2016-04-03, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Det finns massor av personer i närområdet som skulle kunna passa in på Adriana's beskrivning av mannen som stoppade henne.

Fup 411

Förhör med Ekelun*, Mali*; 2015-06-13 (*d,n)

Mali* berättar att det är många gästarbetare som rör sig i Källby. Dafgårds bygger en ny
fabrik och det är många utländska arbetare där
.
Jamen fattar du trögt? Din älskling har blivit utpekad av A i både förhör och i rätten. Och hur stor sannolikhet är det att dom åxå kör en vit eller silvrig skåpbil? Vid exakt rätt tidpunkt dessutom. Nädu, lägg ner, eller stäng korken. När jag ändå håller på, hur sannolikt tror du att det är en annan gm än N?
2016-04-03, 03:04
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Hon sa vit eller möjligtvis silverfärgad. Kan du va vänlig och sluta förvränga fakta. Kan åxå va möjligt att hon såg din elektrikers bil tidigare och blandade ihop.
Det fetade, hur troligt är det?
Det står: "Bilen han åkte i var vit eller ljus, typ skåpbil. Eventuellt stod det något på bilen, typ en logga."

Det var fortfarande dagsljus vid tidpunkten så NBs bil ser ju helt klart ljus ut. Apropå att det stod något på bilen så stämmer det faktiskt för AdB såg bara bilen bakifrån och det står faktiskt "Sharan" med kursiv stil bak på bilen med rätt stora tecken.
2016-04-03, 03:11
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Jamen fattar du trögt? Din älskling har blivit utpekad av A i både förhör och i rätten. Och hur stor sannolikhet är det att dom åxå kör en vit eller silvrig skåpbil? Vid exakt rätt tidpunkt dessutom. Nädu, lägg ner, eller stäng korken. När jag ändå håller på, hur sannolikt tror du att det är en annan gm än N?
Att det är någon annan än NB som AdB träffar på är jäkligt osannolikt. Allt passar in klockrent på honom. Sen att det visar sig att han var mördaren är ju såklart tur också. Nu låter jag lite som Sherlock Holmes kanske men inte ens Skövdepolisen skulle kunna missa en sån här straffspark som AdB lägger upp. På ren magkänsla gör hon ett klockrent utpekande av mördaren innan det ens har gått ett dygn efter försvinnandet. En stark kandidat till årets vittne/privatspanare helt klart.
2016-04-03, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det står: "Bilen han åkte i var vit eller ljus, typ skåpbil. Eventuellt stod det något på bilen, typ en logga."

Det var fortfarande dagsljus vid tidpunkten så NBs bil ser ju helt klart ljus ut. Apropå att det stod något på bilen så stämmer det faktiskt för AdB såg bara bilen bakifrån och det står faktiskt "Sharan" med kursiv stil bak på bilen med rätt stora tecken.
Tack för rättandet . Bra ändå att vi otrogna kommer med fakta vilket foliehattarna saknar total distans till. Att hela tiden komma på nya teorier utifrån nåt som INTE står i fup, för då är det nåt mystiskt visar snarare på "foliehattarnas" psykiska status och deras tro på samhället som dom ju ändå är en del i. bevaremigväl.
2016-04-03, 03:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Bla. annat så säger Adriana i Tingsrätten att mannens bil var en skåpbil med enbart 2 säten i,och hur stämmer det med NBs bil tycker du?

Och att du har behov av att kalla NB för min älskling gör ju bara att ingen kan ta dig seriöst.
Jag tvivlar bara på att NB är rätt GM och därför så ja, jag tror att det är möjligt att GM kan vara en annan än NB.
2016-04-03, 03:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Tack för rättandet . Bra ändå att vi otrogna kommer med fakta vilket foliehattarna saknar total distans till. Att hela tiden komma på nya teorier utifrån nåt som INTE står i fup, för då är det nåt mystiskt visar snarare på "foliehattarnas" psykiska status och deras tro på samhället som dom ju ändå är en del i. bevaremigväl.
Jag fick rätta mig själv också för jag tror att det var jag som började skriva silvrig. Men vilken annan färg än silver skulle "ljus" kunna vara? Silver i sollljus kan ju dessutom se vit ut i vissa vinklar. Men "Sharan" står det bak på bilen så texten hon bubblade om var nog inte konstigare än så.
2016-04-03, 03:36
Medlem
Citat:
Bla. annat så säger Adriana i Tingsrätten att mannens bil var en skåpbil med enbart 2 säten i,och hur stämmer det med NBs bil tycker du?

