2016-09-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag brukar inte läsa ikapp denna tråd längre men nu fick jag lite tid över och det är ju alltid roande på sätt och vis, synd att man inte har mer tid.

Jag vet inte vad du tror jag bekräftar men det är svårt att avgöra vad som rör sig i din aggressiva hjärna. Så du menar att vi vanliga dödliga inte ska lägga oss i rättsystemen över huvudtaget utan allt ska ske över våra huvuden av "experter"? Det blir lite svårt att sätta tilltro till nämndemän då antar jag. Har experter någonsin haft fel, till och med flera av dom och kanske baserat på felaktig data? Låt mig svara kort, givetvis, det finns inga övermänniskor som aldrig gör misstag.

Ja, numera är det få som har mod att gå mot strömmen tyvärr och jag förstår att du tycker det är irriterande i detta fall. Jag ifrågasätter bevisen och kan inte avgöra hans skuld baserat på det som finns. Andra kan tydligen (som du) göra det. Finns det överhuvudtaget någon som har suttit eller suttit i fängelse oskyldig till vad dom åtalats för i din värld? Kanske fall med till synes bra bevisning?

Vad jag kan se så har han hanterat kroppen om man nu ska utgå från att all DNA är korrekt men har han mördat henne, var och på vilket vis vet jag inte mer än att Lisa är kvävd till döds. Jag kan inte ta det språnget baserat på spekulation att han utan rimlig tvivel mördat flickan. NB har ingen bakgrund som styrker sexuallbrott överhuvudtaget, än mindre brutalt våld eller mord. Ni verkar tro det är sannolikt att gå från en vanlig arbetande människa till att bli en avancerad sexualsadistisk mördare helt utan att lämna spår i sin bakgrund. Visst kan det vara möjligt men då är det ju lika möjligt att flickan helt plötsligt fick en knäpp och skulle prova strypsex med sig själv och att NB sedan fann henne hängandes där, och kände sig helt körd. Nej, det känns inte troligt eller hur? Lugna ner humören nu så ni inte får slag, det var bara ett extremt exempel så ni behöver inte försvara Lisas heder, det var olyckligt och tragiskt öde hon mötte.

Jag har skrivit flera gärningsförlopp men ingen duger eller hur, tycker du att jag ska skriva fler? Vilka motfrågor smiter vi ifrån, är det något speciellt du vill ha svar på som inte besvarats minst sju gånger i denna långa tråd? ältande var ordet.

Jag och många andra tycker att åklagarens version saknar förankring, trovärdighet och skapar till och med rimligt tvivel, han borde ha tagit ett mer vettig version och kanske tom. fått ett erkännande från NB.

Ja, naturligtvis är det du som bestämmer vad som är "värdelöst tugg" och tycker att din skrivna text kommer från gud själv.

NEJ NEJ NEJ FÖR FAN
2016-09-13, 21:11
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Med att begå mened, menar du BS då? Han kom ju undan lätt.

Nu är lilla tanten ute och cyklar igen .
Har du fått panik nu när lilla gulleplutten Nerijus vill hem utan att du
har fått klar din och suddagummans PT-ansökan åt mördaren Nerijus .
BS har inte begått mened .
Han avslöjade bara den uslaste skådespelaren som skådats i Lidköpingtrakten
som stod och pekade ut sig själv som mördare och åt vilket håll offret fanns .
Det är bara Waste of time att du sitter här och fantiserar .
2016-09-13, 21:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-JPersson
Jag har någonstans läst om en man, med ryskt ursprung, som begick mord i Sverige för att undslippa straff i Baltikum. Han dömdes och utlämnades till en Baltisk stat för avtjänande av straff. Jag har sökt info om fallet men hittar inget relevant. Kanske någon av er mer erfarna sökarna hitta info om detta. Det torde ha skett inom de senaste 10 åren.
L-J
Menar du galningen (estländare) som klev av färjan i Stockholm och mördade och är den första som utvisats? Gennadi Kirves, år 2002. Jag har nämnt honom i tråden innan.
Citat:
Mannen ville sitta i svenskt fängelse och hade dödat hennes pappa för att nå målet. Domen betydde en seger för mördaren.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10290677.ab
2016-09-13, 21:19
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Han som som läste innantill efter den omotiverade "pausen". Han som hotades och sa "rätt".
Han var den ende som tyckte poliserna var "trevliga".
Han som fick specialbehandling och skjutsades till Göteborg.

Hade han vetat att det jävla svinet Nerijus skulle skylla mordet på honom
så hade han nog ha haft betydligt mer att säga om din gulleplutt Nerijus .
Då var han ju fortfarande rädd för att faanskapet skulle komma ut igen .
Är det inte konstigt att Aivaras var rädd för den genomsnälle Nerijus ?
Aivaras är ju dessutom den ende i hela jävla släkten som talar sanning .
Vilket ytterligare belyser att du fantiserar som vanligt .
2016-09-13, 21:25
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Med att begå mened, menar du BS då? Han kom ju undan lätt.

