Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2005-11-13, 20:35
  #37
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarice
Märkligt att ingen har nämnt Mats Jonsson. Han är i särklass Sveriges bästa serietecknare.
Kollade upp honom, hade aldrig hört talas om människan.
Fick upp en sida med teckningar som barn gjort och skickat till honom..... nej, det var visst hans egna teckningar
Citera
2019-06-03, 15:52
  #38
Medlem
hamadas avatar
En 14 år gammal tråd - men jag måste bara skriva

Ulf Lundkvist - Assar

Så fullständigt vansinnigt genialiskt!
Citera
2024-01-09, 08:35
  #39
Medlem
Man-At-Armss avatar
Henrik Bromander för hans välskrivna och brutala historier.
Gunnar Krantz: Av det jag läst gillar jag "Cykelhippie" och "Vänster vänster", men det bästa verket jag läst av Krantz är "Superangst".
Gunnar Lundkvist's Klas Katt: Vemodiga berättelser och väldigt brutala historier i de första böckerna. Även om jag föredrar den lite mer snälla Klas Katt är det kul att läsa när katten tappar det.
Martin Kellermans Rocky är också en favorit och gillar även Simon Gärdenfors och David Liljemarks serier.

Edit: Glömde Joakim Lindengren och passar på att tipsa om hans underhållande serie "Ett anstötligt liv", där handlingen mestadels kretsar kring hemlösa original.
__________________
Senast redigerad av Man-At-Arms 2024-01-09 kl. 08:43.
Citera
2024-01-09, 09:14
  #40
Medlem
Måste instämma med dem i tråden som skriver Ulf Lundkvist och Assar! Det är en väldigt speciell värld han har skapat i sitt Nollberga. Och det där milda vansinnet i serien kan vara rätt mysigt. Bara det att huvudpersonen från början i serien var en förrymd kokkorv är smått genialiskt!
Sedan är jag personligen svag för det nostalgiska draget som skildrar en försvunnen tid med skärmmössor från Lantmännen, radio- / TV-apparater i trä, stickade pullovrar och kärringar som gick med hucklen utan att vara muslimer...
Citera
2024-03-18, 10:46
  #41
Medlem
David Nessle är utan tvekan en klassiker och hans roliga satir/parodi Fyrtiotalisternas Sammansvärjning skulle jag gärna läsa igen (den stod i ett nummer av Svenska Serier någon gång runt 1990, när tropen om hur Staffan Westerbergs, Björn Afzelius' och Jan Myrdals generation hade förtryckt alla som kom efter var mycket aktuell i media).
Citera
2024-03-18, 23:16
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
David Nessle är utan tvekan en klassiker och hans roliga satir/parodi Fyrtiotalisternas Sammansvärjning skulle jag gärna läsa igen (den stod i ett nummer av Svenska Serier någon gång runt 1990
Nr 2 1988 för att vara exakt. https://www.doloresserier.se/svenska...r-1988-02.html
Finns nog att få tag på till en överkomlig penning på div serieaffärer och Tradera.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback