2016-03-25, 19:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom hade inte letat på Martorp på torsdagen. Dom hade fått sig tilldelat sökområdet Martorpsskogen. Och därför genomsökt det partiet.

Så MP var dom som talade sanning. NB ljög dom rakt upp i ansiktet.

Svårare än så var det inte.
NB visste att militären var vid Martorp på torsdag kväll, så om han utgick från att de sökte så är det inte en medveten lögn.
2016-03-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NB visste att militären var vid Martorp på torsdag kväll, så om han utgick från att de sökte så är det inte en medveten lögn.

Martorpsskogen ligger kilometrar bort. Dom hade inte sökt på Martorp.

Att NB var nervös och hade myror i brallorna när söket närmade sig Martorp är inte svårt att begripa.

Han pekade snarast ut Fyndplatsen.
2016-03-25, 20:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Martorpsskogen ligger kilometrar bort. Dom hade inte sökt på Martorp.

Att NB var nervös och hade myror i brallorna när söket närmade sig Martorp är inte svårt att begripa.

Han pekade snarast ut Fyndplatsen.
Det har inte med saken att göra om de sökte på Martorp eller inte. NB fick veta att militären var vid Martorp.
2016-03-25, 20:22
Medlem
Citat:
Det har inte med saken att göra om de sökte på Martorp eller inte. NB fick veta att militären var vid Martorp.

Martorp är ett Stort Område. Man betade av det från olika håll. Från Blomberghållet och från Martorpskogen för att sammanstråla i Martorp. Det var ett 20-tal personer från MPS som fokuserade på just Martorp (gården), Den dagen.
2016-03-25, 20:25
Medlem
Citat:

Varit, vid Martorpsbacken torsdagkväll. I riktning mot Martorpsskogen, som var deras tilldelade sökområde.
2016-03-25, 20:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Martorp är ett Stort Område. Man betade av det från olika håll. Från Blomberghållet och från Martorpskogen för att sammanstråla i Martorp. Det var ett 20-tal personer från MPS som fokuserade på just Martorp (gården), Den dagen.

Citat:
Varit, vid Martorpsbacken torsdagkväll. I riktning mot Martorpsskogen, som var deras tilldelade sökområde.
Fortfarande lika ointressant var militären var och vad den gjorde. Det citerade svaret står kvar.
2016-03-25, 21:11
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Hur går det för NU?
Har han överklagat till HA eller har det redan behandlats och avslagits?

Sitter han ff på ett häkte eller är han placerad på någon anstalt?

Oavsett vart han är placerad så är ju hans restriktioner hävda och han får träffa andra interner, finns det några incidenter rapporterade?
2016-03-25, 21:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
(...)

Brukar militären ha små planteringskitt med sig ut på sina uppdrag? Alltså att ha nära till hands ifall de skulle behövas alltså...

Vad jag har för mig, sysslar SOG med sådant. De arrangerar brottsplatser etc. och har lyckats sätta dit några talibanledare bl.a. Så, visst, militärer kan ha planteringskitt på sig, utifrån vad jag har hört.
2016-03-25, 22:06
Medlem
Citat:
Fortfarande lika ointressant var militären var och vad den gjorde. Det citerade svaret står kvar.

Du menar att han omedvetet ljugit. Om händelseförloppet vid Marorp.

Vilken betydelse menar du det har i sammanhanget?
2016-03-25, 22:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du menar att han omedvetet ljugit. Om händelseförloppet vid Marorp.

Vilken betydelse menar du det har i sammanhanget?
Menar jag? Det är du som påstod att han ljög.

MPS hade inte gjort fyndet om NB hade blivit trodd.
2016-03-25, 22:18
Medlem
Citat:
Menar jag? Det är du som påstod att han ljög.

MPS hade inte gjort fyndet om NB hade blivit trodd.

Nej, om dom trott NB hade dom inte genomsökt Martorp, Nu gjorde dom inte det och fann Lisa.
2016-03-25, 22:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej, om dom trott NB hade dom inte genomsökt Martorp, Nu gjorde dom inte det och fann Lisa.
Precis vad jag sa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in