2016-08-03, 09:46
Medlem
vFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
att bli hämtad kl 21 är en sak som 12 åring. Som 17-åring dvs nästan myndig en annan.
Pappan:
"Han hade sagt till Lisa att han inte tyckte hon skulle använda alkohol innan hon blev 18 år. Han hade hämtat Lisa redan klockan 21 på kvällen då hon varit på fester och de andra då hade druckit alkohol. Detta hade Lisa "fått mycket skit för i skolan". Han hade inte sett henne berusad och åkte alltid och hämtade henne om det behövdes."

Syrran:
"Lisa brukade inte vara på fester o d. Hon hade varit på något gymnasiedisco men hon hade inte druckit alkohol eller testat något annat. Hon kunde inte hålla sådant hemligt och skulle p g a det inte våga testa det så att deras pappa fick reda på det. Deras mamma och pappa hade också hämtat henne efter de fester hon varit på. Hon hade aldrig legat över hos Stina efter någon fest."
De tycks hämtat henne tidigt även när hon var 17, och det hade hon "fått mycket skit för i skolan". Det är strama tyglar.
Fast Lisa kanske innerst inne VILLE bli hämtad? hon tycks inte gillat fester.

Citat:
Hon hade sin fars namn som lösen
Var finns den uppgiften?
2016-08-03, 10:00
Medlem
vFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Det tidsförlopp som anges känns helt orimligt. Att Nejirus skulle ha hunnit med ALLT detta själv på så oerhört kort tid känns helt fel. Offrets tillhörigheter som spridits ut så oerhört obevakat. Brodern känns inte som skön och tillförlitlig figur. Nejirus fru som fladdrar fram och tillbaka i sina vittnesmål - och som sedan hux flux inte vill hjälpa sin make. Därtill, de vittnesmål gällande Nejirus person som framställer honom i positiv dager. Dessutom finner jag det tämligen självklart, eller iaf rimligt att det kryllar av hans dna överallt i "ladan" och dess många utrymmen. Att han uträttat vissa behov i den enorma ladan är i sig inte superkonstigt - det gör honom definitivt inte till något avvikande sexmonster som bestialiskt mördar en ung tjej och knölar in henne i ett mindre klädskåp.

fetade:
hur ser det angivna tidsförloppet ut?
2016-08-03, 10:09
Medlem
vFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nu skrev jag dock att det var för länge, länge sedan jag presenterade mitt scenario. Det är förstås ett önskescenario; att Lisa inte blev utsatt för ett sexbrott.
Jag menar inte med mitt antagande om avundsjuka som motiv, att IB skulle ha planerat mordet. Inte heller att det nödvändigtvis var Lisa som var föremålet för avundsjukan. Det kan ha varit en konfrontation som gick snett, om vi ska exemplifiera mitt resonemang.

Det är möjligen rimligare rent allmänt att IB hjälpt till i någon fas, som du skriver. Det är tänkbart ifall dödandet var någon slags olyckshändelse, att NB ville ha hjälp att städa. Knappast annars. Men då borde det ha framkommit i både förhör och rättegång. Två (eller tre) personer hade då kunnat intyga att brottet inte var så allvarligt som åklagaren påstod. NB hade nog garanterat sluppit livstid då. Även om ytterligare någon fått fängelse, hade detta förmodligen varit mer acceptabelt för balterna.
Eftersom det inte blev så, har jag svårt att tro att IB hjälpt till. Då återstår bara att hon är mördaren i det alternativa scenariot, om man ska förstå tystnaden.

ja, eller Nejus kan ha hämtat frugan för att visa nåt i ladan eller för att slippa brorsan en stund och ha lite ångande ladsex eller nåt, Lisa dyker upp och pang så slår det slint i skallen på baltparet.
Och Ajus ligger hemma i sitt rum med dålig koll på vad som händer runtomkring osv.

Varken IB eller AB har alibi för den kritiska tiden, en eller båda kan varit inblandade.
2016-08-03, 10:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vFox
ja, eller Nejus kan ha hämtat frugan för att visa nåt i ladan eller för att slippa brorsan en stund och ha lite ångande ladsex eller nåt, Lisa dyker upp och pang så slår det slint i skallen på baltparet.
Och Ajus ligger hemma i sitt rum med dålig koll på vad som händer runtomkring osv.

