2016-03-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För det första är jag inte herr. För det andra var det ljudfil från TR. För det tredje har detta diskuterats sen tidigare likt allt annat vilseledande, vansinniga felaktiga du kommer med - du har nog rekord i vantolkningar om det så är blodiga örhängen, x antal hål i öronen, uttagande ur skåp eller annat. Det går på repeat trots att du fått information sen månader tillbaka via citeringar ur ljudfil eller FUP. Utöver detta kryddar du med paranoida uttalanden i din klappjakt (ses i sista meningen från dig)

1. De väntade in rättsläkaren vilket framkommer klart och tydligt (min citering).
2. De (4 krim.tekniker) funderar sen hur de ska kunna få ut henne för att göra minsta skada.
3. När rättsläkaren är på plats sker uttagning ur skåp för att hon ska få vara med ända från början - vilket var vad jag citerade in som mening.

Vilken tid kom rättsläkaren dit? Varför hördes inte denna viktiga person rätten - tror herrn?

De "upphittade" örhängena är ett för mycket. Det är bara att läsa och analysera fupen.

Hela fallet genomsyras av en brist på analys. Ingen ska dömas till livstid av ett rättsväsendet som inte klarar mer avancerat tänkande och logik.
2016-03-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Är det de här personerna med bil, som Irina observerar, du menar ?
Vid förhör den 23/9 i Litauen enligt FUP 1311.
Irina berättar följande omständigheter som hon inte tidigare sagt. Under perioden 7-12 juni, Irina kommer inte ihåg vilken dag det var. Hon lade märke till en konstig bil.
Bilen åkte från Martorp till skogen som ligger bakom Irinas hus i Blomberg.
Irina säger att hon befann sig på baksidan av deras hus och arbetade i trädgården, då hon gjorde iakttagelsen. Hon såg att två män satt i bilen, en hade mörkt hår, hon kan inte säga mer hur mannen såg ut. Den andre personen såg inte Irina så bra och kan inte säga mer än att det var en man.
Efter att männen varit ute i skogen , så åkte de tillbaka mot Mantorp. Den dagen åkte samma bil flera gånger mellan skogen och Martorp.
Bilen var mörk till färgen. Det kan ha varit en Volkswagen eller en Volvo, Irina har inte sett bilen vid tidigare tillfälle.
Irina ansåg det var misstänksamt, därför de stannade vid samma skogsdunge hela tiden.
Irina vet även att journalister skrivit om att Lisa Holms personliga tillhörigheter hittades i den skogsdungen.
FUP 1324 finns skogsdungen utpekad på kartan av Irina.
Skogsdungen ligger i närheten av vägen som går mellan cafeet och Martorp där många saker tillhörande Lisa hittades.

Just. Det är så förhörstekniskt typiskt att detta viktiga vittnesmål inte får plats under den tid hon satt gripen. Då skulle hon knäckas. Efter detta vittnesmål i Litauen visades fotona av Lisa som bara skedde för att ytterligare kränka IB och för att hennes berättande om männen i dungen inte skulle hamna i fokus.

Vad hade IB för försvarsadvokat egentligen? Han som var vän med Fhl.
2016-03-12, 13:03
Medlem
Citat:
Såg att Hurtig har Tony Olsson (nu Byström) som sin klient sen 2004.
2011 säger Hurtig:
2013 påstår Hurtig att RMV har fel:

.. och när fan blir gammal blir han religiös glömde han få med.

Vart får advokater sina korkade berättelser från? Oavsett om de med hull och hår ska försvara sin klient så begriper jag inte hur man kan komma med sådana utlåtanden - när hela Sverige vet vad det handlar om för pajas. Utöver detta borde nog Hurtig överväga om han inte snarare är grundlurad:

"Under åren" de samtalat har Olsson ägnat sig åt en hel del innan och efter:

Det handlar om försäljning, man kränger saker, typ ord. På samma sätt som en bilhandlare, som pratar omkull en en aningslös konsument. Bilskojaren får in en bil med en massa brister som plågat tidigare ägaren under lång tid och som kört dennes ekonomi i botten, men han kränger bilen. Med alla brister, de uppenbara såväl som de dolda felen. Vad som är gällande rätt, har ingen betydelse när det är stora affärer i görningen. Kund som kund, Nero köper än en gång; ord.

