Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-31, 13:47
  #2893
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiggsawpuzzle
Hitta en sida 1kg hårdpressad tobak för runt 400 kr.

Vilket var exakt vad jag ville ha men allt är ju slutsålt? Har det hänt något på
Marknaden eller varför är alla slut eller utgått?
Det infördes punktskatt på råtobak.
Citera
2023-09-04, 12:13
  #2894
Medlem
snooper123s avatar
Varför har det blivit dyrare med velo snus?
Nu kostar 3 stockar 1200. Förra veckan kostade 900kr???
Citera
2023-09-13, 19:08
  #2895
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vart köper man snuff? Snusbolaget hade förut men nu hittar jag inget där.
Citera
2023-10-09, 00:48
  #2896
Medlem
Hallå funkar ciggosnus.com?
Är det legit? Låter för bra för att vara sant.
Fler som testat att köpa därifrån?
Citera
2023-10-30, 21:15
  #2897
Medlem
Är det på riktigt INGEN som handlat därifrån och kan bekräfta detta? 🙈
Citera
2023-11-02, 19:10
  #2898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Varför har det blivit dyrare med velo snus?
Nu kostar 3 stockar 1200. Förra veckan kostade 900kr???

Det undrar jag också?

Tre stockar Knox Stark portion köpte jag för 830 kronor förra månaden hos Nettotobak. Nu vill de plötsligt ha 905 kronor för samma beställning?

Dyrare har det även blivit hos Snusbolaget. Var kommer den här plötsliga höjningen från?
Citera
2023-11-02, 19:30
  #2899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samarass
Är det på riktigt INGEN som handlat därifrån och kan bekräfta detta? 🙈

Vad tror du själv? Ganska uppenbart.
Citera
2023-11-03, 14:30
  #2900
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashpuppy
Det undrar jag också?

Tre stockar Knox Stark portion köpte jag för 830 kronor förra månaden hos Nettotobak. Nu vill de plötsligt ha 905 kronor för samma beställning?

Dyrare har det även blivit hos Snusbolaget. Var kommer den här plötsliga höjningen från?
Jag skrev till snusbolaget och varför de höjt så himla mycket. fick detta till svar:

Tack för ditt mejl och feedback!

Vi tar självklart till oss din feedback och tar det vidare.

Vi på Snusbolaget arbetar för att sälja det färskaste snuset levererat på det snabbaste sättet till ett konkurrenskraftigt pris.

Det innebär att vi:

• Försöker omsätta hela vårt lager varje vecka för att säkerställa färskheten.
• Ständigt söker de snabbaste sätten att leverera snus till det lägsta priset
• Över tid har så låga priser på snus som möjligt.

Den svenska snusmarknaden är helt oreglerad när det gäller prissättning. Det innebär att tobaksindustrin kan sälja snus till oss till vilket pris de vill och att vi kan sälja snus till vilket pris vi vill till våra kunder.

Industrin sätter av olika anledningar olika pris till olika delar av handeln. Därefter erbjuder industrin handeln olika rabatter och priser beroende på vilken volym som handeln säljer. Även vi på Snusbolaget sätter olika priser på våra produkter så att marginalen kan bidra till utveckling av vår sajt, informera politiker om hur snus kan ha en positiv inverkan på folkhälsan (när den ersätter rökning) och investeringar i nya snustillverkare så att Sverige kan få prova på nya innovationer på marknaden.

Priset på snus varierar därför mellan oss och dagligvaruhandeln på olika sätt beroende på hur bra vi varit att förhandla med industrin och hur mycket vi väljer att investera i den svenska snusframtiden.

Vårt mål är dock att vi alltid skall sälja marknadens bästa kvalitet med marknadens mest konkurrenskraftiga pris.

Hoppas att du vill följa med på vår resa mot framtiden!

Med Vänliga Hälsningar

Klara
Citera
2023-12-08, 12:44
  #2901
Medlem
Nån som beställer dipping tobacco från nätet?

Eller luktsnussorter vi ej har i Sverige?
Citera
2023-12-31, 22:56
  #2902
Medlem
Tajger66s avatar
Ska bli intressant att se hur priserna ser ut efter nyår med tanke på att skatten ska sänkas, kikade på onlinesiterna idag och hoppas på en prissänkning på mina sorter tex Göteborgs Rapé.
Vi får se om de sänker priserna lika mycket som skatten?
Citera
2024-01-28, 21:42
  #2903
Medlem
PainAndGain87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurkBajs
Nån som beställt från Discount-Zigaretten24? Isf får denne gärna dela sin/sina erfarenheter.
Dock får man enbart beställa 4 limpor åt gången (inom Eu), står inget om hur många gånger man får lägga en beställning på dessa 4 limpor 😉

Om erfarenhet inte finns från just denna sidan, tar jag gärna emot tips på andra tyska onlineshops med tabak alt zigaretten.




Hur är det med tull och skatt vet du det?
Citera
2024-02-11, 18:51
  #2904
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Jag beställde från snushandel.se & över en vecka har gått och ingenting är skickat.. Står "registrerad" i PostNord appen, men det har det gjort i 1 vecka nu, så jag börjar fundera på om jag blir blåst här eller vad fan är det som händer.

"Vi skickar på 1-2 dagar" - Jo, tjena!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback