Citat:
Ursprungligen postat av
countrychick
Ursäkta men vad pratar ni om? Avböjt att vittna?
Man kan inte själv välja om man vill vittna eller inte. Enda undantaget från skyldigheten att vittna är om man är om man är nära anhörig till den åtalade. Är AJ kallad att vittna så är det både hans medborgerliga plikt och juridiska skyldighet att göra detta. Han kan inte "avböja" bara för att han inte har lust att vittna. Var har ni fått detta märkliga påstående ifrån?
Ja jag vet att det är på det sättet att man inte kan välja om man vill vittna eller inte.
Jag fick berättat för mig av personer som själva har varit med under rättegångsdagarna att AJ
vägrade att inställa sig. Tydligen ville tingsrätten inte "bråka" med honom så han slapp göra det.
En person berättade att han sällan hade sett så dryga och malliga personer som AJ:s båda söner. Den som däremot inte var på det sättet var fru Jönsson. Hon verkade trevlig och pratade bra svenska.
En kvinna i en av salarna skrek om familjen Jönsson: "Djävla pack"! Ingen sa emot henne!
Nej denna klan verkar inte vara populära i dessa trakter. Har man själv sett godsherren i egen hög person så förstår jag att det är på det sättet.
Har själv fått berättat för mig från flera UL att AJ är en rufflare och gambler. Alltså en ekonomisk sådan. Han skall också nu ha blivit anmäld för att ha anlitat svart arbetskraft. Om detta stämmer vet jag inte?