2016-04-21, 05:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Överklagan visar också att inget alls är heligt för mördaren, han väljer nu att anklaga sin fru som hjälpt honom hela vägen, samt sin bror.
Vedervärdig människa.
Textmassan är så skum att jag fått läsa den flera ggr.

" Nerjius har alltså i denna ansökan om prövningstillstånd redovisat omständigheter och bevis som talar för att annan gärningsman inte går att utesluta.
Med tanke på den personkrets som borde ha utretts mer ingående väljer Nerijus att utnyttja sin rätt att tiga och han menar att tystnaden under dessa omständigheter inte får tolkas till hans nackdel."

Även om han tiger så har han trots allt förmedlats innehållet av överklagan och godkänt detta.
Det är med andra ord hur dumt som helst.

Han sitter väl per telefon nu och ska övertyga frun om att det var minsann BH som gjort det här - " ser du inte punkt 70, älskling? Där står tydligt att jag inte sagt nåt. Använd google translate - du vet.. som jag gjorde när jag satt och lusläste om försvinnandet - minns du?
Älskar dig. God natt min skatt. ♥

NB anser att hans personkrets borde ha utretts mer ingående. Hur skulle det skett?
De satt häktade och släpptes i brist på bevis. Det var flertal förhör och alla stenar har de väl vänt på fram till 5 oktober.

Ena stunden pekar NB ut omständigheter och det som genomgående upprepas är att brorsan pekas ut som mördare och Irina kan vara antingen städare el mördare.
I nästa andetag åberopar han rätten att hålla käften för att det rör sig om personer i hans krets.
Sen en uppmaning till HD att typ respektera detta?

Men för ända in i helsicke! Ska du bli friad får du väl för fan leverera en hel berättelse.

... Men det finns ingen. Det är den enkla förklaringen.
Senast redigerad av develi 2016-04-21 kl. 05:21.
2016-04-21, 05:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
PT? Du menar att du redan läst Hurtigs överklagande?
Nu har jag läst. Överklagan.
Anser du att BH borde anmälas för tortyr nu när han skriver så här mot Irina? Det slår ju FL med hästlängder det som står i punkt 67.
Sen har du pratat mycket om IBs trosor - hur ser du nu på detta att hon påstås ha haft en direktkontakt med Lisas?

Edit.
Eftersom du var ironisk mot mitt svar så var det ju riktigt bra det jag såg i min spåkula?
Citat:
Hurtig kan likaväl hänvisa till NBs mantra:
Jag-var-hemma-kl-18.
Jag-surfade-på-datorn.
Senast redigerad av develi 2016-04-21 kl. 06:12.
2016-04-21, 07:50
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han försöker göra en höna av en halv fjäder - men framstår till slut som en större höna än t.o.m. IR. - För mycket fysisk träning..?
Kanske en kombination av för mycket fysisk träning, för lite mental träning och alldeles för stora löften i media om vad som komma skulle. Det blir en mental pannkaka av alltihopa och den får man läsa upprepade gånger för att ens förstå hans obegripliga, abstrakta resonemang kring sin klient.
2016-04-21, 08:03
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet att domstolarna har köpt AB och IB alibin, personligen så ger jag inte ett ruttet lingon för dem oavsett vad åklagaren anser.

IB har under resans gång med all önskvärd tydlighet framstått som en person som vrider kappan efter vinden. Vad AB och IB har haft ihop kan man bara spekulera i, dock så är de i mina ögon lika opålitliga som NB, ingenting talar för motsatsen såvitt jag känner till.

AB har lämnat ett känt DNA spår i ladan på en tejpbit, och han är inte en erkänd DNA-släppare, inte heller IB, trots det så finns hennes DNA på offrets trosa. Japp, jag erkänner att jag tycker att storyn om att NB förde över hustruns DNA till offrets trosa via en otvättat kuk är en osannolik berättelse som syftar till att lägga så mycket negativt på NB:s axlar som det över huvud taget är möjligt.