Varken IB eller AB har alibi för den kritiska tiden, en eller båda kan varit inblandade.
Fantasier tycks du ha lätt för. Sannolikhet verkar vara mindre intressant i din bubbla.
Intressant i sig att allt ska ske under impulsivitet gällande NB. Påkommen och tappar konceptet ("pang så slår det slint") antingen runkande, nu ladsex eller slangat diesel.

Det verkar som om affektstörningar ligger dig varmt om hjärtat? Inbillar du dig att det lindrar händelser ("jag kunde inte hjälpa det") elller vad är meningen med ditt impulstema?

Att fabla ihop ett moment om vad som sker som en starter är abslut inget problem. Vem som helst skulle kunna dränka tråden i intetsägande påståenden som repetativa mantran - dock en meningslös sysselsättning då det inte kan förklaras i ett relevant förlopp.
Sistnämnda bör du jobba på då du enbart tar dig till ruta 1 hela tiden som en värdelös idéspruta och påminner mer om Yrrol - en fantastiskt genomtänkt film eller mer konkret Peter Dalle som uppfinnaren från Sunbyberg:
" Jag tänkte inte på det..."
Eller barns fantasivärld - livlig men utan verklighetsförankring och håller inte ihop då det ska förklaras.

Jag ska dock hjälpa dig via en återspegling av glappen:

" NB sa till sin fru: Låt oss åka till ladan direkt efter vi rökt på trappan kl 18. Vad tror du om lite söndagssex i min sexbunker?
Thihi, fnittrar Irina och sätter sig i bilen och tänker det är bäst att passa på när min halvimpotente man kan ha sex överhuvudtaget med mig...
Mitt under akten inkommer Lisa (relevant förklaring saknas) och NB blir sjukligt aggressiv (hänvisa till statistik alt sakkunnigutlåtande då du önskar normalisera) och attackerar Lisa."

Resten är en enda stor parentes angående varför NB släpar in henne till mjölkrummet och hänger henne och drar silvertejp runt hennes huvud. Byxor-nere-i-skåpet kan du skippa då den sjukt korkade tesen redan presenterats av dig.

Hänvisa sen till statistik då du tillhör flocken som vill normalisera men kommer med påhitt som är ytterst långsökta i samband med hängningen och tejpandet i försök att komma runt sexuellt motiv eller sexuell sadism som parafili.
2016-08-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fantasier tycks du ha lätt för. Sannolikhet verkar vara mindre intressant i din bubbla.
Intressant i sig att allt ska ske under impulsivitet gällande NB. Påkommen och tappar konceptet ("pang så slår det slint") antingen runkande, nu ladsex eller slangat diesel.

Det verkar som om affektstörningar ligger dig varmt om hjärtat? Inbillar du dig att det lindrar händelser ("jag kunde inte hjälpa det") elller vad är meningen med ditt impulstema?

Att fabla ihop ett moment om vad som sker som en starter är abslut inget problem. Vem som helst skulle kunna dränka tråden i intetsägande påståenden som repetativa mantran - dock en meningslös sysselsättning då det inte kan förklaras i ett relevant förlopp.
Sistnämnda bör du jobba på då du enbart tar dig till ruta 1 hela tiden som en värdelös idéspruta och påminner mer om Yrrol - en fantastiskt genomtänkt film eller mer konkret Peter Dalle som uppfinnaren från Sunbyberg:
" Jag tänkte inte på det..."
Eller barns fantasivärld - livlig men utan verklighetsförankring och håller inte ihop då det ska förklaras.

Jag ska dock hjälpa dig via en återspegling av glappen:

" NB sa till sin fru: Låt oss åka till ladan direkt efter vi rökt på trappan kl 18. Vad tror du om lite söndagssex i min sexbunker?
Thihi, fnittrar Irina och sätter sig i bilen och tänker det är bäst att passa på när min halvimpotente man kan ha sex överhuvudtaget med mig...
Mitt under akten inkommer Lisa (relevant förklaring saknas) och NB blir sjukligt aggressiv (hänvisa till statistik alt sakkunnigutlåtande då du önskar normalisera) och attackerar Lisa."

Resten är en enda stor parentes angående varför NB släpar in henne till mjölkrummet och hänger henne och drar silvertejp runt hennes huvud. Byxor-nere-i-skåpet kan du skippa då den sjukt korkade tesen redan presenterats av dig.

