Citat:
Uppdatering: Det är helt slut nu, vi bor 60 mil ifrån varandra och den lilla kontakt som återstår är över korta meddelanden på facebook då och då, en halvdann vänskapsrelation alltså.
Tack för ert stöd, tänkte att det kunde vara kul att höra för er som rådde till detta. (Alltså alla)
Vill även passa på att fråga;
-Har någon några bra tips på hur man börjar gilla sig själv igen efter ett destruktivt förhållande?
-Hur går man vidare på bästa sätt?
Tack för ert stöd, tänkte att det kunde vara kul att höra för er som rådde till detta. (Alltså alla)
Vill även passa på att fråga;
-Har någon några bra tips på hur man börjar gilla sig själv igen efter ett destruktivt förhållande?
-Hur går man vidare på bästa sätt?
Hittade den här tråden och läste under stigande förfäran. Det var ju bra att du skrev det här sista inlägget så att jag slapp skriva och fråga hur det låg till.
Du har ju redan fått några råd här och jag har också några enkla reflektioner. Man blir ofta nedstämd när man varit med om sådant här, och ibland kan man hamna i riktiga depressioner. En viktig sak är att hålla kroppen igång. Nu kan du ju vara tränad för att vara med i Gladiatorerna för vad jag vet, men om du inte tränar regelbundet är det bra att ta en rejäl promenad eller cykeltur varje dag. Då får du inte bara motion, utan kommer också ut ur huset, vilket också kan vara ett problem.
Just att verkligen jobba på att aktivera sig är viktigt om det inte fungerar naturligt. Vad som helst är egentligen bättre än att isolera sig för mycket hemma. Det är svårt för en gammal gubbe att veta vad en ung tjej ska hitta på, men gärna något där du träffar folk och kanske kan göra någon ny bekantskap. Andra här kanske har några idéer.
Hoppas det ordnar sig.