Citat:
Anledningen om varför han ställde bilen där, om nu bilen fanns där över huvud taget ( Ingen har bekräftat att det var Nerijus bil och vittnet var som bekant inte säker på någonting alls) får du fråga Nerijus för varken jag eller du eller någon ann vet det utan vi kan bara gissa. Dina gissningar är inte värda ett skit för det är inga bevis alls.
Citat:
I domen står det klart och tydligt, om du nu är någotsånär läskunnig och förstår innebörden av vad du läser, vilket jag starkt tvivlar på att du förstår efter all dit ogrundade tjat och upprepningar som inte bevisar någonting alls:
Samröre med Lisa före eller under hennes död är förutsättningen för mord. Jag frågade efter bevis på detta och du kommer dragandes med en dom.En dom är inte bevis.
Citat:
Även hovrätten har mot denna bakgrund ansett att åklagaren har bevisat, dvs. ställt utom rimligt tvivel, att Nerijus Bilevicius var den person som dödade Lisa Holm den 7
juni 2015.
juni 2015.
Det är som synes redan bevisat av åklagaren som du absolut inte har kunnat motbevisa på något sätt mer än nu din tafatta försök med att åberopa en bils placering som inte bevisar något alls.
Citat:
Din rimlig tvivel säger varken bu eller bä, ingen har bekräftat att det var Nerijus bil för det första och bilens placering bevisar fortfarande inte om var Nerijus befann sig innan dess.
Jag får inte anföra mina bevis i den här tråden, men bilens ankomst till ladan ca 18:40-18:45 räcker för rimligt tvivel.
Dina bevis platsa så klart inte här i tråden för det är bara påhittad nånsin som inte platsar ens i b-tråden. Dina bevis är inte värda ett skit med andra ord och har ingen bäring alls.
Citat:
HD har verkställt HovR-dom som i sin tur bedömde skuldfrågan. Jag tar det igen fall i fall du råkade missa det en bit högre upp:
Varken HD eller någon litauisk domstol har tagit ställning i skuldfrågan.
Citat:
Även hovrätten har mot denna bakgrund ansett att åklagaren har bevisat, dvs. ställt utom rimligt tvivel, att Nerijus Bilevicius var den person som dödade Lisa Holm den 7
juni 2015.
juni 2015.
Citat:
Fråga Kaj Linna om svenska domstolar kan ha fel. Skriv nu inte att Linna inte har med fallet att göra, för det vet jag att han inte har. Fråga ändå.
Kaj Linna har fortfarande inget med mordet på Lisa att göra. Sluta att tjata om han i denna tråd.
Lev du i din vanföreställning och tjata om bilen som inte bevisar något mer än att det möjligen stod på framsidan en viss tid, den friar fortfarande inte den överbevisade Nerijus och det gör inte du heller med dina fabler.
For min del är din ogrundade tjat om bilen ett avslutat kapitel eftersom du inte har bevisat något med den.
Jag är glad och nöjd med att veta att mördaren Nerijus fick den straff han förtjänade för mordet på Lisa och att han kommer att sitta bakom lås och bom en bra tid framöver.