Klarade precis ut spelet fr frsta gngen. Strax under 50h tog det, men d tog jag det jvligt lugnt och utforskade och byggde bas i min egna takt. Kan varmt rekommendera det! Miljerna, musiken, alla sjodjur samt att utforska och hitta nya saker var mycket vlgjort. Det kan ocks bli riktigt nervigt ibland, ni som spelat vet vad jag menar.
Jag bde gillade och ogillade att spelet inte ledde en direkt dr man skulle g i storyn utan man fick leta upp det sjlv med hjlp av ledtrdar. Stort plus att man kunde bygga grejer i Cyklopen och glida runt i den som en mobil bas, det var riktigt kul. Nstan s att man knappt behvde vara i basen man byggt sjlv.
Ngra sm minus fr lite klumpigt UI, resurshantering och crafting, men det r ju snt man fr tla i sdana hr spel. Det fanns ocks ngra smbuggar, bland annat dog jag nr jag skulle g ur ubten och "trillade" genom vattnet ner p havsbottnen och dog.
Men i vrigt ett riktigt hrligt spel. Funderar p att skaffa Below Zero, men det ska tydligen inte vara lika bra som originalet.
8,5/10