Och att du har behov av att kalla NB för min älskling gör ju bara att ingen kan ta dig seriöst.
Jag tvivlar bara på att NB är rätt GM och därför så ja, jag tror att det är möjligt att GM kan vara en annan än NB.
Ja eftersom bilen stod med baken utåt så kan hon ju tagit fel, eller vad tror du? Och varför? Med så öververkligande bevisning som du blivit överöst med här i tråden? Så varför, säg mig bara varför tror du att NB är oskyldig till att ha MÖRDAT 17 ÅRIGA LISA?
2016-04-03, 06:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
"massepojken" postade detta redan den 11 Juni, 2015 :

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Som jag tidigare skrivit om så pågår det ett relativt stort bygge på Dafgårds anläggning i Källby ca 5 min från cafeet.

Här jobbar det ett stort antal gästarbetare i huvudsak från Litauen. Dessa bör enligt mitt sätt att se på det omedelbart kartläggas innan bygget är klart och dom hinner lämna Sverige.

Samtliga bör förhöras och det bör läggas resurser på att få ut deras brottsregister från hemlandet.

Nedan bolag har huvudentreprenaden på Dafgårds. Bygget skulle vara klart i mars men ca 3 månader fördröjt.

-Välkänt familjeföretag bygger vidare.

Dafgårds i Källby, ett välkänt familjeföretag i Väst Sverige.
Stor entreprenörskap kring mat har varit drivkraften inom företaget ända sedan Gunnar Dafgård startade verksamheten på 1930-talet.

Ranaverken har genom de senaste 35 åren fått förtroendet att projektera och genomföra över 30 byggprojekt, stora som små, på Dafgårds anläggning i Källby. Nu bygger vi där igen!

Den här gången en Logistikhall med måtten 39 x 53 meter.
Till det här byggobjektet är det beräknat att användas ca. 80 ton stål.

Byggstart sker i november 2014. Anläggningen beräknas stå färdig våren 2015.

-Håller på med uppgiften att hitta vilket bolag som bygger om ladan men ej lyckats få fram något ännu.

Har mailat Ranaverken med frågan om antal utländska gästarbetere och om eventuella anlitade underentreprenörer bland annat. Ej fått svar ännu.
Det finns ett allvarligt fel i din argumentation.
Saker du tar upp kanske hade varit lite mer förståeligt om det nu var juni månad 2015 och Nerijus nyss hade blivit häktad.
Nu är det inte så och du måste ta hänsyn till några små detaljer till och det är;
FUP, TINGSRÄTTENS DOM och HOVRÄTTENS FASTSTÄLLANDE av domen.
Lite skillnad på vad vi vet nu jämfört med dagarna efter att Nerijus togs in för förhör, eller hur?

Sen så är det inte ok att hålla på och publicera personliga uppgifter på människor som inte är inblandade på nåt vis, som du gör. Om du t.ex var granne med nån som var inblandad i en utredning av något brott skulle du då tycka att det kändes bra om nån på ett internetforum plötsligt la ut dina personliga uppgifter för att personen tyckte det är "nåt skumt med dig som bor granne med X som ingår i polisutredning"?

Det är falsk ryktesspridning och att försöka rikta misstankar mot vad/vem som helst för att försöka "ta bort" allt som pekar mot din älsklingsbalt. Förstår du inte att sånt är mycket oetiskt och kan göra folk illa för lång tid framöver?

Det har heller ingenting med Lisa Holm-fallet att göra, det har ingen relevans alls.
Kom igen när du har något äkta att komma med som för diskussionen framåt.

Adriana ljuger inte, vad fan skulle hon göra det för?
Hon hade lika gärna kunnat vara skändad och död nu, om Nerijus fått som han då ville, om hon följt med honom till bilen. Tänk lite på det.
2016-04-03, 08:25
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Mitt fetande.

Det finns massor av personer i närområdet som skulle kunna passa in på Adriana's beskrivning av mannen som stoppade henne.

