2016-04-29, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det där låter som reklam i nån trailer för en ny film.
"Skamlösa, tuffa, fräcka och oförutsägbara", är det möjligen från trailern till en ny barnfilm i serien "Dumma Mig"?

Eller var det nåt annat du hade på hjärtat, något som rör mordet på Lisa?
"En mörkhårig och en ljushårig" - Ok, vilka är dessa som dyker upp från ingenstans som ingen sett eller ens hört talas om och som inte lämnat några spår och sen försvunnit tillbaka till ingenstans? Är det människor du menar eller är det Nerijus spöken? För så skumt är allt resonemang om hemliga alternativa gärningsmän - att man undrar om det är spöken inblandade - och då inkluderar jag även vissa delar av Hurtigs/Nerijus överklagan.
Det är något riktigt SKUMT med alla bortförklaringar och alternativteorier...

Ingen har sett?
Läs FUP en gång till och räkna hur många vittnnen har sett två killar i bilen som sågs vid aktuella tidspukt 7/6.
När du har läst och räknat kan vi diskutera vidare.
Och glöm inte att 18: 26 när L fickringde hörde L pappa att hon talade med någon och hördes röster ( pluralis ) i bakgrund.
Du säger - finns inga spår?
I detta fallet har struntat att undersöka många föremål och har undersökt bara två bilar.
2016-04-29, 03:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Ingen har sett?
Läs FUP en gång till och räkna hur många vittnnen har sett två killar i bilen som sågs vid aktuella tidspukt 7/6.
När du har läst och räknat kan vi diskutera vidare.
Och glöm inte att 18: 26 när L fickringde hörde L pappa att hon talade med någon och hördes röster ( pluralis ) i bakgrund.
Du säger - finns inga spår?
I detta fallet har struntat att undersöka många föremål och har undersökt bara två bilar.

Exakt vad är det som gör dessa två killar så intressanta ?
På vilket sätt är de misstänkta för något ?
Vad är det som säger att det skulle vara dessa båda killar som Lisas pappa har hört ?
Vilka mer bilar anser du skulle ha undersökts ?
Vet du vilka föremål och vilka bilar som inte undersökts ?
Tycker du inte att en äcklig mördare som Nerijus förtjänar att sitta inne på livstid ?
Inte vill du väl att en vidrig mördare som han ska kunna mörda fler kvinnor ?
2016-04-29, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Eller så har mördaren Nerijus gömt den under en steen .
Han kan ju också ha grävt ner den när han "letade mask" kanske ?
Är det någon speciell du tror hon har varit i kontakt med senast ?
Dom i blåa bilen med svarta manen och ljusa manen kanske ?
Vilka var de som du nämnde förut ?
Mördaren och hans kompis ?

Många frågor eller hur?
Läs fup och du ska hitta två i bilen vid aktuell tidpunkt.
2016-04-29, 03:19
Medlem
Citat:
Exakt vad är det som gör dessa två killar så intressanta ?
På vilket sätt är de misstänkta för något ?
Vad är det som säger att det skulle vara dessa båda killar som Lisas pappa har hört ?
Vilka mer bilar anser du skulle ha undersökts ?
Vet du vilka föremål och vilka bilar som inte undersökts ?
Tycker du inte att en äcklig mördare som Nerijus förtjänar att sitta inne på livstid ?
Inte vill du väl att en vidrig mördare som han ska kunna mörda fler kvinnor ?

Jag har inte hittat vittnesmål från dem personer i fup. Om de var i närheten vid aktuell tidspunk då borde de hört av sig till polis. Om de har inte gjort det frågan är varför.
Mördare som går fri kan mörda igen. Jag är oroligt för andra unga tjejer.
2016-04-29, 03:32
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Jag har inte hittat vittnesmål från dem personer i fup. Om de var i närheten vid aktuell tidspunk då borde de hört av sig till polis. Om de har inte gjort det frågan är varför.

Ingen fara, när Nerijus blir inspärrad så kommer det inte bli några mer sexualmord i Kinnekulle. Så tjejerna kommer att känna sig säkra och lugna igen. Vilka syftar du på egentligen, det är Mycket "om" i dina meningar alltid. Dessa personer har då lyckats bra med att inte lämna några spår efter sig. Och även lyckats tagit färskt blod från Nerijus på något märkligt sätt.
2016-04-29, 04:02
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Har de inte hört av sig så kanske de inte existerar ens ?
Inte en enda gång har du lyckats komma med ett enda bevis för
att någon av dina misstänkta spöken existerar överhuvudtaget .
Du kan vara lugn , mördaren sitter redan inspärrad .
Mördaren Nerijus kommer aldrig tillbaka till Kinnekulle igen .
Skönt att man kan lita på att rättsväsendet fungerar .
Vidriga mördare som Nerijus hamnar där dom hör hemma .
2016-04-29, 04:16
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Många frågor eller hur?

