Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-13, 12:51
  #145
Medlem
I Kane & Lynch till PS3 är det en bana där en lastbil försöker köra ihjäl en direkt efter en flera minuter lång cut-scene. Lastbilsföraren var svår att få död på vill jag minnas och var duktig på att köra ihjäl en. Man kunde inte hoppa över sekvensen så varje gång man blev ihjälkörd (15+) gånger så fick man se den igen
Citera
2024-02-26, 19:03
  #146
Medlem
Elementarts avatar
En sak som kan vara störande är när man i spel exempelvis drar i en spak så att en dörr öppnas, ibland får man ju se vilken dörr som öppnas, ibland zoomas det ut från dörren som precis har öppnats vilket underlättar ännu mer. Fast jag stör mig på när man inte får se vilken dörr som har öppnats.
Citera
2024-03-06, 19:12
  #147
Medlem
carminaburanas avatar
Jag stör mig på prat. Prat prat prat, vem fan har tid att sitta igenom prat? jag kör på subtitles och spammar skip dialogue när jag spelar cyberpunk eller RDR2. Och sex scenerna i cyberpunk man inte kan skippa, för helvete, lägg ner det
Citera
2024-03-20, 20:59
  #148
Medlem
Elementarts avatar
Kanske inte något som så många stör sig på, men i Super Smash Bros så hoppar man genom att trycka styrspaken uppåt, vilket är riktigt obekvämt. Det går också att hoppa med X-knappen (trekant om man tänker Playstation) vilken man även hoppar man i senaste Zelda-spelen.
Citera
2024-04-05, 00:19
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Film har en sån här tråd, tv-serier har en och det finns även en mer allmänt hållen. Inte ska väl vi vara sämre inte?

En grej som irriterar skiten ur mig är startskärmar som kräver att man trycker på start-knappen istället för start eller A/Kryss

Fiender som respawnar i NES spel.
Citera
2024-04-05, 00:20
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kanske inte något som så många stör sig på, men i Super Smash Bros så hoppar man genom att trycka styrspaken uppåt, vilket är riktigt obekvämt. Det går också att hoppa med X-knappen (trekant om man tänker Playstation) vilken man även hoppar man i senaste Zelda-spelen.

Syftar du till N64? Det gick att hoppa med C pilarna (gula knapparna)
Citera
2024-06-03, 22:22
  #151
Medlem
Elementarts avatar
En småsak jag stör mig på är att spel ibland borde känna av vad man vill göra. I Tears of the Kingdom smyger jag ibland omkring på en flygande ö för att fånga fairys, men de flyger ofta så högt så att jag inte kan nå dem. Slutar med att jag bara går runt i cirklar och väntar på att de ska flyga längre ner. En sådan handling borde ju spelet känna av att man vill utföra.
Citera
2024-07-16, 13:01
  #152
Medlem
En pyttegrej, men för mig orimligt irriterande, är att årorna rör sig åt fel håll när man svänger med roddbåt i Red dead redemption 2. De som animerar har helt uppenbart aldrig rott, och verkar ha begränsade kunskaper om grundläggande fysik.
Åtminstone var det så när jag spelade sist, en kan ju hoppas att de uppdaterat animeringen.
Citera
2024-07-17, 19:41
  #153
Medlem
Elementarts avatar
En sak som jag kom o tänka på nyligen är att nyare spel ofta har alldeles för mycket text/textrutor, orkar nästan aldrig läsa igenom allt som sägs. Det var alldeles lagom i äldre spel till Nintendo 64, Playstation 2.
Citera
2024-07-17, 20:13
  #154
Medlem
Niguers avatar
Jag ogillar skarpt när spelets introduktion också är en oskippbar tutorial för grundläggande funktioner typ gå/hoppa/skjuta. Såvida inte spelet är väldigt nyskapande och unikt i sina funktioner och pussel borde man kunna hoppa över genomgången helt, eller varför inte ha en separat tutorial på huvudmenyn innan man startar ett nytt spel för de som är helt nya till genren.
Citera
2024-07-17, 20:21
  #155
Medlem
Niguers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
En skitgrej i sammanhanget kanske men man spelar nåt fantasyspel och hittar en "bortglömt tempel där ingen mänsklig varelse varit på tusentals år!" där man ska hitta en massa föremål för att ens ta sig in och i en kista därinne hittar "Nybakt bröd", "Fresh apples" osv.

Skyrim är ett lysande exempel här.

Eller när "det bortglömda templet som ingen någonsin varit i" ligger trehundra meter från en stad eller by och byborna tror man varit på världens expedition när man kommer tillbaka efter att ha varit iväg en förmiddag.
Spelade The Outer Worlds och kompanjonen på första planeten förundrades över att ingen varit så här långt från staden medan questmarkören visade att vi var ett par hundra meter från stadens murar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in