Fup 411

Förhör med Ekelun*, Mali*; 2015-06-13 (*d,n)

Mali* berättar att det är många gästarbetare som rör sig i Källby. Dafgårds bygger en ny
fabrik och det är många utländska arbetare där
.

NB 10 DNA-träffar!!! Varför har ingen annans DNA hittats?
2016-04-03, 08:30
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Att det är någon annan än NB som AdB träffar på är jäkligt osannolikt. Allt passar in klockrent på honom. Sen att det visar sig att han var mördaren är ju såklart tur också. Nu låter jag lite som Sherlock Holmes kanske men inte ens Skövdepolisen skulle kunna missa en sån här straffspark som AdB lägger upp. På ren magkänsla gör hon ett klockrent utpekande av mördaren innan det ens har gått ett dygn efter försvinnandet. En stark kandidat till årets vittne/privatspanare helt klart.

Och inte bara det. Hennes magkänsla fick henne att dra vidare när han ville hon skulle komma till bilen och visa på hans karta var Medelplana låg!
2016-04-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Kom inte med motfrågor . Svara på frågan du fick istället .
Hur vet du att han han hade med sig mobilen ?
Om han hade haft det , tror du inte att man hade kollat upp det i så fall ?
Finns ju inga uppgifter någonstans i FUP om detta .
Eftersom han slog sönder Lisas telefon så visar det ju att han vet om att man kan
spåra en person via mobilen .
Hur stor risk tror du att det är då att han har med sin egen mobil när han är ute på
jakt efter ett lämpligt offer att plåga ihjäl medan han drar i sin skitiga snorre ?

Angående hans mobil - är du säkert att polisen pejlade hans mobil?
Om de inte gjort det fråga - varför. De borde pejla. Hade han lämnat mobil hemma, då skulle visa att han eller hans telefon var hemma.
Bl a håller kad med att mördaren hade lämnat sin mobil hemma och hans kompis med.
Polisen hade pejlat L mobil, Lisa rörde sig söderut. Hon gick inte till ladan. Hon var inte den sorts flicka som går med okända man, sa hennes familj. Två personer såg henne åka från arbetsplats.
2016-04-03, 08:39
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det finns ett allvarligt fel i din argumentation.
Saker du tar upp kanske hade varit lite mer förståeligt om det nu var juni månad 2015 och Nerijus nyss hade blivit häktad.
Nu är det inte så och du måste ta hänsyn till några små detaljer till och det är;
FUP, TINGSRÄTTENS DOM och HOVRÄTTENS FASTSTÄLLANDE av domen.
Lite skillnad på vad vi vet nu jämfört med dagarna efter att Nerijus togs in för förhör, eller hur?

Sen så är det inte ok att hålla på och publicera personliga uppgifter på människor som inte är inblandade på nåt vis, som du gör. Om du t.ex var granne med nån som var inblandad i en utredning av något brott skulle du då tycka att det kändes bra om nån på ett internetforum plötsligt la ut dina personliga uppgifter för att personen tyckte det är "nåt skumt med dig som bor granne med X som ingår i polisutredning"?

Det är falsk ryktesspridning och att försöka rikta misstankar mot vad/vem som helst för att försöka "ta bort" allt som pekar mot din älsklingsbalt. Förstår du inte att sånt är mycket oetiskt och kan göra folk illa för lång tid framöver?

Det har heller ingenting med Lisa Holm-fallet att göra, det har ingen relevans alls.
Kom igen när du har något äkta att komma med som för diskussionen framåt.

Adriana ljuger inte, vad fan skulle hon göra det för?
Hon hade lika gärna kunnat vara skändad och död nu, om Nerijus fått som han då ville, om hon följt med honom till bilen. Tänk lite på det.

Exakt för hon fattade ju att nåt var galet och ville inte gå i närheten av bilen. Svettades och betedde sig konstigt, kunde lika gärna varit hon. Man sätter nog mer fokus på personen än en bil i ett sånt läge har jag en känsla av. Bilen kommer man ihåg men personen än mer. Skulle inte gått i närheten av den bilen heller om jag varit i hennes kläder. I synnerhet när han inte nöjde sig med kartan hon hade. Det var redan på gång då med mord och ett offer. Undrar hur många öl han behövde innan för att förverkliga sin sjuka plan, både på lördag 6/6 och söndag 7/6???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in