På vilket sätt anser du att de skulle de ha med mordet att göra ?
Deras vittnesmål finns väl i slasken bland allt annat ointressant .
Varför skulle polisen inte ha förhört dessa om de var intressanta i utredningen ?
Och varför finns det inga spår efter dom på brottsplatsen ?
Få höra nu om du kan svara på en enda fråga med belägg för att de
skulle vara mer misstänkta än din polare mördaren Nerijus ?
2016-04-29, 05:46
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Många frågor eller hur?

Billy Batong och hans fru var ju med där vid aktuell tid. Han finns med i slasken som dessa två troligtvis fast Billy gjorde lite större sak av det hela.

Är han och hans fru i så fall lika mycket/lite MGM som de andra två då enligt dig?
2016-04-29, 06:13
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Har de inte hört av sig så kanske de inte existerar ens ?
Inte en enda gång har du lyckats komma med ett enda bevis för
att någon av dina misstänkta spöken existerar överhuvudtaget .
Du kan vara lugn , mördaren sitter redan inspärrad .
Mördaren Nerijus kommer aldrig tillbaka till Kinnekulle igen .
Skönt att man kan lita på att rättsväsendet fungerar .
Vidriga mördare som Nerijus hamnar där dom hör hemma .

Här är FUP info angående det Sudharma påpekat nämligen:

De två killar, den ena med keps,
som den 7 Juni, 2015, körde från Cafe hållet mot Martorp kl 19:30
i en svart Audi kombibil

Ett vittne som bor på samma tomt som Gustav Jönssons gård, iaktar en nyare svart Audi kombi bil
den 7 Juni ca 19:30 som kommer från Kinnekullevägen och kör mot Husaby/Martorp:

FUP 288

Vi halv åtta så tittade jag ut genom köksfönstret.
Det är inget märkvärdigt att folk åker förbi vårt hus, men jag minns att jag
noterade att det var en svart Audi som körde förbi.
Till saken hör att kring gården passerar det mycket turister eftersom gården är omskriven
såsom en gammal vikingagård.
Oftast brukar folk ha hög fart men denna bil kom i lugn fart. Det var en svart Audi, en
komibil, kanske var den ny, den var väldigt ren.
Det var två män i bilen, jag kan inte säga deras ålder.
På passagerarsidan ser jag en man med svart keps, och han bar en grå tröja, vet
inte om den var lång eller kortärmad.
Jag brukar inte fundera över bilar som passerar men denna bil lade jag märke till. Jag fundera
kring vilka det kunde vara.
Jag tänkte inte så mycket på det förrän jag fick ett samtal från polisen på måndagskvällen,
kvart över tio. Då ringde en polis och frågade om han fick förhöra mig om bilen, Audin, som
jag enligt honom lämnat tips om. Jag sa att jag inte lämnat något tips och då sa han att han
måste ringt fel person. Därefter tänkte jag att det är bäst att jag hör av mig.
Nathalie beskriver att bilen kom väster ifrån, som om att den kom från Kinnekullevägen. Den
passerade utanför köksfönstret och fortsatte österut.

Jag tror i övrigt att mystiken, i förhört här ovan, angående tipset som polisen ringer om, att det kan ha varit Billy Bertilsson's (Billy Batong) tips det handlar om men att polisen av någon anledning ringt upp fel vittne och att det var därför Billy Bertilsson aldrig blev förhörd angående hans tips om en svart SUV som han sett vid cafets norra parkeringsplats den 7 Juni, 2015 ca 18:15 tror jag att det var, minns inte exakt tidpunkten.
Senast redigerad av Theforeigner 2016-04-29 kl. 06:43.
2016-04-29, 07:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
SH talar för att hon inte gått till ladan frivilligt, det tror inte jag heller.
Nerijus misslyckades förra gången och tänker inte göra det igen...

Oavsett vilken nödsituation som kommer först så kommer den. Den kommer snabbt, och därifrån finns det inga direkta val.

SH talar dock för att hon frivilligt gått med, om det handlat om en nödsituation.
Han nämner det som ett tydligt undantag.