Hänvisa sen till statistik då du tillhör flocken som vill normalisera men kommer med påhitt som är ytterst långsökta i samband med hängningen och tejpandet i försök att komma runt sexuellt motiv eller sexuell sadism som parafili.

Tro det eller ej, men det har funnits värre teorier.
Här e en som har tänkt till.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-08-03, 13:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tro det eller ej, men det har funnits värre teorier.
Här e en som har tänkt till.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
omg... där var det sjukt minsann. Men där visste man inte att hon är hängd o tejpad så det kräver sin förklaring bland alla påhitt. Det lyser dock med sin frånvaro från innovatören. Suck.
2016-08-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Jamen det låter ju jätte spännande, hoppas at du är seriös och inte trollar.
Kan du ge ett litet hint angående vem din misstänkte är?

En boende i trakten som hela tiden figurerat ute i periferin kring utredningen, men som varit ute mycket och sökt kontakt hos massmedia för att fiska samt förleda med uppgifter.

Jag kan inte säga mer nu, men jag skall efter att ha presenterat min rapport för intressenter publicera den på något sätt.
2016-08-03, 17:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Pappan:
"Han hade sagt till Lisa att han inte tyckte hon skulle använda alkohol innan hon blev 18 år. Han hade hämtat Lisa redan klockan 21 på kvällen då hon varit på fester och de andra då hade druckit alkohol. Detta hade Lisa "fått mycket skit för i skolan". Han hade inte sett henne berusad och åkte alltid och hämtade henne om det behövdes."

Syrran:
"Lisa brukade inte vara på fester o d. Hon hade varit på något gymnasiedisco men hon hade inte druckit alkohol eller testat något annat. Hon kunde inte hålla sådant hemligt och skulle p g a det inte våga testa det så att deras pappa fick reda på det. Deras mamma och pappa hade också hämtat henne efter de fester hon varit på. Hon hade aldrig legat över hos Stina efter någon fest."
De tycks hämtat henne tidigt även när hon var 17, och det hade hon "fått mycket skit för i skolan". Det är strama tyglar.

Var finns den uppgiften?

Jaha , där kom fågeln Fenix också .
Så det är strama tyglar nu igen ?
Det som räknas som normalt av de allra flesta är strama tyglar ?
Det kallas nog snarare att bry sig om sina barn .
Har du ont av att det är så i familjen Holm eller ?
Va faan vet du om huruvida Lisa gillade fester eller inte .
Och framförallt vad i helvete har det här med fallet att göra ?
2016-08-03, 17:41
Medlem
Citat:
Pappan:

Syrran:

Var finns den uppgiften?

Den som "fått skit" var sannolikt inte Lisa utan SH själv. Det kan inte ha varit roligt att bli hämtad på det sättet. Det måste känts pinsamt.

Ang. lösenordet - står i fupen (under ett av SH förhör). Intressant förhör som försvararen begärt med SH ligger i tilläggsfupen där tex också den viktiga telefonlistan döljts.
2016-08-03, 17:42
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Den hypotesen var ju ännu sämre än MTF:arens med hinkarna .
Du kanske inte har fattat än att både AB och IB var hemma vid tiden för mordet ?
Så du kanske kan förklara hur ljugkärringen skulle kunna vara på två ställen samtidigt ?
2016-08-03, 17:51
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Den som "fått skit" var sannolikt inte Lisa utan SH själv. Det kan inte ha varit roligt att bli hämtad på det sättet. Det måste känts pinsamt.

Ang. lösenordet - står i fupen (under ett av SH förhör). Intressant förhör som försvararen begärt med SH ligger i tilläggsfupen där tex också den viktiga telefonlistan döljts.

Och vem faan tror du är intresserad av vad du tycker ?
Du verkar ju inte ens fatta hur det fungerar i en normal familj .
Att Lisa blir hämtad är väl för i helvete inget konstigt .
Oj , har telefonlistan döljts , det var väl väldigt mystiskt .
Och vad har lösenordet med utgången av fallet att göra ?
Har du kommit på än vem de två männen var som du och ljugkärringen såg vid dungen ?
2016-08-03, 21:22
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
fetade:
hur ser det angivna tidsförloppet ut?

Vad jag förstått skall Nerijus ha hunnit med (enligt polis och åklagare) en jävla massa på den timme som han saknar alibi för. Dessutom ha tagit sig från de olika platserna inom ett visst tidsområde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in