2015-10-29, 08:35
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Var kommer NBs blod ifrån? Har läst att han hade psoriasis men det betyder ju inte att han går runt och blöder hela tiden. Har även läst att han kanske skadat sig när han hissade upp Lisa men det ställer jag mig frågande till. Det har aldrig hänt att jag dragit i ett rep så hårt så det gått hål i min hud. Skavsår och rodnader har jag fått men inte att det gått hål. Sedan kommer Lisas blod på det. Jag hörde som hastigast att det finns spår av kamp någonstans. Ni som läst FUP finns det det?
Kan Lisa fått in en bra träff som fått NB att börja blöda och hans hjärna att strejka? Få pisk av en liten 17-årig tjej. När sedan Lisa avlider av hans hämnd blir han rädd, fruktansvärt rädd och handlar instinktivt och fort. Det går inte att göra det gjorda ogjort och det är ångesten efter den rädslan vi ser i video-förhöret som publicerats idag. Han börjar se vidden av sitt tuppjuck, kortslutning, plötsliga förvirring etc. och nekar till all inblandning. Han har aldrig sett Lisa än mindre vet han vem det är. Egentligen hade han önskat att han inte vore i Sverige ens. Var han inte hos sin mor i Litauen? Han skypar med henne för att egentligen söka tröst.

"-Varför jag? -Varför skulle hon dö? -Vad har jag gjort?" tänker han och känner sig väldigt väldigt liten.

Jag menar att NB verkar ju inte vara helt stabil med tanke på vad som finns i hans dator och jag tror att han hade en dotter som han aldrig träffar plus ett äktenskap som verkar sådär. Är man lyckligt gift står man väl inte och runkar och kollar småtjejer. Nä, döm honom till livstid eller som de säger i Vilda western: "-Häng honom och häng honom högt."

Man utgår ifrån att ett visst tumult uppstått innanför dörröppningen till stalldelen då man hittar flertalet av hennes örhängen där, samt hennes ena mopedhandske.
Senast redigerad av MoveToTheBeat 2015-10-29 kl. 08:37.
2015-10-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Hon hade ett starkt motiv.

I fallet Schürrer så satte domstolarna ribban lågt för att kunna döma henne till livstid. Lisa Holmfallet är mycket starkare med både vittnen som sett bilen, den andra kvinnan som kunde råkat ut för honom, och mycket stark teknisk bevisning. Den åtalade har heller inte lämnat några bra förklaringar i förhör. Och det finns ingen alternativ gärningsman heller Blir livstid tror jag.
2015-10-29, 08:37
Medlem
ME077s avatar
Hittades det några kartonger på rishögen eller i närheten?

Bild 8 i FUP sid 837. Vad ligger ovanför G014? En säck eller kartong?

(Ponerar att hon fraktats i en kartong el liknande)
2015-10-29, 08:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
HÄR ÄR ETT HYPOTESTISKT HÄNDELSE SCENARIO NÄR LISA HOLM BRAGTES OM LIVET

Lisa Holms öde blev med all säkerhet säkerställt av att den litauiske gästarbetaren Nerijus Bilevicius 35 arbetade nära det café som Lisa Holm arbetade.
NB har arbetat länge i detta område. Han har var en uppskattad anställd enligt arbetsgivaren.
Detta gör att han måste känna väl till terrängen runt där han arbetade.

När NB mot hans förnekande får han syn på Lisa Holm samma dag som mordet
inträffade det som beseglades hennes öde.
NB blir sexuellt upphetsad av att se på henne. En väldigt tilldragande flicka. Inget som är ovanligt för en man i hans ålder.
Men NB har också en mörk sida inom sig. Han är i grunden en sadist men alla de böjelser för vad detta innebär.
En sadist tycker om att ha makt, att plåga sitt offer.
Och han kan endast kan få sexuell utlösning genom att tillfredsställa sig själv samtidigt som han visuellt betraktade under denna handling.
För att kunna se offret under tillfredsställelsen och därmed kunna få högsta tänkbara njutning överföll NB Lisa. Med tejp bakband MB henne och satte även tejp över mun och näsa så Lisa inte skulle kunna skrika och väcka uppmärksamhet.
Där efter lägger han snaran om hennes hals och vidare upp över den bom som visats i pressen..
Han hissar sedan upp Lisa som blir hängande i med snaran om halsen.
När hon avlider håller MB med att dra av henne kläderna så att könorgan och
bröst blottas.
Han tar av henne trosorna och stoppar dessa i fickan.
Med sig har han ett par andra trosor som han sätter på offret
Efter detta går hand till handfatet och tillfredsställer sig själv medan hans blick stirrar på Lisas nu livlösa kropp.
Efter utlösning kan mycket väl MB blivit förskräckt.
Om detta var första gången han begått ett sådant här brott med förlopp blir ”uppvaknandet” värre än om han är en återfallsförbrytare då han upplevt detta tidigare.
Målet med tejpningen av både näsa och mun gör att det tydligt bevisat att han tänkt mörda Lisa.
En icke planlagt mord men med klara förberedelser om rätt offer kommer i vägen.

