2018-07-06, 10:22
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller så är pappans beskrivning av samtalet hittepå. Har du bevis? Kom inte med domar, de är inte bevis, de är bedömningar.
Det är du som motsäger att pappan talar sanning inte jag då är det du som ska bevisa att han inte talar sanning och inte jag. Du har alltså inga bevis och då är dina påståenden hittepå, ren lögn med andra ord.

Citat:
Nej, det bevisar bara att HR trodde henne.
Du kan inte bevisa att Adriana ljuger. En solklar lögn till från dig.

Citat:
Det inlägget var ett svar på ditt inlägg där du diskuterade Adriana, så kom inte och påstå att diskussionen om Adriana startade där.
Varför ljuger du igen? Visa mig där jag diskuterade Adriana?
Jag diskuterade mördaren Nerijus:
"Han tog ju risk även dagen innan när han stoppade Adriana som joggade."
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Du ljuger mig mitt i ansiktet, tönt.

Citat:
Du håller med åklagare och domstolar i allt, så det är klart din teori även om du inte har skrivit det i klartext.
Klart att jag håller med åklagaren och inte en simpel lögnare som dig. Han har bevis för sina påståenden vilket du saknar helt. Du har ju bara dina ostyrkta hittepåpåståenden=Lögner.

Har fortfarande inte egen teori. Visa mig vart jag har skrivit egen teori.

Du fick några frågor här:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Varför undviker du att svara på dem?

Jag ställer ett av frågorna igen:
Det är väl mordet du diskuterar nu här och inte din alternativa trams?
2018-07-06, 11:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Nej, det är om merparten av inlägget är OT som det raderas. Pröva med att lägga ditt stycke i ett eget inlägg så får vi se vad som händer.

Nej, är du?
Hur vet du att det är påhittat? Hur vet du att inte pappan hittade på?

I så fall gjorde teknikerna en prakttavla när de undersökte hans bil. I AJ:s bil hittade de hårsnodd i askkoppen. Ingenting om något i NB:s bils askopp. Ändå var det samma tekniker.

Du anmäler inläggen för OT, antar att du helst ser dem raderade? Men det lyckas tydligen inte.

Du uppvisar ett beteende som får mig att tro att du har väldigt svårt för att inse att något hänt när du inte sett det med egna ögon, det gör inte jag.

Jag har ingen anledning att tro att pappan ljuger och det har inte du heller. Du får inget medhåll alls när det gäller dina sjuka teorier, ändå drivs du att upprepa idiotierna gång på gång, varför? Du får ju ut något av att kränka brottsoffer. Hur många gånger har du upprepat skiten? 500 gånger?
2018-07-06, 11:06
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
I så fall gjorde teknikerna en prakttavla när de undersökte hans bil. I AJ:s bil hittade de hårsnodd i askkoppen. Ingenting om något i NB:s bils askopp. Ändå var det samma tekniker.

Åklagaren far med osanning när han bevisar att Nerijus tog livet av Lisa genom hängning, pappa ljuger om samtalet, HR´s bedömning är fel om Adrianas trovärdighet, teknikerna gör prakttavla med mera.

Du låter precis som Inger Rönnbäck och inget av eran påhittat upprepande svammel har friat Nerijus från att han brutalt och på ett sexualsadistiskt sätt har mördat Lisa. Bevisen mot Nerijus är överväldigande och inget av ditt ogrundade svammel ger minsta tvivel om att Nerijus inte tog livet av Lisa.
Senast redigerad av PantherE 2018-07-06 kl. 11:12.
2018-07-06, 11:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Du glömmer väl inte bort att din medintressent Onanerijus städade bilen mycket noggrant
i samband med att han bytte däck på bilen veckan efter mordet ?
Undrar just varför detta gjordes just då ? Vilken slump va ?
Han städade bilen. Men de personer jag sett röka i sina bilar använder inte askkoppen utan askar ut genom rutan och slänger ut fimparna också. Nerijus slängde visst ut kexchokladpapper under färd så han är nog inte så rädd om naturen heller.
2018-07-06, 11:48
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag tänker inte låta dig förstöra tråden igen med tjafsandet om min omstuvning så jag lämnar det och ägnar mig åt trådens ämne.

Det är inget tjafs, jag rättade dig eftersom du hänvisade till både fel inlägg och fel dag.

Citat:
Jag är varken sanslös eller resonerar i cirklar. Jag ställde ett antal frågor som jag anser att Rönnbäck skulle ha ställt till Adriana. Istället svarade du på dem.

Och jag svarade på dem. Att du inte skulle gilla svaren var ingen skräll. Du får vara tydligare med dina avsikter så slipper tråden bli något mindre lång åtminstone.

