2016-05-23, 17:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ni är ett par stycken som lever i någon drömvärld ser man och tror på det befängda med
en resning i detta fall där en person är så fruktansvärt tydligt överbevisad om sin skuld
så att man sällan ser maken till det
.
Oj, oj, man skulle kanske rent utsagt kunna säga att bevisningen är alltför bra - vilket kan vara ett klart tecken på en jättekonspiration. För inte kunde väl Nerijus i sitt framförande ha varit just så klantig och korkad som han framstår.
2016-05-23, 18:51
Medlem
Jag tror att det är osannolikt att han inte är åtminstone inblandad i brottet eftersom hans DNA har hittats på flera ställen på de kläder som tillhörde LH. Jag tror att det är osannolikt att hans DNA förekommer på så många ställen på dessa kläder utan att han har tagit i dem, och om han har tagit i kläderna så har det sannolikt skett i samband med det brott som LH blev utsatt för. Därför är det sannolikt att han är åtminstone inblandad i brottet. Annars borde inte hans DNA finnas på kläderna. Det är inte uteslutet att hans DNA finns på kläderna av någon annan anledning, men då måste överföringen av hans DNA ha skett vid ett tidigare tillfälle eller bero på kontaminering eller plantering, och inget av det tror jag är sannolikt.
2016-05-23, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Jag tror att det är osannolikt att han inte är åtminstone inblandad i brottet eftersom hans DNA har hittats på flera ställen på de kläder som tillhörde LH. Jag tror att det är osannolikt att hans DNA förekommer på så många ställen på dessa kläder utan att han har tagit i dem, och om han har tagit i kläderna så har det sannolikt skett i samband med det brott som LH blev utsatt för. Därför är det sannolikt att han är åtminstone inblandad i brottet. Annars borde inte hans DNA finnas på kläderna. Det är inte uteslutet att hans DNA finns på kläderna av någon annan anledning, men då måste överföringen av hans DNA ha skett vid ett tidigare tillfälle eller bero på kontaminering eller plantering, och inget av det tror jag är sannolikt.

Förstår hur du tänker.
Det har enbart hittas DNA på Lias,s kläder och mordvapnet/rep/snöre som tillhör NB, samt hustrun men det kan bero på orenlighet hos NB.
DNA ifrån någon annan har ej hittats ifrån någon annan.
Granskar man vad vittnen säger om tider och då dom sett NB vid olika tillfällen, så kan man göra en sammanställning och se Vad gjorde NB vid de aktuella tiderna.
Man kan då få fram ett rörelsemönster på VAD gjorde NB vid aktuella tider.
Det är klockrena vittnen och deras uppgifter bevisar klart och tydligt VEM som är GM.
Och det är NB.
Fallet har nu varit i TR och HR samt HD, och ärendet är avslutat och gärningsmannen sitter nu på Kumla bunkern för att påbörja sitt livstids straff för ett avskyvärt mord på en liten oskyldig flicka på 17 år.
Det ska bli intressant och se vad som kommer att hända med denna onda gärningsman framöver.
2016-05-23, 19:53
Medlem
develis avatar
Angående Lisa som offer och NB som mördare, sexualsadist samt utövare av kvinnovåld ställer jag mig frågande till följande repetativa mönster i tråden:

VARFÖR trivialiseras kvinnovåldet som beskrivs om det så är mot Lisa, NBs exfru eller Irina.

VARFÖR vill man förnekas en viss parafili såsom sexuell sadism alternativt sexuellt motiv öht.

Här ses en en uppenbar dubbelmoral. Om nu inte NB anses vara mördaren - vad är problemet att mördaren är sexualsadist eller att motivet är sexuellt.

Kvinnovåld eller sexualsadism, mord med sexuellt motiv är nämligen riktigt allvarliga handlingar och därav är jag intresserad över hur detta med frenesi ska tonas ner.

Tack på förhand.
Senast redigerad av develi 2016-05-23 kl. 20:05.
2016-05-23, 19:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressant. Har varken sett tråden eller ämnet diskuteras förut, det var en spontant igenkännande från psykologin samt att jag reagerade över att reaktionsmönstret är likt psykopatin ( även om resten med det personlighetsdraget inte stämmer till fullo). Oavsett är det nåt väldigt osunt över hela sättet att resonera.
Att övertyga ser jag ingen vits med. De kan sitta där och skämma ut sig för det är i stort sett det enda som sker.
Det handlar däremot om gränssättande. Rubbade åsikter ska inte stå oemotsagda. Lögner ska stoppas och hat ska inte tillåtas spridas som ett virus.
Jag tror den rätta vägen är via Francis Bacons uttryck: Vetande är makt.

