2016-03-22, 22:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det absurda: Varför skulle din stendöda nekrofil-teori inkl griftefridsbrott vara det enda och ultimata versus min levande popcornsteori utan griftefridsbrott?

DNA bevisar inte mer än en kontakt.
Jag har aldrig argumenterat mot din popcornteori. Var ligger det absurda i det jag säger?
2016-03-22, 22:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har aldrig argumenterat mot din popcornteori. Var ligger det absurda i det jag säger?
Jättebra - du är på väg åt rätt håll via det jag skriver: DNA bevisar inte mer än en kontakt versus ditt påstående att DNA bevisar griftefridsbrott (senast justerat till påvisar..).
2016-03-22, 22:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Visst är det så att NB:s mor skulle komma och hälsa på snart? Därefter skulle de resa hem tillsammans, har jag fått för mig.

Det är det som är så absurt. Att han skulle begå ett sådant brott då, oavsett om han mördat eller bara stuvat in henne i en bod i närheten...
2016-03-22, 22:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jättebra - du är på väg åt rätt håll via det jag skriver: DNA bevisar inte mer än en kontakt versus ditt påstående att DNA bevisar griftefridsbrott (senast justerat till påvisar..).
DNA bevisar inte mer än griftefridsbrott. Var ligger det absurda i vad jag säger?
2016-03-22, 22:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Visst ä det så att NB:s mor skulle komma och hälsa på snart? Därefter skulle de resa hem tillsammans, har jag fått för mig.
Det är detta som är så absurt. Att han skulle begå ett sådant brott då, oavsett om han mördat eller bara stuvat in henne i en bod i närheten...
Kan han skypa med morsan avklädd i sängen direkt efter att han tryckt in ett lik i ett skåp - så kan han mörda innan hon kommer den 23e.

Ja, visst är han äcklig med sin dubbelnatur. Han liknar sexualsadisten Ledzion som gick hem och hånglade med sin flickvän direkt efter mordet.

Citat:
Den 23 januari 1997 våldtog och rånmördade Darusz Ledzion 27-åriga Anna-Karin Stenberg, som precis öppnat en skönhetssalong på Gästrikegatan i centrala Stockholm. – Jag minns den dagen, efteråt kom han hem och kramade om mig och pussades som vanligt..
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

.. eller sexualsadisten Williams som tog ut sin fru på middag samma kväll.
Citat:
In her final minutes of life, the 37-year-old begged for mercy. “I don’t deserve to die,” she told Williams. “Have a heart, please.” He stuck tape over her nostrils and watched her stop breathing.

Williams left the house before sunrise (with nine pieces of her lingerie) and drove straight to Ottawa for an 8:30 a.m. meeting. That night, Nov. 24, he met his wife for dinner. As they ate, Comeau’s body was still waiting to be discovered.
http://www.macleans.ca/news/canada/h...-trusting-him/
2016-03-22, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
DNA bevisar inte mer än griftefridsbrott. Var ligger det absurda i vad jag säger?
Har du blivit r-e-p-e-t-a-t-i-v igen?
Det absurda är att påstå att det bevisar griftefridsbrott - när det inte bevisar mer än kontakt aka kan avsättas via att käka popcorn tillsammans. Sen drar han.
2016-03-22, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Visst är det så att NB:s mor skulle komma och hälsa på snart? Därefter skulle de resa hem tillsammans, har jag fått för mig.

Det är det som är så absurt. Att han skulle begå ett sådant brott då, oavsett om han mördat eller bara stuvat in henne i en bod i närheten...
Vilket brott NB var kapabel att begå har inget att göra med att mamma skulle hälsa på. Det är helt andra drifter som styr i ett sådant fall.
Senast redigerad av Hangontoyou 2016-03-22 kl. 23:29. Anledning: Mer text
2016-03-22, 22:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Har du blivit r-e-p-e-t-a-t-i-v igen?
Det absurda är att påstå att det bevisar griftefridsbrott - när det inte bevisar mer än kontakt aka kan avsättas via att käka popcorn tillsammans. Sen drar han.
Du missade det fetstilta i citatet.
2016-03-22, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Du missade det fetstilta i citatet.
Nej. Jag har påvisat det absurda i resonemanget från ditt håll i andra änden av spektrat eller kalla det för all del grunden gällande DNA-avsättning:

Skulle man hårddra diskussionen så finns det inte minsta sanning i ditt mantra.
2016-03-22, 23:04
Medlem
Citat:
Utöver detta kan han inte resa mer än semesterlagen tillåter i längd.

Citat:
I Sverige så finns det oavsett arbetstidsreglering gällande raster, antal timmar och semester - likaväl som löner.
Det var detta jag reagerade på, och om du är så naiv att du tror att alla arbetsgivare följer lagar och avtal så är det dags du öppnar ögonen.

Citat:
25k samt fri hyra samt drivmedel varje månad är inte kattskit.
Jag har aldrig påstått att de tjänat dåligt - när man lägger till hyra och bränsle.

Citat:
Det ÄR semester de ska på i fyra veckor. Get a grip.
Så du har alltså läst anställningsavtalet?
2016-03-22, 23:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej. Jag har påvisat det absurda i resonemanget från ditt håll i andra änden av spektrat eller kalla det för all del grunden gällande DNA-avsättning:

Skulle man hårddra diskussionen så finns det inte minsta sanning i ditt mantra.
Nej, du påvisade inget absurt.
Citat:
Citat:
DNA bevisar att NB avsatt spår på kläderna - vilket kan ha skett innan hon dog. Spår i form av DNA bevisar således inte griftefridsbrott. Jag använder enbart fåntrattsresonemang i andra änden av spektrat. Håll till godo.
Nej, tjockskalleresonemang. Du vet att DNA:t inte bevisar mord, ändå vidhåller du det.

Jag har upptäckt att min formulering "DNA bevisar endast griftefridsbrott" missförstås som om att DNA:t motbevisar mord, därför skriver jag i fortsättningen "DNA bevisar inte mer än griftefridsbrott".

Var ligger det absurda?
Men jag tycker inte om att tjafsa, jag konstaterar bara att du inte kan förklara vad som är absurt.

Däremot vill jag gärna veta hur du kan veta att det inte finns någon sanning i självmordsteorin? Svara gärna i alternativtråden där Lisas självmord får diskuteras.
2016-03-22, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Det var detta jag reagerade på, och om du är så naiv att du tror att alla arbetsgivare följer lagar och avtal så är det dags du öppnar ögonen.
Jag har aldrig påstått att de tjänat dåligt - när man lägger till hyra och bränsle.
Så du har alltså läst anställningsavtalet?
Du kommer ingen vägen - det är semester, det är fyra veckor och sen tillbaks till Blomberg.
Utöver detta kan du se min fakta (fri diesel samt fri hyra) du uppenbarligen inte hade vetskap iom dina ekvationer om löneavdrag som ett komplement.'
Citat:
Tror knappast att de hade fri bostad och bensin, utan det är nog avräknat på lönen (tycker de hade låg lön i förhållande till arbetstid - 48 tim/vecka.).
Senast redigerad av develi 2016-03-22 kl. 23:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in