2015-05-14, 23:04
Medlem
knut_1s avatar
Lste att Sportamore byter frn First North till Nasdaq Sthlm nu p mndag? Kommer den g upp p det? Intresset och omsttningen torde vl ka. Kanske t o m r ngon fond som inkluderar den? Vad tror ni, r det vrt kpa ngra imorgon p spekulation och i syfte att slja om en vecka?
Citera
2015-05-14, 23:08
Medlem
FrankBucks avatar
Rda siffror r efter r samt ingen egen tillverkning, ingen aktie jag skulle vilja ga.
Citera
2015-05-15, 09:09
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Rda siffror r efter r samt ingen egen tillverkning, ingen aktie jag skulle vilja ga.

Tror inte den lngsiktigt skulle uppfylla kriterierna fr min portflj heller, tnkte mer att det kanske finns bevekelsegrunder fr ett litet skutt i och med listbytet?
Citera
2015-05-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knut_1
Tror inte den lngsiktigt skulle uppfylla kriterierna fr min portflj heller, tnkte mer att det kanske finns bevekelsegrunder fr ett litet skutt i och med listbytet?
Det kan det finnas eftersom tex vissa fonder kan handla den iom listbytet.
Citera
2016-11-18, 23:02
Medlem
snedtrippens avatar
r det ngon som kan frklara de senaste dagarnas uppgng?
Inga nyheter vad jag kan se sen 11/11. Sitter iof och sladdar p telefonen s kan ha missat ngon rapport..
Citera
2017-01-16, 17:51
Medlem
Sportamore gr som tget. Vad finns det fr nyheter som gr att den gr upp? Jag hittar inget p avanza om vad det kan bero p. S stor kursuppgng som det varit de senaste dagarna r ju inte speciellt vanligt om det nu inte finns ngra frvntningar.

Vad har jag missat?
Citera
2017-01-17, 00:17
Medlem
CASHFL0Ws avatar
[citat]INVESTERAR 80 MLN KR I AUTOMATISERAD LAGERLSNING (Direkt)
2017-01-13 15:32

STOCKHOLM (Direkt) Sportamore har tecknat avtal om en automatiserad lagerlsning fr installation i bolagets nya logistikanlggning. Investeringen uppgr till cirka 80 miljoner kronor ver tre r och anlggningen planeras att driftsttas i anslutning till Sportamores flytt till Eskilstuna Logistikpark.

Det framgr av ett pressmeddelande.

Sportamore har tidigare meddelat att bolaget ska ha ett nytt modernt lager- och logistikcenter om 23.000 kvadratmeter i Eskilstuna Logistikpark med inflyttning sommaren 2017. [/citat]
Citera
2017-01-17, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
[citat]INVESTERAR 80 MLN KR I AUTOMATISERAD LAGERLSNING (Direkt)
2017-01-13 15:32

STOCKHOLM (Direkt) Sportamore har tecknat avtal om en automatiserad lagerlsning fr installation i bolagets nya logistikanlggning. Investeringen uppgr till cirka 80 miljoner kronor ver tre r och anlggningen planeras att driftsttas i anslutning till Sportamores flytt till Eskilstuna Logistikpark.

Det framgr av ett pressmeddelande.

Sportamore har tidigare meddelat att bolaget ska ha ett nytt modernt lager- och logistikcenter om 23.000 kvadratmeter i Eskilstuna Logistikpark med inflyttning sommaren 2017. [/citat]
Jo, men det var ju ngra dagar sedan. Eller pverkar det fortsatt kursen?

Jag r i vilket fall som aktiegare och tror starkt p e-handel under 2017, s jag tackar inte nej till 20%+ p ngon vecka.
Citera
2017-01-17, 09:52
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Jo, men det var ju ngra dagar sedan. Eller pverkar det fortsatt kursen?

Jag r i vilket fall som aktiegare och tror starkt p e-handel under 2017, s jag tackar inte nej till 20%+ p ngon vecka.
Vet inte. Antar det

Samma hr. Jag handlar sjlv en del p Sportamore och tycker de r en av de bsta e-handlarna!
Citera
2017-01-17, 16:34
Medlem
Zalando hade smre tillvxt n vntat, olika branscher och olika marknader, men likvl konsumentinriktad nthandel. Vgar man sitta ver rapport? Vldigt mycket inprisat just nu och ven om jag r positiv till Sportamore s r 26% uppgng p en mnad vldigt mycket. Nu korrelerar ju inte alltid aktiekursen med hur det ser ut i verkligheten, men en medioker rapport riskerar att aktien tappar mycket. Tnker p t.ex Oriflame som backade 25% p en rapport som var helt okej, men lngtifrn vad marknaden trott.

Vad sger ni andra gare?
Citera
2017-10-11, 10:36
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Snart rapport. Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem