2015-04-17, 19:01
Medlem
Tja!

Är det någon här som har erfarenhet av Sprayplast?

T.ex denna:
http://www.blueride.se/sprayplast-fo...ay-p-3234.html

Finns ju massa olika märken, men blir resultatet verkligen bra? Lackering är ju väldigt dyrt i Stockholm.
Tanken är att göra taket svart på en bil som är vit.

Tack för hjälp.
Citera
2015-04-17, 19:08
Medlem
Plastidip är rätt lättarbetat. Med en bra spruta så blir slutresultatet riktigt bra! Varken jag en min polare hade erfarenhet av något liknande innan, men jag och en polare plastidippade hans bil och slutresultatet blev riktigt bra! Men köp en vettig färgspruta, vi började med en från biltema och den var värdelös och spottade färgklumpar. En lite dyrare från Bosch gjorde susen.
Citera
2015-04-17, 21:20
Medlem
Onkelkonkels avatar
finns plastfärg på biltema annars färdig på burk, allt beror på hur mycket man skall använda.
Citera
2015-04-18, 07:56
Medlem
Tack!
Då kanske jag kan våga satsa på det.

Frågan är bara vart man hittar en bra och billig färgspruta Känns lite onödigt att betala 1500kr för en-två gångers jobb.

Tack igen!!
Citera
2015-04-18, 08:30
Medlem
Jag skulle köra med burk till det, personligen. En stor fördel är ju att det bokstavligt talat bara är att pilla bort om det blir fel!
Citera
2015-04-18, 09:13
Medlem
Hej!

Undra hur många burkar det kan gå åt för ett tak?
http://plastidip.se/plasti-dip-spray...ip-svart-spray

är kanske bättre att bara lämna in den till en lackerare.

Vad tror ni det kan kosta att lämna in den till en hyfsad lackerare i Stockholm?

Tackar så mycket för hjälpen.
Citera
2025-04-16, 16:58
Medlem
UngAtletiskStorKuks avatar
BUMPAR denna. Har en gammal BMW E36 som är sådär vidrigt blå. Orkar inte pröjsa för ett riktigt lackeringsjobb, och tror samtidigt det sänker andrahandsvärdet ännu mer om jag skulle spraymåla den själv, så det här plasti dip eller vad fan man vill kalla det låter intressant.

Hur mycket går åt till en bil? Eller om någon gjort moped/MC som referens, kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in