DOM
LIVSTID utan rätt till tidbegränsning.
Orsak: Denna person är mycket farlig för sin omgivning då han visar på onatuliga och bisarra böjelser rent sexuellt.

Jag tror inte du vet så mycket om flickor och unga kvinnors anatomi och klädsel, så jag ska lära dig lite. Det går inte att ta av sig trosorna utan att ta av byxorna först.

Lisa hittades med två bar byxor och trosor runt smalbenen. Mördaren ska alltså ha dragit av Lisa två par byxor, tagit trosorna, satt dit nya och klätt på henne byxorna igen för att låta alltihop sitta runt smalbenen, enligt ditt scenario. Det låter onödigt omständligt i mina öron.
2015-10-29, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Man utgår ifrån att ett visst tumult uppstått innanför dörröppningen till stalldelen då man hittar flertalet av hennes örhängen där, samt hennes ena mopedhandske.

Tack! Tror du eller kan NBs blod komma ifrån det tumultet? Samtidigt är det ju en bit från mopeden. Han måste lockat över Lisa på något sätt plus att vi har fickringningen som ställer till det. Kan den skett från stalldelen strax innan tumultet?
2015-10-29, 08:42
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21666052.ab

Reflektion, mer som en notering.
Jag upplever NB ha en relativt ljus röst, (fickringningen) även av hänsyn till upprördhet i förhör.
2015-10-29, 08:43
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Var hemskt att se. Lekte med tanken att han är oskyldig. Fast det är han inte.
2015-10-29, 08:43
Medlem
Sänder någon hela rättegången med ljud idag?
2015-10-29, 08:46
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Vilken jävla skådis. Han kan inte ens ge en förklaring till hur DNA o allt kom dit som tillhör honom.
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Inte om kvällen den 7:e. Det kan ju finnas i slasken men det är ju konstigt. Om andra män omnämns att de får visa om de har spår efter avvärjningsskador. Varför är polisen så selektiva med detta?

Citat:
Ursprungligen postat av PSBM
Hon har en enda uppgift. Och det är att försvara sin klient. Hon gör ett bra jobb med tanke på att hon inte har mycket att jobba med, självfallet förminskar man det som är försvårande för sin klient och vice versa

Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Problemet är också att det är endast två personer som talat illa om NB. Det är dels brodern, som är pressad och vill ut från häktet. Det är dels den andre personen på gården, han som en av cafeflickorna beskriver som mycket obehaglig. Alla andra i FUP talar gott om NB. AJs fru tex beskriver både NB och IB som varma och trevliga personer.

Men alla lyfter bara fram det som är negativt för NB. Alla har bestämt sig för att det är NB. Jag kan förstå detta för vi vill alla ha fast någon och visst vore det skönt om det vore rätt man som nu är åtalad. Då kan vi alla andas ut.

Men jag tycker det finns en del som talar för att han ändå kan vara oskyldig eller åtminstone att det kan finnas fler gärningsmän.
Om det blir entydigt bevisat att NB är skyldig och döms för detta kommer ingen bli gladare än jag. Då kan jag känna mig trygg i att vårt rättsystem fungerar. Men ingen skall dömas på förhand.

Jag sätter ett par hundralappar på att NB är oskyldig till mord faktiskt. Det är för mycket som pekar på det. Är i det närmaste övertygad om att han kommer att frias; innan det är färdigt.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
En videofilm av ett förhör. Jaha, så var det alltså med den vattentäta utredningen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, tacka fan att Wennerholm brann av till slut.. vilken jävla kommentar. Det finns väl en gräns på hur en advokat trampar ner andra för att framföra sitt? Sen främst gentemot föräldrarna som sagt. Yak.

Den filmen när hon intervjuas efter rättegången visar då rakt inte en trevlig nuna. Vilket beteende...

Det spelar väl ingen roll hur hon ser ut? Snacka om fokusförskjutning. Det hon säger stämmer ju. På tiden att någon granskar det undermåliga polisarbetet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in