Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-03, 13:12
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Analysföretaget Evidens har gjort en detaljerad utvärdering av planerna med modulhus på uppdrag av bl.a Sveriges Byggindustrier. Rapporten kommer väl fram till ungefär samma saker som vi redan tagit upp i tråden, men den kan vara intressant att läsa om man vill ha lite siffror och detaljer. Rapporten är på ca 30 sidor.

Ja, man kan säga att de helt sågar idén.

Då är det väl mer sannolikt att staten kommer att expropriera svenskars hus för enligt rapporten finns varken mark eller kapacitet att bygga dessa modulstäder?
Citera
2015-04-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XRAH
Ja, wow vilken jävla "lösning", hörrö! Har du överhuvudtaget hängt med i invandringsdebatten dom senaste åren? Galet verklighetsfrånvänt skrivet av dig
Ja, det är en ganska bra lösning givet de bivillkor som råder.

Citat:
men visst, rätta dig in i ledet och godta denna "axiom", jag gör det nämligen inte, jag vägrar, och jag vet att jag har väldigt många på min sida.
Varje Regering får finna det sig i det, så länge Riksdagen inte ändrar lagstiftningen. Läste du inte det.
Vad du skriver är likvärdigt med att du inte accepterar högertrafik och nu minsann ska ge dig ut och köra på vänster sida av vägen. Dig lär vi inte få se i regeringsställning. Möjligen i fängelse.

Citat:
Finns det sammanlagt tillräckligt många nedlagda skjutfält där vi kan upprätta ett nytt Stockholm?
Tillgänglighet på mark i glesbygd är nog det minsta problemet.

Citat:
Stannar polisen när deras lilla byggnad i kåkstaden blivit bombad/bombhotad och fått deras bilar uppbrända gång efter gång?
Var får dom sprängmedel ifrån?

Citat:
Har du helt missat hur situationen ser ut i städer som Malmö
Vad du inte verkar förstå är att det är lättare att hantera problemet i den typen av avgränsade områden som dessa campus innebär.

De som kommer ut i samhället är de skötsamma. (Några som du som inte riktigt klarar att acceptera lagstiftningen lär väl slinka igenom. Men i huvudsak är de fungerande).

De som inte kan lära sig svenska och bli anställda blir ju kvar i statens förvar i Campus.

Citat:
Asylanterna som anländer till Sverige i hiskelig takt har flertalet gånger gjort klart för oss dumma jävla svennar att bo i skogen/lantorten INTE är att föredra och drar sig inte för att protestera mot utplaceringarna.
Nu verkar du inte ha läst vad jag skrivit. Visst kan några gnälla (ungefär som du gör här) men ser du att det finns något gehör för det i det jag skrev?

Vad du inte verkar ha läst eller förstått är att flykting i Sverige innebär en "tillfällig" placering i ödemark tills man kan etablera sig i samhället. Och att det gör att bara de som finner det acceptabelt kommer hit.

Citat:
Många är till och med RÄDDA för tystnaden och lugnet som skogen innebär. Tror du att dessa kåkstäder kommer att integrera/assimilera nyanlända?
Dom få välja mellan krigets fasor och den hemska tysta tallskogen.

Citat:
Varför skulle flyktingarna gå till SFI-kurserna (som inte är obligatoriska) när man bor uteslutande med landsmän och annat folk från regionerna?
Vill du nu säga att det är så trivsamt att bo i obygden där den enda sysslan är utbildning eller lyssna på trädens sus, att folk gärna vill bo kvar där.
Jag ser inte riktigt att du är så konsistent i det du skriver.

Citat:
För att inte tala om vilket drömscenario för grupper likt IS; missnöjda muslimska ungdomar placerade i ett ghetto i skogen där snuten inte vill sätta sin fot.
Detta har du missförstått i grunden. Det är tvärtom mycket billigare att ha problemen koncentrerade till några små regioner. Det går bra att ha så många poliser där som krävs.

Visst kommer det att finnas problem-personer där. Men det dom har till förfogande är några trädgrenar de hittat i skogen. Det kan poliserna hantera.
Finns det behov kan de lokala polisstationen utrustas med en arrest och man kan även ha en öppen anstalt där för de som behöver den typen av förvaring. Skötsamma flyktingar kan vara plitar som arbetsträning.
Citera
2015-04-03, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Fascinerande hur envisa våra idiotpolitiker är.

Finns uppenbara åtgärder för att undvika kollaps. Men dom bara: -"Vi får inte låta Hatet vinna!" -"Neofascismen får inte segra!" -"SD har fel. Det går inte att begränsa invandringen." -"Soliiidariteeet!"

En skön blandning av utopiskt lagda galningar, cyniska maktspelare och parasiter.

När jag var ung så existerade fortfarande Sovjet. Mitt område hade massor av skyddsrum och jag gick runt som sju-åttaåring och funderade på hur hemskt det skulle vara om Sovjet invaderade. Löjliga funderingar såklart men ändå triggat av själva existensen av skyddsrummen i mina hemkvarter.

