• 4
  • 5
2022-07-01, 12:57
Medlem
Har spelat klart. Vet ni om det finns liknande spel, bortsett frn below zero?
Citera
2022-07-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullhoran
Har spelat klart. Vet ni om det finns liknande spel, bortsett frn below zero?

visst finns det! Abzu r en personlig favorit med underbar musik, Firewatch har en del liknande element ocks
Citera
2022-07-10, 17:19
Medlem
VelvetThornss avatar
Klarade precis ut spelet fr frsta gngen. Strax under 50h tog det, men d tog jag det jvligt lugnt och utforskade och byggde bas i min egna takt. Kan varmt rekommendera det! Miljerna, musiken, alla sjodjur samt att utforska och hitta nya saker var mycket vlgjort. Det kan ocks bli riktigt nervigt ibland, ni som spelat vet vad jag menar.

Jag bde gillade och ogillade att spelet inte ledde en direkt dr man skulle g i storyn utan man fick leta upp det sjlv med hjlp av ledtrdar. Stort plus att man kunde bygga grejer i Cyklopen och glida runt i den som en mobil bas, det var riktigt kul. Nstan s att man knappt behvde vara i basen man byggt sjlv.

Ngra sm minus fr lite klumpigt UI, resurshantering och crafting, men det r ju snt man fr tla i sdana hr spel. Det fanns ocks ngra smbuggar, bland annat dog jag nr jag skulle g ur ubten och "trillade" genom vattnet ner p havsbottnen och dog.

Men i vrigt ett riktigt hrligt spel. Funderar p att skaffa Below Zero, men det ska tydligen inte vara lika bra som originalet.

8,5/10
Citera
2024-10-18, 12:19
Medlem
diseuses avatar
Teaser fr uppfljaren, Subnautica 2:

https://youtu.be/MDO_VxUSOGI
Citera
2024-10-20, 02:19
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Teaser fr uppfljaren, Subnautica 2:

https://youtu.be/MDO_VxUSOGI

Slpps inte ens till Playstation. Det sger rtt mycket om ett spel. Knns rtt woke om man kikar p trailern.
Citera
2024-10-20, 08:32
Medlem
Det bsta med Subnautica var att man nstan kunde helt frlita sig p ubten (cyclops). Med Below Zero gick man t fel riktning d man tog bort en massa fordon. Det jag hade velat se i uppfljaren r en cyclops som kan ha bde seaprawn och seamouth ombord. Det br ven finnas mjligheter att kra den p krnkraft. Man br ocks kunna bygga den mycket tidigare i spelet, och seamouth br vara tillrckligt bra fr att frlita sig p den tills man har en cyclops.

I princip s gillade jag inte att bygga fasta baser d det kndes roligare att utforska med en mobil bas. Har man en fullt uppgraderad cyclops i Subnautica s kan man i teorin vara sjlvfrsrjande om man laddar batterierna i "thermal vents", men i praktiken s behver man en bas att tervnda till med ett krnkraftverk som laddar power cells. Eftersom Prawn suit r s viktigt fr att bryta mineraler s kommer man inte ha en Seamouth i sin Cyclops, vilket innebr att man behver kra hela utbten till sin bas, i god tid innan sista Power cell tar slut.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in