Citat:
Ursprungligen postat av
Eastmancolor
Fr den historiskt intresserade s har jag sammanstllt fakta kring fem andra frsvinnanden (varav ett nnu ej klarats upp) som jag diskuterat i olika trdar hr p FB. CZ sticker hrvidlag ut stillvida att han upphittades hela 6106 dagar (!) efter frsvinnandet dr normaltidsutdrkten endast verkar vara en vecka upp till en dryg mnad. Vidare har samtliga kroppar terfunnits inom ngon eller ngra kilometer frn platsen fr frsvinnandet.
En mrklig observation r att samtliga mn frsvunnit specifikt den trettonde i mnaden varav en faktiskt exakt p dagen 44 r efter CZ men detta frefaller vara ren slump.
https://www.flashback.org/p74192909#
Det r inlgg #10520; av ngon anledning visar lnken endast samma sida.
Nu r det inlgg #15118 eftersom tv tidigare inlgg tagits bort! (Det borde ha varit fler borttagna inlgg med tanke p allt trams i trden om DA:s frsvinnande...)
Till den lnkade listan br lggas att De*iz Ard* r funnen och att hans totala frnvaro omfattade 106 dagar om jag nu rknat rtt. Han hittades 210227 men det var frst igr som identifieringen blev offentlig.
Fortfarande sticker CZ lngvariga frsvinnande ut med rge och ven om man br ha i tanke att mngen aldrig terfunnits r det ganska besynnerligt trots allt. Att rester av hans
outfit frn skolbalen 761113 hittades p resterna av kroppen gr det dock svrt att frst det p annat stt n att kroppen hela tiden legat ungefr dr den hittades.
En rimlig frklaring r att CZ mste ha varit hjlpligt nedgrvd och att Piteborna inte i ondan vandrade omkring just dr kroppen lg fr d borde den ha hittats mnga r tidigare.
Jag tror ju att CZ blev verkrd p Timmerleden och att grningsmannen tog med sig kroppen till fyndplatsen i avsikt att inte lagfras; om kroppen legat kvar vid Timmerleden hade den snabbt hittats och jakten p en smitare hade d inletts...