Citat:
Ursprungligen postat av
XRAH
Ja, wow vilken jävla "lösning", hörrö! Har du överhuvudtaget hängt med i invandringsdebatten dom senaste åren? Galet verklighetsfrånvänt skrivet av dig
Ja, det är en ganska bra lösning givet de bivillkor som råder.
Citat:
Ursprungligen postat av
XRAH
men visst, rätta dig in i ledet och godta denna "axiom", jag gör det nämligen inte, jag vägrar, och jag vet att jag har väldigt många på min sida.
Varje Regering får finna det sig i det, så länge Riksdagen inte ändrar lagstiftningen. Läste du inte det.
Vad du skriver är likvärdigt med att du inte accepterar högertrafik och nu minsann ska ge dig ut och köra på vänster sida av vägen. Dig lär vi inte få se i regeringsställning. Möjligen i fängelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
XRAH
Finns det sammanlagt tillräckligt många nedlagda skjutfält där vi kan upprätta ett nytt Stockholm?
Tillgänglighet på mark i glesbygd är nog det minsta problemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
XRAH
Stannar polisen när deras lilla byggnad i kåkstaden blivit bombad/bombhotad och fått deras bilar uppbrända gång efter gång?
Var får dom sprängmedel ifrån?
Citat:
Ursprungligen postat av
XRAH
Har du helt missat hur situationen ser ut i städer som Malmö
Vad du inte verkar förstå är att det är lättare att hantera problemet i den typen av avgränsade områden som dessa campus innebär.
De som kommer ut i samhället är de skötsamma. (Några som du som inte riktigt klarar att acceptera lagstiftningen lär väl slinka igenom. Men i huvudsak är de fungerande).
De som inte kan lära sig svenska och bli anställda blir ju kvar i statens förvar i Campus.
Citat:
Ursprungligen postat av
XRAH
Asylanterna som anländer till Sverige i hiskelig takt har flertalet gånger gjort klart för oss dumma jävla svennar att bo i skogen/lantorten INTE är att föredra och drar sig inte för att protestera mot utplaceringarna.
Nu verkar du inte ha läst vad jag skrivit. Visst kan några gnälla (ungefär som du gör här) men ser du att det finns något gehör för det i det jag skrev?
Vad du inte verkar ha läst eller förstått är att flykting i Sverige innebär en "tillfällig" placering i ödemark tills man kan etablera sig i samhället. Och att det gör att bara de som finner det acceptabelt kommer hit.
Citat:
Ursprungligen postat av
XRAH
Många är till och med RÄDDA för tystnaden och lugnet som skogen innebär. Tror du att dessa kåkstäder kommer att integrera/assimilera nyanlända?
Dom få välja mellan krigets fasor och den hemska tysta tallskogen.
Citat:
Ursprungligen postat av
XRAH
Varför skulle flyktingarna gå till SFI-kurserna (som inte är obligatoriska) när man bor uteslutande med landsmän och annat folk från regionerna?
Vill du nu säga att det är så trivsamt att bo i obygden där den enda sysslan är utbildning eller lyssna på trädens sus, att folk gärna vill bo kvar där.
Jag ser inte riktigt att du är så konsistent i det du skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
XRAH
För att inte tala om vilket drömscenario för grupper likt IS; missnöjda muslimska ungdomar placerade i ett ghetto i skogen där snuten inte vill sätta sin fot.
Detta har du missförstått i grunden. Det är tvärtom mycket billigare att ha problemen koncentrerade till några små regioner. Det går bra att ha så många poliser där som krävs.
Visst kommer det att finnas problem-personer där. Men det dom har till förfogande är några trädgrenar de hittat i skogen. Det kan poliserna hantera.
Finns det behov kan de lokala polisstationen utrustas med en arrest och man kan även ha en öppen anstalt där för de som behöver den typen av förvaring. Skötsamma flyktingar kan vara plitar som arbetsträning.