Speciellt när det i sin yttersta utpost går ut över offret då det är riktigt rubbat om det så är om hennes pappa eller Lisa själv.

Vissa har med tydlighet förklarat sin avsky när människor är medkännande för Lisa, för hennes familj. Känslosamma uttryck och partitagande för offret angrips.

Det riktigt sjuka är att trivialisera kvinnovåldet som beskrivs om det så är mot Lisa, NBs exfru eller Irina samt att förmildra och vilja ta bort den sexuella aspekten i mordet.

Här ses en en uppenbar dubbelmoral. Om nu inte NB anses vara mördaren - vad är problemet att mördaren är sexualsadist?
Varför vill man förneka en viss parafili såsom sexuell sadism?

Fetmarkerat indikerar att skribenterna inte är normala: Absolut ingen normal person i samhället skulle trivialisera varken kvinnovåld eller sexualsadism då det är riktigt allvarliga handlingar.
Ingen normal person skulle reagera med hätskhet vid medkännande för offret eller dennes familj.
Bra skrivet som vanligt!
Nej, det är mycket som är onormalt i det här. Som får en att undra över hur fan det är
ställt egentligen...och då åsyftas inte GM själv...

Det är mycket som trivialiseras, ja. Kvinnovåld, runkvanor på arbetsplatser med mera.

Det här med reaktionerna på mordets så uppenbara sexualsadistiska karaktär kan man fortsätta
fundera över också. När man i så bestämda och inte alltför sällan rent aggressiva
ordalag motsätter sig att Lisa råkade ut för något sådant fasansfullt, försöker frånta
gärningen sitt verkliga innehåll, så gör man det ju helt i strid med vad krassa fakta
bär fram till en. Det lönar sig föga att försöka bortförklara klädesplaggens placeringar på offrets
kropp genom att dra till med att de hamnat som de gjorde i samband med att kroppen
brutalt stuvades in i skåpet borta i byssjan på Martorp. Det är faktiskt en rent usel teori.
Lika uselt som det blir med alla övriga små försök att lyfta av brottet sin sanna innebörd.
Tre meter tejp runt en tonårstjejs ansikte, huvud. Snara runt halsen. Kön och bröst blottade.
En spermasprutande översexuell balt som frångick sin vana att använda väggar och golv
vid runksessionerna i arbetsgivarens lokaler vid ett enda tillfälle och då hamnade satsen
i en lampkupa påträffad i handfatet på toan i ifrågavarande tillbyggnad...

Som sagt: de som markerar ett avståndstagande till ett mord utfört i ett sexualsadistiskt
syfte gör det utan att ha täckning för det. De sparkar riktigt på verkligheten för att
skaffa undan det som de inte vill se existensen av, men verkligheten upphör inte med
att sparka tillbaka...
Man förmår aldrig göra om detta vedervärdiga illdåd till något det aldrig har varit.
Lika lite som man förmår göra Nerijus Bilevicius till någon oskyldigt dömd stackars
gästarbetare med endast skuld till att ha besudlat arbetsgivarens väggar och golv med
sin fortplantningsvätska.

Man ska kanske inte bli förvånad över att en brutal lustmördare som Nero får sina anhängare.
Det fick ju även en psykopatisk slyna från Tyskland som kallblodigt slog ihjäl två småbarn
med en hammare och nära på dödade deras mamma också.
När en sån fruktansvärd mördare som CS kan samla stöd på flashback och på andra håll så
är väl det mesta möjligt...
Senast redigerad av Grandioso 2016-05-23 kl. 20:16.
2016-05-23, 20:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ni är ett par stycken som lever i någon drömvärld ser man och tror på det befängda med
en resning i detta fall där en person är så fruktansvärt tydligt överbevisad om sin skuld
så att man sällan ser maken till det.
(...)
Vad är det som är så svårt att begripa? Nerijus har bevisligen mördat Lisa och lämnat
fult med färska spår efter sig och är sedd i sin bil när han kör till och från Martorp
efter mordet samt har försökt få sina närmaste att skapa honom ett falskt alibi, vilket
misslyckades som bekant.

Tycker man verkligen att en man som gjort detta hemska förtjänar att gå fri?
Han tog i berått mod en ung människas liv ifrån henne, en ung tjej som han tyckte sig
ha rätten att mörda för sitt eget höga nöjes skull.
Är han värd ert engagemang för hans sak?

Det är fullständigt obegripligt att här fortfarande kan sitta folk och ta parti för den
här mördaren och hävda att han skulle vara oskyldigt dömd.
Det är djupt olustigt.