Eftersom karttrick ej fungerade dagen innan, kanske Nerijus insåg vilken kass skådespelare han är.
Att Adriana kände obekväm, undrar om han själv märkte av det?
Samt att försöket helt enkelt verkade lite dumt, så kanske upplägget var helt annorlunda till Söndag?

Jag har bara så svårt att se att han lyckats få med Lisa, genom ett lugnt kontaktinitiativ.
Lika svårt som att föreställa sig att han med våld, vågat ta henne över vägen själv.
Rädsla för passerande bil, och rädsla för skrik så nära caféets grannhus-område borde vara stor?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad är vitsen med att dra av hjälmen direkt och krångla om han ska till mjölkrummet med henne?
Sätter han en silvertejp över visiret så lär det fungera som en ljuddämpare i sig..

Skrik hörs garanterat genom en sådan hjälm, oavsett tejpning över visir.
Det är nämligen såpass spalt mellan mun och insida hjälm samt öppet i hakan att ett skrik inte skulle dämpa nämnvärt.
Jag skulle ana att han dragit av henne hjälmen med våld i ladans norra del, och faktiskt enligt Hurtig´s överklagan tejpat i vart fall munnen där, och att jackan med den fastnande handsken, drogs av i förrummet.
Senast redigerad av rotesau 2016-04-29 kl. 08:12.
2016-04-29, 07:47
Medlem
Ber om ursäkt för att jag "stökade till" detta inlägg men det är letsdoit som skrivit och svarat på följande utdrag av förhör med "Grannen":

Vid det andra tillfället sade han att han mött/sett LH:s pappa vid caféet och att pappan hade "stelt ansikte men ögonen log".QUOTE=letsdoit|57103636]

NB:s enorma kontrollbehov inkluderar givetvis - om möjligt - LH:s far. NB skulle säkert ha velat närma sig honom, om inte annat så för att det bör ha varit den person han känt störst hot från: En modig, ihärdig person som NB kände på sig inte skulle ge upp i varken första eller andra taget; dvs fadern skulle inte ge sig förrän hans dotters mördare hittades, häktades och dömdes.

Hade LH:s far varit av en annan kaliber; någon som NB känt sig kunna styra och manipulera, hade NB erbjudit sina tjänster och kanske t.o.m. ett rum att övernatta i - för att så småningom putta ned honom i en liten ask där AJ redan befann sig.

LH:s far var den person som t.o.m. hemsökte NB i häktet.

NB insåg nog relativt snart att han inte skulle rå på LH:s far, med mindre än att han själv riskerade att råka illa ut. Fadern är dock med honom i tankarna och det presumtiva hot som denne utgör får NB att i princip söka förringa honom; tala illa om honom inför andra - vilket bl.a. manifesteras av vad han säger till olika personer, bl.a. till förhörsledaren:En granne som kort talar med NB två gånger under veckan säger följande (s. 264):Sammanfattningsvis: Vem - annat än en mycket sjuk människa med förvridna tankebanor - hade fällt dessa kommentarer om en förtvivlad far som gjorde allt i sin makt för att hitta sin dotter?[/quote]

Och det är intressant hur NB uppfattar Lisas pappas blick: "han hade stelt ansikte men ögonen log"

Jag tror inte att Lisas pappas ögon log - det var mördarens blick som log
2016-04-29, 08:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Skrik hörs garanterat genom en sådan hjälm, oavsett tejpning över visir.
Det är nämligen såpass spalt mellan mun och insida hjälm samt öppet i hakan att ett skrik inte skulle dämpa nämnvärt.
Jag skulle ana att han dragit av henne hjälmen med våld i ladans norra del, och faktiskt enligt Hurtig´s överklagan tejpat i vart fall munnen där, och att jackan med den fastnande handsken, drogs av i förrummet.
Exakt.
Jag var ironisk och för jag ser ingen mening med att stanna för att dra av en hjälm - om huvudfokus är att få henne till mjölkrummet. Den är svår att få av, det är tidsödande och riskabelt eftersom hon lär skrika av full kraft under tiden.
.. För att sen börja krångla med att tejpa.

Edit.
Jag ser heller inte hur han skulle klara av detta då han lär behöva bägge händerna för att få loss hjälmen? Den dras inte av med en hand, vrider hon på huvudet är det kört. Samtidigt ska han hålla fast henne så hon inte smiter.
Senast redigerad av develi 2016-04-29 kl. 08:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in