Citat:
Du ger alltså upp diskussionen om Adriana och hennes vittnesmål och diskuterar min person i stället.

Jag gjorde adekvata jämförelser. Jag försöker förstå vad som det är som driver dig i ditt vansinne. Det är färdigdiskuterat till leda, du är orubblig i din tro. Händelsen med AB spelade nada roll för NB:s skuld.

Citat:
Han hade många tillfällen tidigare, och flera veckor kvar tills semestern.

Jag talar om just detta tillfälle som uppstod precis då, med alla parametrar inkluderade. Inte tillfällen rent allmänt.

Citat:
Jag ger upp det här tjafset också och konstaterar bara att du hade fel:

Nej jag har inte fel. Att du inte har en aning om vad dataspelet till stor del handlar om är inte mitt fel. Hans gillande på Facebook och YouTube-grupperna talar i samma riktning. Du tycks ha ett kluvet förhållande till blond hårfärg av någon anledning.
Senast redigerad av katw 2018-07-06 kl. 11:50.
2018-07-06, 11:57
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Han hade många tillfällen tidigare, och flera veckor kvar tills semestern.
Precis, näst sista var med mötet med Adriana där han nästan lyckades men Adriana överlistade han, i ren förtvivlan efter misslyckandet så satte han på Irina.
Tyvärr så hade inte Lisa samma tur utan blev brutalt mördad av Nerijus, idioten som du försvarar med näbbar och klor genom dina påhittade lögner, du går så långt som att påstå att till och med pappa ljuger.
2018-07-06, 12:04
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Han städade bilen. Men de personer jag sett röka i sina bilar använder inte askkoppen utan askar ut genom rutan och slänger ut fimparna också. Nerijus slängde visst ut kexchokladpapper under färd så han är nog inte så rädd om naturen heller.

Kexchokladpappret hade gärna fått analyseras. Det inhandlades den 6 juni innan mötet med AB.

Sannerligen en slarv- och lortpelle. Lisas tillhörigheter behandlades också som skräp och NB räknar uppenbarligen naturen som en soptipp där saker ska gå upp i rök.
2018-07-06, 13:00
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hoho... här är allt som vanligt i sommarvärmen ser jag. Efter tre år och en mördare säkert bakom lås och bom lever fortfarande tråden och tjafsar vidare på välbekanta teman.

En allmän reflektion man kan göra är att enligt en liten men ettrig skara har vi ett allvarligt rättssäkerhetsproblem i Sverige specifikt gällande spaningsmord där offret är en yngre kvinna (en typ vi till all lycka inte brukar ha mer än något om året i snitt). I stort sett samtliga fall senaste åren har "klarats upp" genom att fel GM har dömts. Det har skett genom en kombination av allvarliga missgrepp från polisens sida, rena falsarier med bevisplantering i några av fallen för att sätta dit oskyldiga och ett oförstående, inkompetent domstolsväsende som tillsammans med en enig kår av juridiska experter köpt och svalt skiten. Marina. Vatchareeya. Linda Chen. Och Lisa. Se där - fyra offer vars verkliga mördare alltjämt går fria och odömda.

Det är tur att det finns en liten skara skarpögda FB-detektiver som genomskådat väven av lögner. Här i tråden har de med överlägsen skärpa kommit fram till lite olika scenarion som dock alla har det gemensamt att de är vida mycket mer sannolika än den officiella versionen. Åtminstone enligt dem själva. Min favorit är den aspergerinducerade teorin (jag har anhöriga med detta så det är inte svårt för mig att se vilken typ av flaws när det gäller att förstå hur andra människor fungerar psykologiskt som ligger bakom detta) om hur Onanerius Pillapåpickius bara av en slump råkar springa på en ung, hängd flicka i just den lada där han brukar stå och runka och smygtitta på flickor på caféet. Hur han övermannas av sitt perversa begär och pillar runt lite på kroppen innan han drabbas av rädsla och ruelse, skär ner den unga flickans lik och transporterar det till en redskapsbod. Och sen tiger sig igenom hela processen och hellre tar ett livstidsstraff av skam för sin perversitet.

Det hela kunde vara riktigt underhållande om det inte var så att en ung flicka med livet framför sig faktiskt dog, mördad av en pervers man med någon typ av sexualsadistiska fantasier. Det är tre år sen nu och säkert går det inte en dag utan att familjen tänker på det.

Då kan faktiskt varken Aspergers syndrom eller ett mer eller mindre misslyckat eget liv ursäkta att man sitter som en äcklig liten råtta och petar i såren fast mer än 1000 dagar gått och den dömde kommer att förbli i det fängelse där han nu avtjänar sin ytterst välförtjänta livstidsdom.