Nåja, lugna dig lite. Liksom ni andra som påstår en himla massa hemska saker om oss som ifrågasätter att allt gått rätt till.
Det är inte med någon personlig, känslomässig eller rättshaveristisk agenda jag engagerar mig i detta.

Vi har en man dömd till livstids fängelse mot sitt nekande. Vi har ett fall som till synes verkar uppenbart peka på att han är mördaren. Men, om man granskar allt ur olika vinklar kan man ändå hitta tvivel. Därför är det här ett typiskt fall, där en man kan vara oskyldigt dömd.
Hur som helst, lite utrymme för en sån diskussion bör få finnas och accepteras i denna tråd, vad vore den annars värd?
Men jag håller med om att något hopp om resning knappast finns för NB. Då måste något dramatiskt till.
2016-05-23, 20:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
För att inte nämna "hoppande grenar" i bod-dörren. Och osynliga rosa lysande jackor som plötsligt är är allt annat osynliga och sedan blir blåa i fupen.

Och "försvunnen" moped.

Igenbommat café 18.11, icke att förglömma. Svart suv på norra parkeringen, Lisa pratande med nån i svart suv - vart tog det vägen?
2016-05-23, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nåja, lugna dig lite. Liksom ni andra som påstår en himla massa hemska saker om oss som ifrågasätter att allt gått rätt till.
Det är inte med någon personlig, känslomässig eller rättshaveristisk agenda jag engagerar mig i detta.

Vi har en man dömd till livstids fängelse mot sitt nekande. Vi har ett fall som till synes verkar uppenbart peka på att han är mördaren. Men, om man granskar allt ur olika vinklar kan man ändå hitta tvivel. Därför är det här ett typiskt fall, där en man kan vara oskyldigt dömd.
Hur som helst, lite utrymme för en sån diskussion bör få finnas och accepteras i denna tråd, vad vore den annars värd?
Men jag håller med om att något hopp om resning knappast finns för NB. Då måste något dramatiskt till.

NU...är Du ute och cyklar A1HORNYLAD:
Granska alla vittnen och vad dom säger.
Kolla tider som dom sett NB, och gör en sammanställning så kommer du att se att det är
klockrena vittnen som har sett hur NB kört bil på olika vägar till och från fyndplatsen.
Att Du tydligen har svårt att sätta dig in i rena FAKTA och bra vittnes uppgifter är ju tydligt.
ÄRENDET är avslutat.
RÄTT GÄRNINGSMAN sitter Nu på Kumla bunkern.
LÄS IGENOM vad vittnen säger och kolla tiderna.
Du bör nog börja om ifrån början.
Läs FUB...Läs vad vittnen säger....Lyssna på alla ljudfiler.
2016-05-23, 21:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Igenbommat café 18.11, icke att förglömma. Svart suv på norra parkeringen, Lisa pratande med nån i svart suv - vart tog det vägen?

I slasken förmodligen eftersom det är totalt ointressant .
Allt ni har räknat upp hamnar där och i papperskorgen .
Exakt på de platser där de hör hemma .
2016-05-23, 21:36
Medlem
Citat:

Ja, denne persons vittnesmål anser jag borde varit med i FUP och i rättegången.
Föraren är ingen mördare sades det, man varför är hen då inte ett vittne?
Senast redigerad av Vastmanlanning 2016-05-23 kl. 21:37. Anledning: Felstavnin
2016-05-24, 07:22
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja man har ju läst om NBs mycket stressiga arbetstider. Antagligen hann han inte med att gå på toa pga av långa arbetsdagar så han fick passa på att göra både ettan, tvåan och trallan i ladan under arbetstid , hehe. Så är det bara, på vischan!

Kanske var det arbetsgivaren som till honom sade:

" Gå på toa? Nej
det hinner du ej
Om möjligt, om det går
gör du't där du står".
Ja, måste ha varit stressigt för NB att flänga runt, hämta verktyg, laga fönsterbleck etc och samtidigt spana efter ljushåriga, nätta tjejer han kunde skända och mörda.
Kanske arbetsgivaren skulle fått frågan i rätten: "så där ute på VISCHAN, brukar dina anställda bajsa och onanera i ladan, låter det normalt?"
2016-05-24, 07:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Det enda du har rätt i det är att han nekar men det kommer han att fortsätta med, han har ju inget att VINNA på att erkänna.
I övrigt är det här fallet typiskt för ett sånt fall där man med säkerhet VET att rätt rätt man sitter.
Det är liksom solklart, är få fall med denna tunga, solida tekniska bevisning som finns här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in