2015-03-23, 18:21
Medlem
15APRILs avatar
Har en hel del sparat hos nordnet.

Hade frvaltare 2005-2011 sen vergick det till godmanskap 2012 och upphrde helt fr ca 6 mnader sedan..

Nu idag ville jag stta ett strre belopp p kontot, Men kan varken gra uttag eller stta in pengar och kontot str helt i mitt namn r ppnat av mig dessutom..

Ringde till Nordnet och frgade eftersom jag skickat in kopior p tingsrttsbeslut o allt.. Men Nordnet pstr att ett tingsrttsbeslut inte tar bort fullmakten p min frvaltare utan detta mste frvaltaren gra sjlv och har frskt att f kontakt med honom men det verkar lnlst..

S jag undrar hur fan kan inte tingsrttens beslut om att frvaltar/godmansskap r borta.. nr det funkar galant p 3 av mina andra banker?

Och hur ska jag isfall gvidare med detta vi alla som r lite insatta vet att verfrmyndarnmnden inte hoppar hgt nr det gller till att hjlpa till.

Vet inte om trden passar bttre i Juridik n hr isfall fr Mod flytta.
Citera
2015-03-23, 19:53
Medlem
?

Skrev du under en fullmakt fr din frvaltare?

om det skedde s r det som du skrev. dvs han mste ta bort den. och han har ju fullmakt att i dagslget anvnda/ta ut dina pengar!!!

Om Nordnet lagt in honom som FV via registerutdraget ifrn verfrmyndaren/tingsrtt s ska det upphra iom att GM ska upphr.

verfrmyndaren har nog inget att gr med detta lngre..

Du r ju "fri" och ska sledes klara dig utan hjlp.

Om du behver hjlp fr ett sdant hr "skitrende" s skulle du kanske haft kvar God Man
Senast redigerad av --GG 2015-03-23 kl. 19:56.
Citera
Igår, 04:56
Medlem
ts trollar eller r frstndshandikappad
en frvaltare behver ingen fullmakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in