2015-04-06, 20:59
Medlem
05.30s avatar
Min dator startar mitt i natten (från strömsparläge) och lyser upp hela väggen så att jag vaknar (Windows 8). Finner det här otroligt störande. Min första tanke var att det kanske är datorn som söker efter uppdateringar? Men dessvärre får jag inga fönster som poppar upp, ingen annan information heller så att jag har något att gå på...

Någon som har en kvalificerad gissning eller lösning?
Citera
2015-04-06, 21:03
Medlem
Stäng av den?
Citera
2015-04-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 05.30
Min dator startar mitt i natten (från strömsparläge) och lyser upp hela väggen så att jag vaknar (Windows 8). Finner det här otroligt störande. Min första tanke var att det kanske är datorn som söker efter uppdateringar? Men dessvärre får jag inga fönster som poppar upp, ingen annan information heller så att jag har något att gå på...

Någon som har en kvalificerad gissning eller lösning?

Det förefaller som det har med uppdateringar att göra..det händer mig också.....alltså även att det blir en omstart! Men, jag har satt tidpunkten för uppdateringar till 04.00
Citera
2015-04-06, 21:22
Medlem
I inställningarna för windows update (kontrollpanelen/system och säkerhet) finns en underrubrik

tryck på "aktivera eller inaktivera automatisk uppdatering" (blåmarkerad text)

tryck på "inställningarna uppdateras automatiskt under perioden" ((blåmarkerad text här med)

Avmarkera att datorn väcks för underhållsarbeten -> problemet löst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in