• 1
  • 2
2015-04-21, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengillll
wow! omedelbart avsked? Hur lyckades arbetsgivaren få in det i kollektivavtalet? Arbetsgivare har väl med lagstöd ett rehabiliteringsansvar?
Kan hända att jag är lite felinformerad där...

Man får sin badge indragen och utan badgen får man inte arbeta. Att någon fastnar i en drogtest är nåt som Swedavia ser hårt på och personen kommer inte få fortsätta sin anställning.
Citera
2015-04-21, 15:08
Medlem
NoHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Jag vet inte riktigt hur långt du tänker men konekvenserna för Swedavia skulle bli förödande om fel person misskötte sig genom att antingen vara bäng eller ha AT. Ponera att en flygledare röker en hövding efter lunch eller sitter med AT från helgens kokainfest och leder in ett landande plan i ett som är på väg att lyfte likt den olyckan vi hade i Milano -01. Hjärnan fungerar inte som den ska när man tagit droger, klart att Swedavia måste jobba förebyggande med drogtester. Oavsett om du känner dig kränkt som cannabisförespråkare så handlar det om människoliv och det kan ingen drog ursäkta. Sen gillar ni "upplysta" att hänga ut spriten som en annan bov och jag håller helt med, att sitta på bakfull/full på jobbet är också åt helvete när man jobbar med logistik av personer. Att införa någon form av blåstest kanske också skulle vara något.

Verkligen, bra skrivet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in