Vad är skillnaden om du ska sälja ett bilskrälle med en massa fel, men som är blank och fin i lacken, eller en rövarhistoria om att Tony Olsson är en ny människa? Eller att Nero är en sakletare som hittar ett lik som han pillar på?

Hurtig säljer ord, men i detta fall så har orden ingenting alls med verkligheten att göra, eller den produkten han försöker pracka på HD.

Men det är ju samma för bilhandlaren, han måste hitta den siste idioten för att få sitt bilskrälle sålt. Hurtig har hittat Nero, den siste idioten som köper hans tomma ord. Och det roliga är att omgivningen imponeras av bilen som vägrar att starta när det är minusgrader. Det gör ju inget för det handlar om kunder som inte kan klaga, och som inte har någonstans att klaga!
2016-03-12, 13:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Utifrån vad MOF säger i förhör om vad rättsläkare AB sagt i sitt förhör samt utifrån beskrivningen i obduktionsprotokollet är det uppenbart att AB aldrig sagt att fårorna gick vertikalt.
Jag håller med om att MOF och AB förefaller vara rätt ense om fårornas riktning.

Ang. din fråga.
Jag har inga direkta sakkunskaper om hur och när skadorna på halsen uppstått, men jag kan pröva föra ett resonemang fritt ur tanken kring det.
(Kan uppfattas som obehagligt detaljerat)

Snörfåran förlöper runt hela halsen, men blir svagare bakom håret.
Lutningen är något ovan horisontalplanet.
Fåran förlöper ca 6 cm. nedom hakan och öronen.
Det finns inga uppenbara "glidmärken" från snaran på halsen som om snöret glidit när det sträckts.
Det finns inte dubbla snörfåror som om strypning först skett och snöret sedan slackats och sträckts igen vid hängning.
Det finns en snett uppåtgående skänkel vid höger öra som bör komma från när kroppen hängt.
Snörfårornas bredd är ca 2cm.

För mig låter det inte orimligt att snaran dragits åt rejält hårt medförande en strypning kraftig nog att blockera även djupare artärer och därav inga petekier (snörfåran kring halsen uppstår).
Efter det, utan att snöret slackats, har kroppen hängts (snett uppåtgående skänkeln uppstår).

Jag förstår att rätten anser det vara svårt att säkert avgöra om hon dog av strypning eller hängning.
Här hör du hur rättsläkare AB svarar nej på åklagarens fråga om fårorna går horisontellt, istället är de uppåtgående.
https://soundcloud.com/xenia-3550989...kowicz-klipp-3
Du hör även att, eftersom punktblödningar saknas, så har Lisa inte strypts med snara, hon hängdes.

Be mig inte att vara snäll och lägga upp hela förhöret, det bemötande som jag har fått i tråden har fått all snällhet att vara som bortblåst.
2016-03-12, 13:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vilken tid kom rättsläkaren dit? Varför hördes inte denna viktiga person rätten - tror herrn?
De "upphittade" örhängena är ett för mycket. Det är bara att läsa och analysera fupen.
Sluta tjata. Jag har plockat ner dig på en lögn. Igen.
Vad det beträffar örhängena är det korrekt antal i förhållande till hål i öronen.
Citat:
Hela fallet genomsyras av en brist på analys. Ingen ska dömas till livstid av ett rättsväsendet som inte klarar mer avancerat tänkande och logik.
Nej, hela du genomsyras av hat så till den milda grad att du blir patetisk i din klappjakt och ingen tar dig på allvar.
2016-03-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil

Aktbilaga 89 sid. 44
Rättsläkare LS kom till platsen på morgonen den 13 juni 2015 kl 04.40.
2016-03-12, 13:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Aktbilaga 89 sid. 44
Han har fått svar om detta sen flera månader tillbaka. Det är enbart samma skit på repeat.
2016-03-12, 13:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det handlar om försäljning, man kränger saker, typ ord. På samma sätt som en bilhandlare, som pratar omkull en en aningslös konsument. Bilskojaren får in en bil med en massa brister som plågat tidigare ägaren under lång tid och som kört dennes ekonomi i botten, men han kränger bilen. Med alla brister, de uppenbara såväl som de dolda felen. Vad som är gällande rätt, har ingen betydelse när det är stora affärer i görningen. Kund som kund, Nero köper än en gång; ord.