Hade liksom undergångsvisioner där svenskarna dör med vapen i hand. GI Joe-krigsföring. Nåt väldigt hederligt men den typen av civilisationskollaps. Har mycket svårare för den typen som implementeras av våra politiker idag. Varje år lite värre. Lite jävligare. Osthyvla bort sådant vi tror vi betalar skatt för då resurser måste beredas åt "nyanlända". Sedan en långsiktig utopi som går ut på att svenskarna upphör existera som specifik grupp då vi ska blandas bort med MENAiterna (långsiktiga planen för att hålla ihop landet). WTF liksom. Av alla civilisationskollapser så är nog denna typ den värsta. Det är så omanligt.
Man tror ju ändå inte att folk kan vara så korkade. Men vi kommer förmodligen aldrig få se ett memorandum mot invandringen utbasuneras på liknande sätt som DÖ, skyllande på den stundande bostadskollapsen. Men drömma kan man ju. Annars har ju 7K faktiskt möjlighet att göra något på riktigt, innan de själva blir marginaliserade. Att för dem peka på bostadssituationen är en anledning god som någon.
Citera
2015-04-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Ja, det är en ganska bra lösning givet de bivillkor som råder.
Ja verkligen, det är en ren kommunistisk löning, du måste vara galen herr nyliberal. VAd är det med invandringspolitiken som får människor med genomsnittlig intelligens (som tex Gromph) fullkomligen tappa fattningen intellektuellt?
Citera
2015-04-03, 13:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Men det roliga är att om dom INTE bygger några modulhus så kommer ca 300 tusen araber och negrer att stå utan tak över huvudet. Låter som att det kan bli spännande tider detta

Jo. Sjuklövern har bara ett antal mycket dåliga lösningar att välja mellan. Hur de än gör så kommer det att bli stora problem:

- Ta stora lån och massbygga riktiga bostäder?
- Bygga modulhus som innebär en massiv etnisk och ekonomisk segregering?
- Expropriera svenskars hus och placera afrikaner och araber där?
- Göra inget alls och låta bostadskön växa bortom kontroll?

Sedan har de förstås alternativet att lyssna på SD och strypa invandringen, men det är väl förmodligen det förslag som de är minst villiga att göra. I alla fall just nu. Men kollapsar systemet fullständigt så har de nog inget val, men det kommer att sitta långt inne. För i samma ögonblick som de gör det så har de erkänt att SD har haft rätt hela tiden.
Citera
2015-04-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja verkligen, det är en ren kommunistisk löning, du måste vara galen herr nyliberal.
Vad du inte förstår är att detta är en effektiv lösning på ett kommunistiskt problem.

Kommunisterna har sagt att staten skall ansvara för att ta emot flyktingar. (I den nyliberala världen är det hjälporganisationer som betalar rubbet av detta med bidrag från frivilliga).

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
VAd är det med invandringspolitiken som får människor med genomsnittlig intelligens (som tex Gromph) fullkomligen tappa fattningen intellektuellt?
Detta handlar bara om en liten del av invandringen. Att Ericsson anställer utlänningar med masterexamen har inget med detta att göra.

Om du har en bättre lösning på flyktingproblemet (givet premisserna) får du väl beskriva den. Nu ägnar du dig bara åt hjärndöda personangrepp (i vanlig ordning förvisso).

Jag tror inte du klarar av att komma med en lösning givet det riksdagsbeslut som reglerar att vi ska ta emot flyktingar. Jag tror att du bara kan komma med förvirrat gnäll. Visa att jag har fel.
Citera
2015-04-03, 14:03
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Detta måste ändå vara tidernas mest korkade idé utan undantag. Vad är det för ett gäng som styr vårt stackars land frågar man sig.

Om vi nu bortser från det makabra resursslöseri detta skulle innebära, var ska dessa blivande kåkstäder placeras!?

Och vem vill, med handen på hjärtat, ha hundratals modulhus fyllda med utanförskap som närmsta granne!?

Om jag får gissa lär inte Stefan Löfven anmäla sig frivilligt till att ta det första spadtaget framför en samlad press.
Han vill nog inte riskera att hamna på bild och för alltid förknippas med denna då framtida klassiker i politiskt idioti.

På 70-talet myntades uttrycket Friggebod.
På 2010-talet myntades yttrycket Attefallshus.
Nu tycks det vara dags för Kaplanbarack. Eller skall det fp bli Löfven-slum istället?
Citera
2015-04-03, 14:08
Medlem
Kanske dags att börja bygga skyskrapor som i mångkulturella USA?
Citera
2015-04-03, 14:21
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
På 70-talet myntades uttrycket Friggebod.
På 2010-talet myntades yttrycket Attefallshus.
Nu tycks det vara dags för Kaplanbarack. Eller skall det fp bli Löfven-slum istället?

Jag lägger min röst på Kaplanslum (tack Cornucopia). Tycker Kaplanslum har bäst schwung.

http://cornucopia.cornubot.se/2015/0...or-trea-i.html
Citera
2015-04-03, 14:25
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Kanske dags att börja bygga skyskrapor som i mångkulturella USA?
Det mest lönsamma för bostäder är hus på runt 8 våningar.
Skyskrapor är endast lönsamt i områden med extremt dyra markpriser, typ där det redan finns sådana
Citera
2015-04-03, 14:28
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

- Bygga modulhus som innebär en massiv etnisk och ekonomisk segregering?

- Göra inget alls och låta bostadskön växa bortom kontroll?

Lär ju bli något av dessa alternativ.

Vilket dom än väljer kommer att krascha detta land totalt.

Det är tydligen så viktigt att släppa in rasfrämlingar i detta land att dom är beredda att köra landet rätt ner i avgrunden.
Citera
2015-04-03, 14:51
Medlem
FrankBucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexbox
Det mest lönsamma för bostäder är hus på runt 8 våningar.
Skyskrapor är endast lönsamt i områden med extremt dyra markpriser, typ där det redan finns sådana

Här får du gärna utveckla, skyskrapor borde ju vara lönsamma för varje våning tills man når den gränsen att merkostnaden för en till våning blir högre än vad man får in i försäljning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in