EDIT;Och i ärlighetens namn, NB var en man som jobbade den där dagen, AB och IB skötte inte ett förbannat dugg, så är det någon som hade tid med sexuella sadistiska lekar så var det ju de två, inte NB. Var hittade man sadistiskt material, var det inte i AB mobil eller dator?
Varför bad Nerijus Irina och Aivaras om falskt alibi strax efter mordet när ingen mer än mördaren kunde veta att den försvunna flickan var död?

PS: DNA-släppare är ett påhittat ord av Rönnbäck när hon försökte bortförklara alla färska spår Nerijus lämnat. Det gick inte så bra.
2016-04-21, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet att domstolarna har köpt AB och IB alibin, personligen så ger jag inte ett ruttet lingon för dem oavsett vad åklagaren anser.

IB har under resans gång med all önskvärd tydlighet framstått som en person som vrider kappan efter vinden. Vad AB och IB har haft ihop kan man bara spekulera i, dock så är de i mina ögon lika opålitliga som NB, ingenting talar för motsatsen såvitt jag känner till.

AB har lämnat ett känt DNA spår i ladan på en tejpbit, och han är inte en erkänd DNA-släppare, inte heller IB, trots det så finns hennes DNA på offrets trosa. Japp, jag erkänner att jag tycker att storyn om att NB förde över hustruns DNA till offrets trosa via en otvättat kuk är en osannolik berättelse som syftar till att lägga så mycket negativt på NB:s axlar som det över huvud taget är möjligt.

EDIT;Och i ärlighetens namn, NB var en man som jobbade den där dagen, AB och IB skötte inte ett förbannat dugg, så är det någon som hade tid med sexuella sadistiska lekar så var det ju de två, inte NB. Var hittade man sadistiskt material, var det inte i AB mobil eller dator?

Det var ABs lediga dag. IB jobbade förmiddagen hos fru Jönsson. Det mödosamma arbetet som NB ägnade HELA eftermiddagen åt var att sätta upp ett fönsterbleck, som borde tagit ca 15 minuter.

IB lagade under tiden blinier åt AB som han åt. IB spelade spel och AB såg på film. En vanlig söndag.

Vad NB gjorde efter det 15 minuters jobbet med blecket vet vi vid detta lag.
2016-04-21, 08:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag tar för givet att mottagaren noterar den här spöklika framtoningen av NB: vad är hans historia rent ut sagt ? Vet han vad han själv gjort ? Har han ö h t bidragit till inlagan ?

Nu har jag landat i en uppfattning - jag tycker inte att HD ska bevilja PT.

Bra frågor du tar upp, dessa uppkommer ju när man fått läsa inlagan ett antal gånger.

Vad är det egentligen NERIJUS säger själv och vad är det han menar att han har gjort?
Har han gjort något och i så fall vad - eller är det bara "kanske, kan ha gjort"?

Det här är ganska sjukt anser jag nu när textmassan landat efter ett tag, efter x antal genomläsningar.

Din sista fråga skulle vara intressant att veta svaret på i denna soppa, att man ens behöver ställa den frågan säger en hel del -
Har Nerijus över huvud taget bidragit till inlagan?

Ordet SPÖKSKRIVARE får en ny betydelse och passar här...

Men, Spök-Nerijus måste ju ha godkänt Hurtigs inlaga så även om han själv inte bidragit med mer än "moi, oskyldig!" så står han för det Hurtig framför.
2016-04-21, 08:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var ABs lediga dag. IB jobbade förmiddagen hos fru Jönsson. Det mödosamma arbetet som NB ägnade HELA eftermiddagen åt var att sätta upp ett fönsterbleck, som borde tagit ca 15 minuter.

IB lagade under tiden blinier åt AB som han åt. IB spelade spel och AB såg på film. En vanlig söndag.

Vad NB gjorde efter det 15 minuters jobbet med blecket vet vi vid detta lag.

Precis, det var en enkel, tydlig och sann sammanfattning av morddagen.
Borde inte vara så svårt att se det uppenbara.
För de som missat det uppenbara så är det ju bra att det finns solid teknisk bevisning och vittnesbevisning.
2016-04-21, 08:49
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Varför bad Nerijus Irina och Aivaras om falskt alibi strax efter mordet när ingen mer än mördaren kunde veta att den försvunna flickan var död?