Men snälla "lilla du", nu drömmer du igen om BS, han som var så snäll och lät Nerijus leta mask ostörd och gick snällt mot den plats som Nerijus pekade mot

https://www.youtube.com/watch?v=mRJXeGmhxus
2016-09-13, 21:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Jag tror att det var någon av kollegorna som hördes i bakgrunden.
Nej, det tror inte jag.
18:26 sker fickringningen och då bör samtliga arbetskamrater ha hunnit ge sig av.
En minut tidigare, 18:25, ses en man, Nerijus naturligtvis, komma ut från ladan och vart han
ämnar styra stegen behöver man inte fundera värst länge över.
Allt talar för att de tre orden Lisa hörs uttala: "Det är klart" är riktade till just NB
och ingen annan. Han har hunnit över vägen och påbörjat det som ska sluta med ond bråd
död. 18:26. Cirka tio minuter senare är med all sannolikhet Lisas liv över.
Den ljusa, milda rösten som hennes blivande baneman har är en utmärkt tillgång för någon
med onda avsikter. Det skapar mindre av misstänksamhet, invaggar i falsk säkerhet.
Det blir en avsevärd skillnad mot om man har en grov, mörk stämma.

Nerijus kliver fram mot en intet ont anandes Lisa och har mobiliserat den mest bedjande min
som han är i stånd att prestera, fullt och fast inriktad på att gårdagens misslyckande
i närheten av kopplingsstationen inte ska upprepa sig och därför beredd att öka på
risktagandet lite grand om det behövs. Han råkar ha valt ut ett offer som är omvittnat
mycket hjälpsam och snäll av sig. Hon blir ett lätt byte att fälla för denna predator
utan nåd. Han ber om hjälp med något och så klart han ska kunna få den hjälpen.
Tar väl inte så vidare lång tid i anspråk.
Hon följer med över vägen. Bara några meter till sen är hennes chanser att undkomma
med livet i behåll närmast lika med noll. Den som slagit till i aftonen tvekar inte en sekund.
Han har hungrat efter detta länge nog. Nu ska det bara utföras och han är i det här läget
förmodligen mycket säker på att han kunna klara sig undan med sitt nära förestående
illdåd.

Jo, det är Nerijus Lisa talar till den gången. Mycket säker på den saken.
Tre ord sagda till någon som står där och längtar efter att få mörda en människa och
snart har gjort det också.

Lika säker på detta som att lampkupan fick sitt innehåll just den kvällen.
Den påträffas på toaletten som bekant och hade NB stått där och förlustat sig i sin ensamhet
så kunde han väl låtit sprutet hamna i vasken lika gärna. Varför stå och dra en handtralla med
en lampkupa i den andra näven på just toan?
Det här är ju ett sexualsadistiskt mord där ingen penetration eftersträvas av gärningsmannen
men han vill garanterat ha sexuell tillfredsställelse på annat sätt och den brukar han annars
vanligen ombesörja åt sig via masturbation vilket vissa väggar skvallrar med all tydlighet om,
och så blir det givetvis även vid det här fruktansvärda tillfället då en ung flickas liv
utplånades för groteskt sjuka lustars skull.
Senast redigerad av Grandioso 2016-09-13 kl. 22:21.
2016-09-13, 21:34
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Oj, det var mycket trots att jag famlar i mörkret. På vilket vis är jag rättshaverist?

Jobbade inte NB denna söndag på uppdrag av Arnes son? Att han inte hade i uppdrag att döda människor förstår nog alla ska du se. Ditt problem är att han hade en naturlig anledning att åka på dessa vägar i blomberg både lördag och söndag förstår jag.

För mig vore det bra med en droppe blod på golv eller vägg som verkligen bevisar att platsen var mjölkrummet där såret uppstod och att han då var där med Lisa. Problemet med röret är ju att han tidigare monterat ner utrusningen där och hade en anledning att både göra sig illa sig att ta i rören. Problemet jag har med blodet är att han hade handskar på sig och vad skulle han ha skurit sig på? Han tog alltså av sig handskarna, skar sig, öppnade byxorna och droppade en droppe blod på insidan. Livremen då, repen, golvet, lampkupan? bara en droppe blod för sedan tog han väl på sig handskarna igen? Inga fingeravtryck på röret, lampkupan eller på andra ställen tyder på det trots att även det vore naturligt eftersom han hade monterat ner utrustningen där.

Poliser i detta landet gör ett bra jobb med de resurser dom nu har men det utesluter inte att det finns en eller två rötägg i Skövde. Jag är ingen "fan" av mördare eller NB som jag inte upplever alltför sympatisk men det utesluter inte att jag tycker att även han ska få ett försvar och rättvisa om något gått snett här. Det är sådana här strån som plockas upp då argumenten tryter antar jag.

Ha, hur har vi fastnat då "vi" undersöker och ifrågasätter olika saker hela tiden då "ni" fortfarande står fast vi åklagaren version och allt där är korrekt?

