Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-06, 21:13
  #1
Medlem
ArsenalSwedens avatar
Godkväll alla på FB!

Har nämligen ett samhällsprov imorgon angående teorier, monetarismen och keynesianismen. Har några frågor jag gärna skulle vilja ha ett annat perspektiv över. Följande frågeställningar:

-går det att använda gamla teorier idag?
-är det andra faktorer som spelar in idag?
-vilka i så fall?
-är ekonomi allt? motivera!

Tack på förhand!
Citera
2015-05-06, 21:35
  #2
Medlem
vtcs avatar
Vilka perspektiv har du redan i dessa frågor, ifall du söker andra diton att förhålla dig till?
Citera
2015-05-06, 21:46
  #3
Medlem
ArsenalSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Vilka perspektiv har du redan i dessa frågor, ifall du söker andra diton att förhålla dig till?
Har väl lite idéer om frågorna, men vill egentligen bara höra vad ni tänker om frågorna...
Citera
2015-05-06, 21:57
  #4
Medlem
klart ekonomi är allt, hur skulle annars världen fungera
Citera
2015-05-06, 22:02
  #5
Medlem
ArsenalSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxfordva
klart ekonomi är allt, hur skulle annars världen fungera
Du får gärna utveckla ditt svar lite grann haha...
Citera
2015-05-07, 00:29
  #6
Medlem
Haha älskar det sista. "tack på förhand!" xD
Citera
2015-05-07, 19:48
  #7
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArsenalSweden
Har väl lite idéer om frågorna, men vill egentligen bara höra vad ni tänker om frågorna...
Det låter mer som att du har en inlämning på gång och är alldeles för lat för att ens lyfta ett finger...

Hur gick provet?
Citera
2015-05-07, 23:18
  #8
Medlem
ArsenalSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Det låter mer som att du har en inlämning på gång och är alldeles för lat för att ens lyfta ett finger...

Hur gick provet?

Nja, ville bara se hur alla andra tänkte, hade lite svårt att hitta åsikter på internet om de punkterna.
Provet gick väl helt okej om jag skall vara ärlig, bättre än vad jag hade tänkt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback