2016-03-04, 11:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
SR P4 Skaraborg: Försvarets teori: Nerijus rörde Lisa Holm efter mordet
Jag tror att den här tråden kan bli lång.
Hahahahaha - man borde inte skratta åt detta tragikomiska men jag hann knappt skriva det igår så kom det en sjuk griftefridsvariant:

Twin Peak version II.

Cliff hangern är: Vem hängde henne?

Citat:
- Det finns en hypotes i målet att dna:t kommit dit när man hängt flickan men vad är det som säger att dna:t inte kommit dit när man plockat ner en flicka, forslat undan en flicka. Dna kan avsättas genom att man försöker skydda någon annan som begått ett brott, säger Björn Hurtig.
2016-03-04, 12:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Undrar hur blodet på byxornas insida ska förklaras.
Lång är bara förnamnet.
Eller så blir det enbart AB Kort&Hurtig - anstånd.

.. Men mer betalt då det drar ut på tiden.
Citat:
I överklagandet som lämnas in idag begär advokaten om anstånd fram till mitten av april.
2016-03-04, 12:27
Medlem
Citat:
När byxorna är neddragna är det lätt att komma åt insidan.

Det blir nog något åt det hållet.

Överklagandet som ska lämnas in i dag
är väl offentlig handling?

Han får väl motivera varför han vill få anstånd antar jag.
2016-03-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha - man borde inte skratta åt detta tragikomiska men jag hann knappt skriva det igår så kom det en sjuk griftefridsvariant:

Twin Peak version II.

Hurtig: Dna kan avsättas genom att man försöker skydda någon annan som begått ett brott
Man måste vara = NB.
Ett brott måste vara = ett mord.
Någon annan som begått ett brott måste vara = mördaren.
Han jobbar alltså med att få fram en hittills okänd mördare ur materialet.
2016-03-04, 12:37
Medlem
Citat:

Hur som helst kommer det att bli intressant å se
vad dom kommer att koka ihop.
2016-03-04, 12:39
Medlem
Citat:

Twin Peak version II.

Från stjärnadvokat till pajasadvokat. Det finns inte med på kartan ens i fantasin att någon hjälper till att forsla bort en död flicka, eller sitter av någon annans tid i fängelse. Det är advokaten Hurtigs agerande i denna sak som avslöjar vad han går för!

Det finns ett lågt förtroende för rättsväsendet ute bland allmänheten, och i denna tråd. Advokaten Hurtig ger oss alla en pedagogisk förklaring på varför!

En advokat har trovärdighet, och nu ser vi ett praktexempel på hur denna trovärdighet missbrukas på skit.

Det är skit att vara brottsoffer i Sverige, och skit att vara anhörig eller överlevare.
2016-03-04, 12:42
Medlem
Hehe, undrar vem som Hurtig kommer ange som tilltänkt mördare nu när NB uppenbarligen ändra historia efter 14 förhör, tingsrätt och hovrätt? Brodern?
2016-03-04, 12:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Från stjärnadvokat till pajasadvokat. Det finns inte med på kartan ens i fantasin att någon hjälper till att forsla bort en död flicka, eller sitter av någon annans tid i fängelse. Det är advokaten Hurtigs agerande i denna sak som avslöjar vad han går för!
Det finns ett lågt förtroende för rättsväsendet ute bland allmänheten, och i denna tråd. Advokaten Hurtig ger oss alla en pedagogisk förklaring på varför!
Ja men va fan - ska inte galenskaperna ta slut nån gång...
Hurtig ska nu "pedagogiskt" förklara för HD att det är griftefridsbrott?!
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Vem kan det vara som NB hastigt och lustigt inte längre vill skydda?
Ja - ska det bli Hustrun eller brodern i thrillern? Stalltipset är bror som han nafsat i hälarna förut ihop med Svinger Rönnbäck
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Någon annan som begått ett brott måste vara = mördaren.
Han jobbar alltså med att få fram en hittills okänd mördare ur materialet.
Ja - det hela beter sig som ett mål som ska till HovR med alternativa mystiska skuggor som sveper runt över bygden och mördar. Mitt i skiten står NB förvånad, nekar i 9 månader, två rättegångar och mängder med förhör.

Jo, jo.. jättetroligt att han nu blev sugen på att prata som städkärring hux flux. Och vad är prejudikat eller annat i detta undrar jag fortfarande.
2016-03-04, 12:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Så du tror att han vinner? Såvitt jag har förstått är det bara då han får betalt.
2016-03-04, 12:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Så du tror att han vinner? Såvitt jag har förstått är det bara då han får betalt.
Vinner? Han får betalt fram till anståndstiden är slut=mer betalt än till den 7 mars.

Nu när man fått mingla på förhandsvisningen så borde han nog inte ha en krona..
2016-03-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario50
Hehe, undrar vem som Hurtig kommer ange som tilltänkt mördare nu när NB uppenbarligen ändra historia efter 14 förhör, tingsrätt och hovrätt? Brodern?

Hurtig kan inte ange någon utan att ha rejält med bevis. Har Hurtig "bevis", så är det inget han kan söka resning på om inte åklagaren granskat vad han har att komma med, och väcker åtal.

Det går inte att skriva till HD och påstå att en annan är rätte mördaren, utan medhåll från åklagaren som samtidigt väcker nytt åtal. Skulle det finnas en gärningsman till därute skulle jag tro att vi får en medgärningsman. Det skulle inte fria Nero; det skulle ge en cellkompis!

Åklagaren hade inga bevis för att hålla brodern eller frun häktade, och det bör ge en indikation på vad som krävs i bevis för att anklaga någon! Särskilt för ett vidrigt brott som detta, krävs det mer än skitsnack från en mördare som inte vill sitta av sitt straff.

Åklagaren sa ganska försynt, att anklagelserna advokaten Rönnbäck framförde mot brodern var förtal. Det borde ha noterats, för man går inte och anklagar folk för ett mord utan att ens ha något pytte-bevis som styrker dessa anklagelser.

Neros familj är också brottsoffer, trots att de uppfattats av mig och många andra som hemska människor. Det kan inte vara lätt att som fru och bror få veta vad en familjemedlem ställt till med, medan deras liv pågick som vanligt i den gemensamma lyan i Blomberg. För en mamma måste detta vara en mardröm. Det finns värre kvinnor och mammor än Neros, men inte blir deras söner sadistiska lustmördare som avrättar unga flickor.
2016-03-04, 13:08
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
God morgon. Är mamma lika central som den tekniska DNA-bevisningen?
Jag tror att mamsen är en stor anledning till tigandet och visst kan det vara symbiotiskt. Jag ställer mig ju förvisso tveksam om han känner skam öht. Att han är extremt vrång har ju redan Irina beskrivit. Hon såg ju ingenting som skulle kunna förmå honom till ett erkännande. Men är det symbiotiskt så lär det vara mellan barken och trädet Hurtig ska ge sig in - annars är det nog lönlöst. Förmår han ingen skam så behöver han väl vända det till nån form av vinstvinning antar jag. Då kanske det handlar om att inte ramla ner från de grandiosa pinnstolen, inte en susning.
Hur som haver..
Att nogsamt ringa till henne varenda kväll låter nästan som en ritual och att han valde att kasta sig på skype och ringa upp henne, ligga där avklädd i sängen när han precis har mördat och baxat in hennes döda kropp i skåpet, låter så absurt och känslomässigt stört.

DNA-bevisningen är blytung och Hurtigs korståg snudd obegriplig. Jag köper din story inkl stressfaktorerna inför mamsens intåg på arenan inkl alla förväntningar som byggts i skypesamtalen. Tanken på närkontakt med mamma blir för mycket. Ångesten transformeras genom tankeflykt till sexuella fantasier. Fantasin som tidigare tjänat som en tankeflykt från den grå vardagen börjar undan för undan materialiseras. Dröm och verklighet flyter ihop. Brottsplatsen är riggad. Rovdjuret gör entré, Jekyll blir Hyde. När akten är utförd kilar han snabbt hem. Dr Jekyll gör entré och ringer plikttroget mamsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in