Kan bara hålla med.

Denna tragiska fall har gått igenom inte mindre än 5 juridiska instanser där det är fastställt att Nerijus brutalt mördade Lisa. TR där Nerijus blev överbevisad och fälld för mordet med livstids fängelse som påföljd.
Det överklagades till HR där straffpåföljden blev detsamma som i TR, bevisningen var orubblig och förstärkt genom vittnesmål som TR inte ansåg trovärdiga hade något värde, det gjorde HR.

Det gick vidare till HD med PT-ansökan där det blev avslag och fastställande av HR´s dom.

Strax innan Nerijus förflyttning till Litauiskt fängelse så var det en lokal domstol i Litauen som sänkte straffet till 15år (Nerijus var även där solklar mördare fast med lägre straff) som i sin tur överklagades till Appellationsdomstolen (Litauiska motsvarighet till Svenska HR/HD) där den Svenska domen från HR fastställdes till livstid.

Trots detta så finns det några tvivlare här som påstår (självklart utan några bevis alls) att det inte var Nerijus som mördade Lisa och med all kraft förtalar Lisa och hennes anhöriga med sina påhittade lögner. Dom få personer som dessa bör söka hjälp för dom kan absolut inte vara friska, sen om det är Aspergers syndrom, empatilösa psykopater eller annat kan inte jag bedöma, det överlåter jag till utbildade läkare och psykologer.
Senast redigerad av PantherE 2018-07-06 kl. 13:24.
2018-07-06, 13:56
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Kan bara hålla med.

Denna tragiska fall har gått igenom inte mindre än 5 juridiska instanser där det är fastställt att Nerijus brutalt mördade Lisa. TR där Nerijus blev överbevisad och fälld för mordet med livstids fängelse som påföljd.
Det överklagades till HR där straffpåföljden blev detsamma som i TR, bevisningen var orubblig och förstärkt genom vittnesmål som TR inte ansåg trovärdiga hade något värde, det gjorde HR.

Det gick vidare till HD med PT-ansökan där det blev avslag och fastställande av HR´s dom.

Strax innan Nerijus förflyttning till Litauiskt fängelse så var det en lokal domstol i Litauen som sänkte straffet till 15år (Nerijus var även där solklar mördare fast med lägre straff) som i sin tur överklagades till Appellationsdomstolen (Litauiska motsvarighet till Svenska HR/HD) där den Svenska domen från HR fastställdes till livstid.
plus att N.B har överklagat ytterligare i Litauen,för att han vill avtjäna 2/3 av straffet som svenska mått. Där konstaterades också att N.B är mördaren. Nu går det inte att överklaga mer.
Enligt senaste domen Maj 2017 Litauen; "Först och främst är N. Bilevičius ansvarig både för överklagandedomstolen och för högsta domstolen. Denna domstolsordning träder i kraft samma dag som den antas och är inte föremål för överklagande"

Folk tjatar fast detta är ett solklart fall

2018-07-06, 14:30
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
plus att N.B har överklagat ytterligare i Litauen,för att han vill avtjäna 2/3 av straffet som svenska mått. Där konstaterades också att N.B är mördaren. Nu går det inte att överklaga mer.
Enligt senaste domen Maj 2017 Litauen; "Först och främst är N. Bilevičius ansvarig både för överklagandedomstolen och för högsta domstolen. Denna domstolsordning träder i kraft samma dag som den antas och är inte föremål för överklagande"

Folk tjatar fast detta är ett solklart fall

Mjaaaa...
Det var inte Nerijus som överklagade utan en Litauisk åklagare som överklagade den litauiska lokala domstolens på 15 år till Litauiska Appellationsdomstolen.
Där fick Nerijus en Litauisk försvarare som då ville ha kortare straff än vad den Litauiska åklagaren ville ha, nämligen att svenska hovrättens dom fastställs vilket också gjordes.

http://www.corren.se/nyheter/livstid...om4726591.aspx

Finns fler artiklar om det men jag tog bara en i högen
Senast redigerad av verbitum 2018-07-06 kl. 14:35.
2018-07-07, 11:47
Medlem
Tanken var att leda bort dem, att förhindra att de sökte där. Troligtvis
2018-07-07, 15:00
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Degis
Vad var detta för bilder från FUP'en? (Tagna från trådstart) Länkarna är numer döda och det hade varit intressant att se för oss som missade dessa.

Jävlar du, bra bump. Minns tyvärr inte vilka bilder det var. Finns inte FUP'en att få tag i?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in