Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-11, 08:15
  #3613
Medlem
En av de vietnamesiskor som gillar UV:s inlägg kanske skulle passa Tommy Dahlman. Hon anger "nattklubbar och klubbande" som ett av sina intressen. Kanske kan Tommy starta en bar i Saigon istället för i Bangkok. Men han får akta sig, hon gillar kampsport också ...
Citera
2022-11-11, 18:42
  #3614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Haha...killen som inte själv är frälst, siktar mot att frälsa världen. Vilket skämt.

Undrar om dina två meningar kan sammanfatta denna tråds 300 sidor om Tommy? Du kanske har rätt även om det kanske bara är Gud som vet. Det är verkligen ett stort skämt.

”A sinning man stops praying, a praying man stops sinning”.

Leonard Ravenhill
Citera
2022-11-11, 19:27
  #3615
Medlem
En äldre man är ute och kör bil i Åtvidabergs kommun. Mannen är i 70-års åldern och har inget körkort för det har varit indraget i ett år. Under kvällen har mannen druckit en del alkohol.

I berusat tillstånd kör han ut på länsväg 134 och kör på en man som åker rullskidor i vägrenen. Rullskidåkaren skadas så svårt att han avlider. En fruktansvärd olycka och skidåkarens anhöriga mister en son, en man, en bror och en far. Två barn blir faderlösa.

I september i år hölls rättegången och inspelningen inifrån rättegångssalen är utlagd på Youtube av Prime Crime. Den äldre mannen blir anklagad på 5 punkter och han nekar till samtliga. Mannen blånekar och ljuger om allt.

Det fanns ganska många vittnen som såg mannen innan han satte sig i bilen, på olycksplatsen och efter olyckan när mannen framför sin bil med sprucken framruta.
Mannen döms mot sitt nekande till nästan 3 års fängelse. Domen fastställdes i september i år.

Vad tycker du Tommy Dahlman? Tycker du det var hemskt att 2 barn förlorade sin far? Tycker du olyckan var onödig kanske? Borde omgivningen och vittnen gjort mera för att förhindra den äldre mannen att sätta sig bakom ratten utan körkort och i berusat tillstånd?

Vad skulle du Tommy Dahlman ha gjort om du kört på och dödat en människa? Skulle du blåneka? Tycker du att folk borde hindrat dig från att köra bil berusad och utan körkort?

Vad har du Tommy Dahlman för förslag hur sådana här helt onödiga olyckor ska kunna undvikas? Tror du att fängelsestraffet är nog för att den äldre mannen inte gör om sitt misstag?
Citera
2022-11-11, 20:29
  #3616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesustant
I berusat tillstånd kör han ut på länsväg 134 och kör på en man som åker rullskidor i vägrenen. Rullskidåkaren skadas så svårt att han avlider. En fruktansvärd olycka och skidåkarens anhöriga mister en son, en man, en bror och en far. Två barn blir faderlösa.

I september i år hölls rättegången och inspelningen inifrån rättegångssalen är utlagd på Youtube av Prime Crime. Den äldre mannen blir anklagad på 5 punkter och han nekar till samtliga. Mannen blånekar och ljuger om allt.

Det fanns ganska många vittnen som såg mannen innan han satte sig i bilen, på olycksplatsen och efter olyckan när mannen framför sin bil med sprucken framruta.
Mannen döms mot sitt nekande till nästan 3 års fängelse. Domen fastställdes i september i år.

Vad tycker du Tommy Dahlman? Tycker du det var hemskt att 2 barn förlorade sin far? Tycker du olyckan var onödig kanske? Borde omgivningen och vittnen gjort mera för att förhindra den äldre mannen att sätta sig bakom ratten utan körkort och i berusat tillstånd?

Vad skulle du Tommy Dahlman ha gjort om du kört på och dödat en människa? Skulle du blåneka? Tycker du att folk borde hindrat dig från att köra bil berusad och utan körkort?

Vad har du Tommy Dahlman för förslag hur sådana här helt onödiga olyckor ska kunna undvikas? Tror du att fängelsestraffet är nog för att den äldre mannen inte gör om sitt misstag?

Jag bidrar med en länk till spännande information.
Citera
2022-11-12, 06:30
  #3617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Jag bidrar med en länk till spännande information.

Det kanske vore nyttigt för Tommy att skaka galler i några år.. Har hört att det är en del som finner Gud under tiden i fängelse ... Där kan han också få hjälp att komma tillrätta med sina alkoholproblem.
Citera
2022-11-12, 06:42
  #3618
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det kanske vore nyttigt för Tommy att skaka galler i några år.. Har hört att det är en del som finner Gud under tiden i fängelse ... Där kan han också få hjälp att komma tillrätta med sina alkoholproblem.

Så får han utlopp för sitt smygbögeri med.....
Citera
2022-11-12, 22:03
  #3619
Medlem
mesefils avatar
Marcus Tesslie Widerberg som lät sitt namn publiceras i Uppdrag Världens ”pressmeddelande” har tydligen skridit ut till Tommys försvar ikväll men jag hann inte läsa. Han verkar själv ha raderat sina kommentarer på Amo Palyaços sida.

Marcus Tesslie Widerberg verkar på riktigt tro att Uppdrag Världen är populärt bland vietnamesiska småflickor.

Den här har han gjort en arg gubbe som reaktion på, och det säger väl allt om vad för slags människor Tommy omger sig med:


Amo Palyaço
Marcus Tesslie Widerberg Så nu när du ändå är kvar och verkar ha läst den här lilla resumén, vad tänker du själv?

Tror du Uppdrag Världen plötsligt råkat frälsa en massa vietnamesiska lättklädda flickor som lyssnar på svenska predikningar från en källare i Dalsland?
Citera
2022-11-12, 23:01
  #3620
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Så får han utlopp för sitt smygbögeri med.....
Nu bad han en följare hålla käften. På UVs sida. Visserligen ett troll som tyckte Tommy var en hycklare, men ändå. Kan en ”pastor” be någon hålla käften borde han inte ha problem att viga bögar heller.
Citera
2022-11-12, 23:16
  #3621
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nu bad han en följare hålla käften. På UVs sida. Visserligen ett troll som tyckte Tommy var en hycklare, men ändå. Kan en ”pastor” be någon hålla käften borde han inte ha problem att viga bögar heller.

Jag ser inte det?
Citera
2022-11-12, 23:26
  #3622
Medlem
Nu ser tommy sin chans att kasta skit på niklas piensoho, se ett av tommys senare essäer...

Niklas gjorde uttalanden gällande dahlmans och krämardals s.k missionsarbete och jag kan tänka mig att tommyboy vart sur länge
Citera
2022-11-13, 15:23
  #3623
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Jag ser inte det?

Det ligger en skärmdump som bakgrundsbild på Amo Palyaços facebooksida nu, och Marcus Tesslie Widerberg är taggad i kommentarstråden. Jag vet inte varför inte Lars Widerberg, Yvonne Ahxner eller Marcus Säfsten inte är taggade, men Marcus kanske är nån typ av talesperson för Uppdrag Världen nu?
Citera
2022-11-13, 17:27
  #3624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Nu ser tommy sin chans att kasta skit på niklas piensoho, se ett av tommys senare essäer...

Niklas gjorde uttalanden gällande dahlmans och krämardals s.k missionsarbete och jag kan tänka mig att tommyboy vart sur länge

Man undrar hur intresserad de vietnamesiska småflickorna är av den svenska Pingstkyrkans interna angelägenheter. Ska inte UV bedriva mission och andlig uppbyggelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in