Citat:
Och Ockham tog ett varv till. Varför lossa på tejpen runt handlederna?Ett annat tänkbart användningsområde är att NB tejpat Lisas händer i något skede.
Han placerar tidigt snöre runt hennes hals och hon kommer att kämpa med fingrarna
för att lösgöra sig och då väljer hennes angripare att binda fast hennes händer.
Tejpen avlägsnas senare av någon anledning.
Silvertejp eller de snörstumpar som låg nedanför röret kan ha använts för att hålla
henne fastbunden.
Att man inte hittat några tecken på att Lisa haft sina händer bundna med nånting
säger egentligen inte så mycket mot bakgrund av förhållandet att kroppen påträffades
i ett tillstånd av påtaglig förruttnelse. Lika svårt som det då är att säkra några DNA-träffar
under dylika omständigheter borde det vara att med bestämdhet kunna utesluta att
händer varit fastbundna.
När det gäller transporten av kroppen så tänker jag mig möjligheten av att NB i förväg
väl plastat in hela bagageutrymmet så att han bara bär ut kroppen direkt dit utan
att emballera den dessförinnan. Det som gör mig föranlåten om att tänka så är
det förhållandet att Lisa hittades utan att vara invirad i någonting.
Om NB bemödar sig om att först emballera kroppen borta i Blomberg - och med hjälp av tejp
möjligen som du föreslår - så ska han sen alltså stå och greja med det borta vid byssjan.
Hade han gjort så kan man tycka att han borde ha låtit kroppen förbli inplastad
och lämpat av den någon helt annanstans.
Han placerar tidigt snöre runt hennes hals och hon kommer att kämpa med fingrarna
för att lösgöra sig och då väljer hennes angripare att binda fast hennes händer.
Tejpen avlägsnas senare av någon anledning.
Silvertejp eller de snörstumpar som låg nedanför röret kan ha använts för att hålla
henne fastbunden.
Att man inte hittat några tecken på att Lisa haft sina händer bundna med nånting
säger egentligen inte så mycket mot bakgrund av förhållandet att kroppen påträffades
i ett tillstånd av påtaglig förruttnelse. Lika svårt som det då är att säkra några DNA-träffar
under dylika omständigheter borde det vara att med bestämdhet kunna utesluta att
händer varit fastbundna.
När det gäller transporten av kroppen så tänker jag mig möjligheten av att NB i förväg
väl plastat in hela bagageutrymmet så att han bara bär ut kroppen direkt dit utan
att emballera den dessförinnan. Det som gör mig föranlåten om att tänka så är
det förhållandet att Lisa hittades utan att vara invirad i någonting.
Om NB bemödar sig om att först emballera kroppen borta i Blomberg - och med hjälp av tejp
möjligen som du föreslår - så ska han sen alltså stå och greja med det borta vid byssjan.
Hade han gjort så kan man tycka att han borde ha låtit kroppen förbli inplastad
och lämpat av den någon helt annanstans.
Och vad har du för belägg för att förruttnelsen gjorde att det inte fanns tecken på tejp?