Vem har sagt att han har skurit sig i samband med det sexualsadistiska mordet på Lisa ?
Svinet hade ju sår på både fingrar och armar sen tidigare .
Du tror inte att det sannolikt var ett av dessa sår som gav blodfläckarna på Lisas kläder ,
på snörena och på röret som han använde för att hänga henne i ?
Nä visst nä , det har ju ingen betydelse vad du tror .
2016-09-13, 21:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Men snälla "lilla du", nu drömmer du igen om BS, han som var så snäll och lät Nerijus leta mask ostörd och gick snällt mot den plats som Nerijus pekade mot

https://www.youtube.com/watch?v=mRJXeGmhxus
Hahahahahaha. Tack för den. Känns som det sammanfattar min mindre fagra vokabulär om att pissa i motvind.
Tänk att snöa inne med så fasansfullt kassa argument pro NB och vara så fortsatt enveten när slaget är förlorat för länge sen och rättvisan har segrat.
Lisa har fått upprättelse i sin himmel och hennes vidriga mördare är dömd och snart ute ur riket - till och med på egen begäran. Kan inte bli bättre.
2016-09-13, 21:41
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Skälet till att han vill till Litauen är att han vill komma närmare sin familj och släkt som inte kan besöka honom i Sverige står det i artikeln i Aftonbladet.

Ja, och det är troligen därför hans fru ser så glad ut på senaste bilden. Hon fick nog reda på det före Jörn Lustig. Han skickade in ansökan 30 juni. Jag räknar kallt med att han har brevväxlat med sin familj under hela fängelsetiden. De vet exakt vad NB planerar.

Citat:
Jag tror att det var någon av kollegorna som hördes i bakgrunden. Telefonen kanske låg i fickan när den råkade ringa och stängdes av då hon lade ner något i fickan, kanske nycklar eller liknande. Därför hördes ett metalliskt ljud innan samtalet bröts. Uttrycket det är klart syftade på att något var färdigt. Kollegorna minns inte detta.
Det verkar ha varit en trevlig situation och rösten lät ljus som om den tillhörde en kvinna. Möjligtvis tillhörde rösten en man med ljus röst.
Om rösten tillhörde någon annan måste LH ha träffat den personen strax efter att hon och kollegorna skiljdes.
Det verkar som att NB förstår svenska eftersom han inte alltid behöver tolk under förhören, och hans röst låter ibland ljus.
Det troligaste är dock att fickringningen inträffade innan LH och kollegorna skiljdes åt och att det var kollegorna som hördes i bakgrunden i samband med att de skulle låsa och lämna sin arbetsplats.

Sen har vi ju vittnet Billy Batong, den forne polisen, som ställer till allt genom att påstå att Café på klostret var stängt och förbommat redan 18.11 och att platsen då var öde,förutom den svarta suven med dörrarna öppna som stod på den norra parkeringen (nära där Lisas moped sägs ha stått).
2016-09-13, 21:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, och det är troligen därför hans fru ser så glad ut på senaste bilden. Hon fick nog reda på det före Jörn Lustig. Jag räknar kallt med att han har brevväxlat med sin familj under hela fängelsetiden. De vet exakt vad NB planerar.
Sen har vi ju vittnet Billy Batong, den forne polisen, som ställer till allt genom att påstå att Café på klostret var stängt och förbommat redan 18.11 och att platsen då var öde,förutom den svarta suven med dörrarna öppna som stod på den norra parkeringen (nära där Lisas moped sägs ha stått).
Billy Batong?!
Hur fan kom han med nu mitt i deporteringen? Han har uppenbart inte rört till ett dugg med sitt värdelösa vittnesmål. Vad lever du i för värld - uppdatera, det är 13 september 2016.

Vad skulle NB kunna planera menar du? Hur han ska döda kackerlackor framöver då han inte kan mörda mer stackars unga kvinnor?
2016-09-13, 21:51
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ja, och det är troligen därför hans fru ser så glad ut på senaste bilden. Hon fick nog reda på det före Jörn Lustig. Han skickade in ansökan 30 juni. Jag räknar kallt med att han har brevväxlat med sin familj under hela fängelsetiden. De vet exakt vad NB planerar.

Så hon skulle bli glad att få återse svinet Nerijus som försökte skylla
ifrån sig mordet på henne och Aivaras trots att hon ljög för hans skull ?
Hon lär nog inte ens hälsa på honom i fängelset i Litauen .
Den enda som lär besöka honom är väl kommandoran i så fall .
Hon tror väl fortfarande att han är oskyldig precis som du .
Och vem är Billy Batong ?
Varför har du öknamn på ett vittne som du håller så högt ?
Är inte du och han på samma sida ?
2016-09-13, 21:53
Medlem
katws avatar
Citat:

Ja du räknar kallt med mycket du. Han kan påstå vad han vill i sin strävan att komma hem, men det förändrar inte faktumet att han pekat ut sin egen fru som potentiell mördare i sin överklagan till HD. Frugan lade upp sin glada bild i augusti. Det kommer dröja mellan 30-60 dagar innan ett besked kommer om en eventuell förflyttning. Menar du att hon är synsk och tagit ut segern i förskott? Varför hon nu skulle vilja ha hem någon som beskyller henne för något vederbörande själv åstadkommit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in