2015-03-28, 21:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Gråtrunkarnas parti får nya onaniobjekt, denna gång är det porslinsdockornas porslinsdocka på mittuppslaget.
Politik är nasty business, frågorna är tuffa och hårda mot dess samtliga företrädare, många är de som granskats och fallit - Hor-Littorin, Mona Muslim, Ljugholt. Något jag personligen är glad för då jag inte vill ha patetiska veklingar utan vettiga svar på svåra frågor som leder vårt land. Det är för mig en gåta varför så många sd:are vill ha det!
Åja, det är skillnad på folk och folk också inom politiken. Det syntes tydligt igår på Skavlan. Inte har det varit samma upplägg och ljud i skällan när Borg, Reinfeldt och Löfven suttit där. Ser man inte det, så måste man var både döv och blind.
Citera
2015-03-28, 21:55
Medlem
watsups avatar
Citat:
Gråtrunkarnas parti får nya onaniobjekt, denna gång är det porslinsdockornas porslinsdocka på mittuppslaget.
Politik är nasty business, frågorna är tuffa och hårda mot dess samtliga företrädare, många är de som granskats och fallit - Hor-Littorin, Mona Muslim, Ljugholt. Något jag personligen är glad för då jag inte vill ha patetiska veklingar utan vettiga svar på svåra frågor som leder vårt land. Det är för mig en gåta varför så många sd:are vill ha det!

Skillnaden är väl särbehandlingen. Man tömmer studion på övriga gäster vilket mig veterligen aldrig hänt i skavlan tidigare. Sen tar man upp citat som andra personer uttalat way back time och beter sig verkligen grisit bara för att mobba en redan svag person. Jag som människa tycker det är väldigt jobbigt att se en person utsättas för det här. tycka vad man vill om sd men att inte känna med JÅ i detta fall är inte annat än underligt.
Citera
2015-03-28, 21:56
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Överhuvudtaget var det konstiga specialregler för Åkesson som att han inte fick sitta med de andra gästerna, varför? han har väl för tusan inte Ebola.
Förvisso. "Intervjun" syftade ju inte till någonting annat än att ytterligare PK-förstärka bilden av Åkesson som paria. Bedrövligt, men få är väl särskilt förvånade vid det här laget?
Citera
2015-03-28, 21:58
Moderator
Tinuviels avatar
Okej. En gång till. I den här forumdelen diskuteras politiker. Således är det Jimmie Åkessons insats i Skavlan som ska diskuteras och frågor direkt relaterade till detta. Frågor om Public Service diskuteras i (FB) Medier och journalistik och Skavlan i allmänhet i (FB) Tv-serier och tv-program.

// mod
Citera
2015-03-28, 22:01
Medlem
Tror inte sd förlorade på det här förhöret,tvärtom det goda hatet drog en nitlott,som alltid när man inte agerar ärligt,håller ett tag men till slut segrar sanningen.

Folk i allmänhet ser igenom vad oärlighet o hyckleri leder till,sd har med tiden fått rätt
Ex, utanförskapsområden ökar- rätt
Delat samhälle- rätt
Ökad korruption-rätt
Bostadsbrist- rätt
Mer gängkriminalitet-rätt
Islamisering-rätt
Minskad yttranndefrihet-rätt
Ökade skatter- rätt
Sämre välfärd-rätt
Större otrygghet- rätt
Arbetslöshet-rätt
Fler fattigpensionerär- rätt
Svagt försvar-rätt
Osv men sverige har en imbecill som statsminister o råalkis som finansminister en utrikesminister som läst för mycket genus eller aftonhora,så vad kan gå fel
Citera
2015-03-28, 22:08
Medlem
"-Kritikken mot ham har vært massiv etter intervjuet med den sykmeldte Sverigedemokraterna-partilederen Jimmie Åkesson i fredagens «Skavlan»."

