2015-04-07, 11:40
Medlem
Hej,

Mitt dokument i Word tappar kvalitén när jag exporterar till PDF. Texten är det inge fel på men logotypen som jag infogat som bild i Word blir helt pixlig och suddig. Bilden har hög kvalitet /upplösning och är absolut inte pixlig i Word eller vid utskrift på skrivaren.

Jag testade att öppna Word-dokumentet i Nitro Pro 9 och tog sedan bort logotypen och la till den igen. Då blev kvaliteten betydligt bättre om jag läste PDF-filen i Nitro eller Windows 8:as egna PDF-läsare. Dock fortfarande samma kassa kvalitet i Adobe Reader, som ju är den programvaran som de flesta använder för att titta på PDF:er. Samma dåliga kvalitet när andra personer läser filen på sina Adobe Reader.

Vad beror detta på och hur löser jag mitt problem?

Väldigt tacksam för hjälp med detta!
Citera
2015-04-07, 11:48
Medlem
I adobe reader kan du välja hur bra/dålig upplösning du vill ha på skärmen. I Redigera/inställningar kan du ändra detta och även anpassa till vilken sorts skärm du använder (Vanlig/LCD etc).
Citera
2015-04-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knightor
I adobe reader kan du välja hur bra/dålig upplösning du vill ha på skärmen. I Redigera/inställningar kan du ändra detta och även anpassa till vilken sorts skärm du använder (Vanlig/LCD etc).

Tack för tipset, hjälpte dock inte. Blir fortfarande pixlig och kantig när jag öppnar filen i Adobe Reader men blir betydligt bättre när jag öppnar den med Windows egna läsare och i Nitro Pro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in