Citat:
Ursprungligen postat av
Lankinea
Som Steven Averys advokat (making a murderer) säger, det räcker med att du blir misstänkt för ett brott så har du redan förlorat, för i allmänhetens ögon är du skyldig och stämpeln är omöjlig att tvätta bort.
Jo men det problemet kommer vi aldrig ifrån. Media måste ju tillåtas rapportera och kan faktiskt också bidra till att saker går rätt till.
Problemet med media i detta fall är att den är så enkelriktad och den har tillåtits komma alldeles för nära händelsernas centrum allt för tidigt.
Yppandeförbudet har därtill ställt till vissa saker främst för försvaret. Det borde intresserat en objektiv granskande media.
Media ska absolut ta på sig ett stort ansvar för vad som framkommit i detta mål eller ej.
Jag är mycket besviken och min tilltro till media har allvarligt rubbats.
Jag har sedan länge haft störst förtroende för radion. P1. Men den har lyst med sin frånvaro i detta fall
Hur blev media min fiende och fb det som ger mig hopp om framtiden, plats också för sanning och rättvisa? Men så är det idag.
38 miljoner visningar...
Det säger oss att det finns ett gigantiskt intresse av rättsäkerhet och sanning i detta land.
Men media har helt missat det