2015-05-30, 18:35
Medlem
Pancevs avatar
Första veckan på TdF kan bli rätt trist.. Hoppas på rejäl sidvind någon etapp o fullt jävla blås på kullersten o mur.
2015-05-30, 19:18
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Första veckan på TdF kan bli rätt trist.. Hoppas på rejäl sidvind någon etapp o fullt jävla blås på kullersten o mur.

Jag är inte ett dugg orolig över att det blir en trist första vecka, det brukar ju vara
en otrolig stress i klungan första veckan, spurtarna kommer att använda sina lag
fullt ut, en kritiserad Sagan vill visa vad han kan osv.
Jag tror att du kan luta dig tillbaka och se fram emot en häftig tv-upplevelse.

ITT första dagen 13,8 km.
TTT 9:e etapen. 28 km, (editerat)
Här har man väl iaf hittat en lagom dos av lagtempo, men ITT skulle kunna varit lite
kortare första etappen och haft en till som är lite längre.
Men, jag gillar att man varierar detta år från år, då borde det väl passa någon
någon gång iaf.

Edit: Glömde skriva det jag hade tänkt först.
Vilken jäkla kul etapp det var på girot i dag, jätte bra tv mitt i tennisen.
Senast redigerad av Harrfena 2015-05-30 kl. 19:31.
2015-05-30, 19:22
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev

Vi får hoppas på det.

Känns ganska ovisst om utgången mellan de fyra stora. Ingen som har superimponerat under säsongen hittills. Fast som PerP var inne på så kommer Dauphine vara en värdemätare.
Tempot är bara på 28km, så där bör det inte bli minuter mellan favoriterna.
2015-05-31, 13:58
Medlem
TilleyHats avatar
Contador prisar sitt stall, men vad kunde man förvänta sig? Det är väl snarast en regel att han ska tacka sitt lag. Visst, på de släta etapperna kanske de har gjort sitt jobb, men inte i bergen. Där kan han inte vara särskild nöjd. Alla pratar om att han har ett bättre lag med sig till Touren, men i ljuset av att Oleg Tinkov säger att Girot är en mycket viktig tävling så har laget fallerat, anser i alla fall jag. Spekulera lite i hur tongångarna hade varit om Contador tappat sin seger igår. Vad hade Tinkov sagt då? Nej, det enda förlåtande för honom är att de vinner totalt och det har mer eller mindre varit en enmansshow från Tinkoff-Saxos sida. Jämför med t.ex. Astana som faktiskt hade med två potentiella segerkandidater till Girot samtidigt som deras superstjärna är hemma och laddar för Tour de France. Imponerande!
2015-05-31, 17:01
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Och naturligtvis avslutas detta Giro med att en utbrytning lyckas hela vägen...
2015-05-31, 18:02
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Contador prisar sitt stall, men vad kunde man förvänta sig? Det är väl snarast en regel att han ska tacka sitt lag. Visst, på de släta etapperna kanske de har gjort sitt jobb, men inte i bergen. Där kan han inte vara särskild nöjd. Alla pratar om att han har ett bättre lag med sig till Touren, men i ljuset av att Oleg Tinkov säger att Girot är en mycket viktig tävling så har laget fallerat, anser i alla fall jag. Spekulera lite i hur tongångarna hade varit om Contador tappat sin seger igår. Vad hade Tinkov sagt då? Nej, det enda förlåtande för honom är att de vinner totalt och det har mer eller mindre varit en enmansshow från Tinkoff-Saxos sida. Jämför med t.ex. Astana som faktiskt hade med två potentiella segerkandidater till Girot samtidigt som deras superstjärna är hemma och laddar för Tour de France. Imponerande!
Undrar om Kreuzinger kunnat vara helt frisk, låg väl top 3 i GC första veckan men var sämre än både Basso och Rogers de sista etapperna.
2015-05-31, 18:29
Medlem
rainbowias avatar
Endast 18 st som klarade att vara inom en timme ifrån segraren, måste vara något av ett rekord. På touren förra året där Nibali var överlägsen var det 22. Är det en tendens vi kan se? Det är klart, spelar ingen roll om man är en timme eller tre timmar om man inte satsar på GC. Det skulle vara lagtävlingen då iofs som delvis spelar roll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in