Vad är skillnaden om du ska sälja ett bilskrälle med en massa fel, men som är blank och fin i lacken, eller en rövarhistoria om att Tony Olsson är en ny människa? Eller att Nero är en sakletare som hittar ett lik som han pillar på?

Hurtig säljer ord, men i detta fall så har orden ingenting alls med verkligheten att göra, eller den produkten han försöker pracka på HD.

Men det är ju samma för bilhandlaren, han måste hitta den siste idioten för att få sitt bilskrälle sålt. Hurtig har hittat Nero, den siste idioten som köper hans tomma ord. Och det roliga är att omgivningen imponeras av bilen som vägrar att starta när det är minusgrader. Det gör ju inget för det handlar om kunder som inte kan klaga, och som inte har någonstans att klaga!
JA, det verkar vara utan skrupler. Ju mer jag läser om advokater, ju mer är jag fullständigt övertygad att jag inte vill ha en sådan i min direkta närhet. Dubbelmoral, svammel och lögner som döps till "jag gör allt för min klient".

Här är en till om Hurtig. Han var på Tonys bröllop 2013:
Citat:
Deras kärlek beskrivs av både Tony själv och hans advokat, som medverkade vid vigseln, som djup och ömsesidig och hans kärlek till henne hjälper honom att bli en bättre person.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ore...fara-for-nagon
Citat:
Vänner och familj fanns på plats vid bröllopsceremonin och först flera timmar senare kom de inbjudna gästerna ut genom fängelseentrén. Det var Tony Byströms pappa och hans nya hustru, hans advokat, brudens pappa samt fängelsepräster.
http://www.expressen.se/nyheter/sa-l...d-sin-nya-fru/
Intressant i sig med tanke på hans egna principer:
Citat:
Hur ska man som brottmålsadvokat hålla lagom distans till sina klienter?
Mitt råd är att man skall vara trevlig och tillmötesgående, men aldrig lämna ut sin privata sida. Man skall inte heller umgås med klienter utanför arbetstid genom att äta middag ihop eller liknande. I vart fall gäller detta för den typ av juridik som jag sysslar med.

Var går gränsen för en sund klientrelation för en försvarsadvokat?
Som jag beskrev ovan bör man sätta en gräns mellan det arbetsmässiga och det privata. En sund klientrelation innebär att man har ett bra förhållande till sin klient där det finns ett ömsesidigt förtroende och tillit. Dock skall man inte umgås privat eller på något sätt agera som om man var klientens privata vän.
https://www.advokatsamfundet.se/Advo...-Bjorn-Hurtig/
Senast redigerad av develi 2016-03-12 kl. 13:26.
2016-03-12, 13:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Aktbilaga 89 sid. 44
Nästa sida:
Citat:
Lisa Holm anträffades avliden i ett klädskåp i en arbetsbod vid den nordöstra delen av
Martorps gård den 12 juni kl. 21.10 av Forensiska sektionens personal.
Så kriminalteknikerna väntade 7½ timme utan att ta ut kroppen.
2016-03-12, 13:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nästa sida:
Så kriminalteknikerna väntade 7½ timme utan att ta ut kroppen.
Ja och det är redan avklarat sen lång tid tillbaka i tråden och är beskrivet av krim. tekniker via TR.

Det var väl ett jävla tjat och misstro mot det som sägs under ed av en profession!
2016-03-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Just det, och om Hurtig kan bevisa att Lisa redan var död när hon hängdes och tejpades, då faller allt resonemang om sexualsadism i det här fallet.
Behöver jag säga att det vore väldigt skönt om så skedde?

Vari ligger det sköna att de efterlevande inte skall få komma till ett avslut. Nu har de ett avslut. Och det beror inte på att något är förfuskat.
2016-03-12, 13:47
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Hurtig kommer inte bevisa ett skit av det du skriver (...)

Redan när du skrev om hur stora satser sperma du la ur dig för att försvara NB äcklets skvättar i ladan framkom dels ditt eget äckliga beteende, dels hur du ska skönmåla NB till vilket pris som helst.

Vi får väl se, du behöver inte hetsa upp dig.

Kan du inte sluta med personangrepp istället för sakliga resonemang. På vilket sätt har jag ett äckligt beteende? Det är väl knappast ett "äckligt beteende" att ejakulera. I så fall är alla män äckliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in