Nå svarer Skavlan på kritikken i norske vg.no:

http://www.vg.no/rampelys/tv/skavlan...on/a/23425546/
Citera
2015-03-28, 22:12
Medlem
Jag tror att en stor anledning till Åkessons defensiva hållning och ickekonfrontativa stil är att han vill spela på martyrskapet. Trots att Skavlan eldade på hårt mot Åkesson så går han och Sd därifrån som vinnare. Folk som sitter hemma i tv-sofforna blir arga när de upplever att han blir orättvist behandlad. Folk gillar alltid en underdog. Enda sättet att stoppa Sd:s framfart är att behandla dem som vilket parti som helst i media och i riksdagen.
Citera
2015-03-28, 22:14
Bannlyst
Patetisk tråd. Såg inte programmet men tydligen fick porslinhakan JÅ tuffa frågor.
Sånt ska man tåla, men nej enligt de redan frälsta, den store ledaren Jim il Sung ska behandlas med silkesvantar. Haha, SVT ligger bakom allt jävulskap, de har en stab av neurovetenskapare som finslipar frågorna med psykologiska fallgropar.
Citera
2015-03-28, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Skillnaden är väl särbehandlingen. Man tömmer studion på övriga gäster vilket mig veterligen aldrig hänt i skavlan tidigare. Sen tar man upp citat som andra personer uttalat way back time och beter sig verkligen grisit bara för att mobba en redan svag person. Jag som människa tycker det är väldigt jobbigt att se en person utsättas för det här. tycka vad man vill om sd men att inte känna med JÅ i detta fall är inte annat än underligt.
Ja, jag känner också med Åkesson, liksom jag känt med andra politiker som blivit avklädda inför öppen ridå. Om han har svårt att hantera detta är han uppenbarligen inte skickad att återgå som partiledare. Påståendet att andra partiers företrädare inte blir tufft behandlade håller jag inte med om. Offerkortet dras väl ofta i sd-sammanhang och därmed överlever olämpliga företrädare.
Citera
2015-03-28, 22:18
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Bara det faktum att du inte förstår det främlingsfientliga i filmen bevisar ju hur hopplöst det är att diskutera invandringen med en anhängare av SD. Sedan så tror jag inte ett ögonblick på att ni drar upp invandringen av samhällsekonomiska skäl. Ni är helt enkelt rasister.

Det är ju ett bildspråk som tydligt ska illustrera att invandring från mellanöstern kostar pengar som hade kunnat användas till exempelvis äldreomsorg.

Kan du beskriva vad som egentligen är direkt rasistiskt med det? Eller åtminstone förklara hur man skulle modifiera bildspråket för att det inte ska vara rasistiskt?

Eller är det kanske bara så att verkligheten är "rasistisk"?
Citera
2015-03-28, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Åja, det är skillnad på folk och folk också inom politiken. Det syntes tydligt igår på Skavlan. Inte har det varit samma upplägg och ljud i skällan när Borg, Reinfeldt och Löfven suttit där. Ser man inte det, så måste man var både döv och blind.
Jag är beredd att hålla med dig om att dessa troligtvis hade behandlats annorlunda , på Skavlan. Däremot kommer sd undan lindrigare i andra sammanhang. Ändå åker offerkoftan allt som oftast på, oklädsamt och kontraproduktivt. Jämför med svarta som ständigt drar rasistkortet, kvinnor genuskortet, även i sammanhang som inte har med något av detta att göra.
Citera
2015-03-28, 22:20
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ja, jag känner också med Åkesson, liksom jag känt med andra politiker som blivit avklädda inför öppen ridå. Om han har svårt att hantera detta är han uppenbarligen inte skickad att återgå som partiledare. Påståendet att andra partiers företrädare inte blir tufft behandlade håller jag inte med om. Offerkortet dras väl ofta i sd-sammanhang och därmed överlever olämpliga företrädare.

Jag håller helt med om att JÅ bör ifrågasättas som lämplig. Han var helt klart inte reda för något sånt här. Men det är fortfarande omänskligt hur han behandlas. Okej om det var liknande förutsättningar som andra program fast man synade politiken SD för och slaktar den bäst man vill. Men så var verkligen inte fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in