

Q: Finns det ngra speciella regler fr det hr delforumet?
A:
  • Skriv s detaljerat som mjligt.
  • Rubriken fr trden ska innehlla namnet p den drog du tagit.
  • Kommentarer till rapporterna som bara bestr av ett smiley eller ngot enstaka ord raderas.
  • Skriv era rapporter dagen efter ruset, inte under det.
  • Kom ihg att du inte fr bryta mot PUL (Personuppgiftslagen) nr du skriver din rapport. Fullstndiga namn, adresser eller andra uppgifter som kan bindas till en person r frbjudna enligt regel 1.06.
  • Trdar som inte anses hlla mttet lses eller flyttas.

Q: Hur ska en tripprapport se ut?
A: Hr finns en mall som ni kan flja om ni vill, men det r inget tvng.

Citat:
Substans: Vilken drog/substans har du tagit?

Dos: Hur mycket tog du vid tillfllet?

lder: Kn: Vikt: (Valfria fakta)

Tid: Hur lnge varade trippen?

Beskrivning: Skriv in din beskrivning av trippen.

Utvrdering:
Ge betyg till din tripp.

Q: Vad r CEV och OEV?
A: Det str fr "Closed Eye Visuals" och "Open Eye Visuals"

Dvs hallucinationer som du fr med stngda, respektive ppna gon.

Q: r s.k. "livetripping" trdar tilltna hr?
A: Nej, de trdarna kommer att lsas. Vill ni skriva "liverapporter" om nr ni tar droger s fr ni gra det i ngon av drogchattrdarna i Evighetsdiskussioner: https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=177 (200 inlgg och 6 mnaders medlemskap r ett krav)

Q: Jag har redan skrivit en tripprapport, men den finns i ngot annat delforum hr p FB och jag vill grna att den finns hr istllet.
A: I frsta hand, kontakta moderatorerna i det delforum som trden ligger och be om att den ska flyttas hit.

I andra hand, om ni av ngon anledning inte fr svar av moderatorerna dr, kontakta ngon av modsen hr i tripprapporter.

Q: Jag skulle grna se en tripprapport p en viss drog som inte redan finns hr i tripprapportsforumet.

A: Du kan lgga ut en request i "Request-trden" och hoppas p att ngon nappar.

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=260231

Observera att vi diskuterar Tripprapporterna hr, vill du diskutera annat angende drogerna i frga s ska du posta det inlgget i det delforumet den hr hemma.

Q: Varfr syns det stjrnor efter trdnamnet?
A: Vi har infrt ett rstningssystem hr i Tripprapporter. Skalan r 1-5, dr 5 r hgsta betyget.

Q: Varfr har vissa eller alla trdar en stjrna (*) i slutet av trdens namn?
A: Detta r en liten markering som visar att rapporten finns med i index. Detta r frmst ett hjlpmedel till moderatorerna vid denna del av forumet.

Rstar gr du genom att g in i en trd och trycka p "Betygstt mne" uppe till hger.

Motivera grna din rst i trden ocks, s att personen som skrivit tripprapporten fr veta vad som var bra och dligt.
Senast redigerad av evilhoney 2010-10-20 kl. 16:25.
Citera
2005-10-15, 00:18
Medlem
speedracers avatar
jag har en frga. dxm finns i magen och jag skriver en logg. imorgon (lrdag) nr ruset lagt sig hade jag tnkt att publicera loggen samt skriva en sammanfattning o.s.v. r det tilltet med loggar? d.v.s exempelvis:

12.00: intar 250mg knner mig lugn blablabla

12.50: brjar f effekt och jag knner mig blablabla och allting r skumt blablabla.

min logg kommer givetvis hlla hgre kvalitet n exemplet, men jag hoppas ni fattar vad jag menar. en logg r ju inte en liverapport som postas i onyktert tillstnd, det r ju en rusbeskrivning som faktiskt kontrolleras och skrivs om dagen efter nr man r nykter.

sorry fr att det blev lite otydligt, men jag hoppas att ngon frstr.
Citera
2005-10-15, 01:11
Moderator
tobess avatar
Ja, det r tilltet.

Anledningen till att liverapporter inte r tilltna r att de ofta inte fljer ngon rd trd, kan vara ganska frvirrande och man fr egentligen inte ut ngot ur den.

Att dremot beskriva vad som hnt vid olika tidpunkter r givetvis tilltet. Huvudsaken r att det r vlskrivet och inte "ihopflummat". Det tror jag alla tjnar p..
Citera
2009-08-16, 19:39
Medlem
R.Rs avatar
Jag vill terigen pminna om att liverapporter inte r tilltna, varfr det r s har tobes redan frklarat s bra och det mrks dessutom vl i 99% av de tripprapporter man lser dr skribenten har varit hg nr h*n skrivit den.
Sdana tripprapporter gr raka vgen ner i papperskorgen.
Tyvrr verkar mnga ha svrt att frst detta eller s har de glmt bort det, d fr man pminna igen!
Citera
2009-12-26, 23:25
Medlem
NannaSofies avatar
Hej, jag har en frga - mste rapporten vara p svenska? Jag frgar fr att jag sjlv r dansk, och jag r inte lika bra p svenska som danska eller t.ex. engelska.

^_^
Senast redigerad av NannaSofie 2009-12-26 kl. 23:29.
Citera
2010-04-13, 00:05
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NannaSofie
Hej, jag har en frga - mste rapporten vara p svenska? Jag frgar fr att jag sjlv r dansk, och jag r inte lika bra p svenska som danska eller t.ex. engelska.

^_^

D ngon hjrnsl individ bumpade trden efter ungefr ett halvr fr att kommentera det i en annan trd s skriver jag: Nej, du fr skriva det p engelska, norska eller danska; ngot som vi svenskar frstr (inte finska dvs).
Citera
2020-04-12, 00:11
Medlem
Propulsivs avatar
Jag undrar om det gr att lmna en egen rapport (med frgor till) under en redan existerande trd med samma rubrik som gller en sjlv. Tex tog LSD fr frsta gngen. Eller mste alla starta egna trdar fr varje tripprapport?
Citera
2021-05-11, 05:39
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Jag undrar om det gr att lmna en egen rapport (med frgor till) under en redan existerande trd med samma rubrik som gller en sjlv. Tex tog LSD fr frsta gngen. Eller mste alla starta egna trdar fr varje tripprapport?
Sent svar, hade missat denna frga men svaret r att du ska posta din egen rapport som en egen trd.
Har du frgor om LSD s gr du bst i att kika i (FB) Psykedeliska substanser och stlla frgorna i passande trd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in