PS: DNA-släppare är ett påhittat ord av Rönnbäck när hon försökte bortförklara alla färska spår Nerijus lämnat. Det gick inte så bra.

Det var det BÄSTA jag hört på länge här i tråden. JUST DET, EXAKT, INGEN ANNAN ÄN MÖRDE
AREN KAN VETA!!! och har man rent mjöl i påsen så behöver man INGET ALIBI och be övriga familjemedlemmar om det, så det så!
2016-04-21, 08:56
Medlem
CatTheHunters avatar
HB kommer troligtvis inte komma längre än IR med sin "oskyldiga monstermördare"!

Sätter högre tilltro till HD som ju varit med ett för det får man väl verkligen hoppas att de inte är så lättduperade utan ser till övriga två instanser som dömt NB som skyldig.

Hitta hårstrå från djur och människa, hahaha, djur=kan vara råtta, människa =råtta .

Tur för oss här ute att ordet är fritt för i de termer som diskuteras kunde man åka dit för ärekränkning osv .
Gott att denna tråd finns. Utbyte tankar, funderingar osv.
2016-04-21, 09:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Uppgifterna nådde Litauen för nån dag sen. I en lång artikel som pratar om förväxling datorn etc så framkommer detta via google translate (förfärlig övers. men det går väl att gissa sig fram)
Undrar vad de säger nu där borta?
Nu när det här publicerats så alla kan ta del av det skulle det vara mycket intressant om media snappar upp detta och igen åker till Litauen för snyftreportage med både Irina och Nerijus mor.

Vad säger de nu när Nerijus anklagar sin fru och bror?

Ska Irina tänka "ok, i NÖD och lust" har jag lovat....?

Ska modern tänka "fan, nu har Nerijus också joinat den svenska konspirationshärvan när han skyller ifrån sig på Aivaras och Irina."

När man tänker på hur Irina måste ha pressats av Nerijus/Rönnbäck till att vittna falskt för att hjälpa sin make och hur hon lade handen på bibeln och vittnade under ed så kunde ett hemma-hos-reportage nu hos Irina ha den lämpliga rubriken:

"Vittnet som Gud glömde."

Fångarna i Litauen lär ha ännu mera motivation nu att ge Nerijus ett riktigt varmt mottagande.
Det får NB tacka Hurtig för.
2016-04-21, 10:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Nu när det här publicerats så alla kan ta del av det skulle det vara mycket intressant om media snappar upp detta och igen åker till Litauen för snyftreportage med både Irina och Nerijus mor.

Vad säger de nu när Nerijus anklagar sin fru och bror?

Det vore intressant för jag undrar om de känner till att det är så? I den senaste nyhetsrapporteringen i Litauen (som jag hittat) står det inte utskrivet att advokaten insinuerar att skuldfrågan borde inbegripa hustrun och brodern..

googletranslate: "Han har också två nya vittnen som kan intyga att de omständigheter som anges i överklagandet. Enligt advokaten, DNA-spår som finns på L.Holm kläder har inte undersökts tillräckligt. Således, efter en omprövning kan upptäckas och den andra gärningsmannen. Advokaten ifrågasatte också hur L.Holm mord och brottsplatser .

"N.Bilevičius valde tystnaden under dessa omständigheter, och han tror att tystnaden inte kan tolkas mot honom," - säger B.Hurtigas. Enligt honom bör undersökningen uppdateras för att klargöra alla tvetydigheter .

B.Hurtigo överklagas till Högsta domstolen registrerad på måndag, men det är oklart huruvida domstolen accepterar det. Det är inte känt hur länge domstolen att fatta ett beslut - att acceptera det eller förkasta det."

http://www.15min.lt/naujiena/aktualu...ona-592-613849
2016-04-21, 10:32
Medlem
CatTheHunters avatar
snart får vi i tråden gå en advokat- och åklagarutbildning och lära oss litauiska på det så vi förstår alltihop.

Som debattören skrev förut:

Inget mord, behöver man inget alibi från familjen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in