2016-02-29, 21:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, Ockham väljer alltid den enklaste förklaringen, och det är enklare om Lisa gick självmant över vägen än att hon tvingades över den trafikerade vägen.
Om vi ponerar att han faktiskt gick över vägen: Hur lång tid tror du att det skulle ta för honom att överfalla henne och dra/bära henne till ladan?
2016-02-29, 21:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om vi ponerar att han faktiskt gick över vägen: Hur lång tid tror du att det skulle ta för honom att överfalla henne och dra/bära henne till ladan?
Ca två minuter, det är 30 meter från kafé till lada.
2016-02-29, 21:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ca två minuter, det är 30 meter från kafé till lada.
Jag tror han skulle fixa det på en minut.
2016-02-29, 21:18
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Citat:
Hon hade inte sett östra porten på ladan. Han måste ha gått långt norrut för att ses, vilket hade sett konstigt ut. Hur förklarar du att örhängena låg där de låg, innanför dörren till stalldelen?
Jag har aldrig trott att han har lockat över Lisa. Han har nog närmat sig henne vid mopeden, tvingat henne med sig och det är som sagt inte långt över vägen till ladan. Trafikerad väg är en överdrift, det är lätt att kolla trafiken.
In genom ladans port. Hämta tejprullen. Örhängen ramlar av. Till vänster mot hängningen och sen ev. tillbaks samma väg och ut genom bakdörren?
2016-02-29, 21:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag tror han skulle fixa det på en minut.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
Jag har aldrig trott att han har lockat över Lisa. Han har nog närmat sig henne vid mopeden, tvingat henne med sig och det är som sagt inte långt över vägen till ladan. Trafikerad väg är en överdrift, det är lätt att kolla trafiken.
In genom ladans port. Hämta tejprullen. Örhängen ramlar av. Till vänster mot hängningen och sen ev. tillbaks samma väg och ut genom bakdörren?
I något förhör nämns trafiken. Jag minns inte exakta siffran, men det var runt en bil i minuten. I söder är en kurva. Han kunde förvänta sig en bil när som helst.

Hur närmade han sig henne vid mopeden, och hur tvingade han henne över vägen? Varför två örhängen just vid ingången till ladan? Var var hjälmen då?
2016-02-29, 21:24
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Nu har vi ju den här "hemliga gruppen" som säger sig ha, via teknisk väg, lyckats följa Lisas mobils rörelse. Och de hävdar att hon rörde sig västerut under fickringningen. Skulle vara bra om fler tekniskt kunniga kunde kommentera detta.

Kolla Felix52:s inlägg:
https://www.flashback.org/find_posts...?userid=489402
2016-02-29, 21:26
Medlem
Citat:
Nej, Ockham väljer alltid den enklaste förklaringen, och det är enklare om Lisa gick självmant över vägen än att hon tvingades över den trafikerade vägen.

Hur vore det om du själv tillämpade Ockham istället för att prata om honom. Dina vilda tankebanor (alternativtråden) har gjort kniven slö sedan länge.

Exakt hur Lisa tog sig över vägen förändrar inte gärningen. Vi vet brottsplatsen och vi vet fyndplatsen samt i vilket skick Lisa hittades. Gärningsmannen är dessutom också bunden till brottet via massiv teknisk bevisning och dömd till livstid i två instanser.
2016-02-29, 21:27
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Citat:
I något förhör nämns trafiken. Jag minns inte exakta siffran, men det var runt en bil i minuten. I söder är en kurva. Han kunde förvänta sig en bil när som helst.

Hur närmade han sig henne vid mopeden, och hur tvingade han henne över vägen? Varför två örhängen just vid ingången till ladan? Var var hjälmen då?
Har ALDRIG sett en bil i minuten där, men säger du det så......
Hjälmen kanske togs av där.
2016-02-29, 21:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
Har ALDRIG sett en bil i minuten där, men säger du det så......
Hjälmen kanske togs av där.
Tog hon av sig hjälmen under tvång? Hade hon inte annat att tänka på?
2016-02-29, 21:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Nu har vi ju den här "hemliga gruppen" som säger sig ha, via teknisk väg, lyckats följa Lisas mobils rörelse. Och de hävdar att hon rörde sig västerut under fickringningen. Skulle vara bra om fler tekniskt kunniga kunde kommentera detta.
Jag är teknisk idiot. Men jag är också nyfiken på det där. Dom hemlighetsfulla eller tekniskt kunniga får gärna uttala sig om det. Nån får gärna rita en karta på hur hon rörde sig.
Senast redigerad av ReedMe 2016-02-29 kl. 21:40.
2016-02-29, 21:32
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt hur Lisa tog sig över vägen förändrar inte gärningen.
Det har du helt rätt i, men man har ändå ett behov av att veta hur allt har gått till.
2016-02-29, 21:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Det är nästan så att man skulle tycka att nån borde ha sett henne när hon gick över vägen? Om hon nu gick.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in