2015-04-11, 14:09
Medlem
Jag är utomlands och har Google som standardsökmotor och kommer automatiskt in på landets Google istället för Google Sverige. Av någon anledning verkar de inte ha samma funktioner, vilket stör mig. Kan jag ställa in så att jag alltid söker från Google Sverige, utan att behöva gå in på google.se först?

Tack
Citera
2015-04-11, 14:44
Medlem
shouldbetrusteds avatar
se till att få en svensk ip-adress ?
Citera
2015-04-11, 14:45
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Det finns addons och userscripts som fixar sådant.
Hur du hittar och använder sådant beror lite på vilken webbläsare du använder dig av.
Citera
2015-04-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det finns addons och userscripts som fixar sådant.
Hur du hittar och använder sådant beror lite på vilken webbläsare du använder dig av.

Har Safari (Mac) men har inget emot att använda något annat om det förenklar saken. Vet du lite mer detaljerat hur man gör?
Citera
2015-04-11, 15:14
Medlem
Three-Gringoss avatar
Om du har Disconnect Search installerat som tillägg i Chrome kan du välja vilket land det ska se ut som att du söker ifrån, dyker upp en rullgardinsmeny till höger om sökfältet.

Edit: såg nu att du hade Safari som webläsare
Senast redigerad av Three-Gringos 2015-04-11 kl. 15:16.
Citera
2015-04-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Om du har Disconnect Search installerat som tillägg i Chrome kan du välja vilket land det ska se ut som att du söker ifrån, dyker upp en rullgardinsmeny till höger om sökfältet.

Edit: såg nu att du hade Safari som webläsare

Hmm, nej är inte så sugen på en betalfunktion bara för att jag är för lat för att gå in på google.se och sen söka, hehe. Tänkte om man snarare kan gå in i inställningar och välja google.se som sökmotor istället för att bara välja allmänt "Google".
Citera
2015-04-11, 16:44
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skulleintetrodetva
Hmm, nej är inte så sugen på en betalfunktion bara för att jag är för lat för att gå in på google.se och sen söka, hehe. Tänkte om man snarare kan gå in i inställningar och välja google.se som sökmotor istället för att bara välja allmänt "Google".

Betalfunktion, var hittar du det?!? Det är bara ett vanligt add-on till Chrome, funkar även till Firefox.
Citera
2015-04-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Betalfunktion, var hittar du det?!? Det är bara ett vanligt add-on till Chrome, funkar även till Firefox.

Googlade, klickade "installera/download" eller vad det nu stod, sen skulle jag välja hur mycket jag ville betala och för hur länge eller liknande. Gav upp sen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in