2015-11-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag tror även jakten på lämpligt offer och tankarna/fantasierna håller hans mod uppe. Adriana vittnade om att MGM betedde sig underligt och var svettig. Hur svettig blir man av att åka runt i en bil tänker jag, han var väl igång redan där. Tänk att bli snuvad när offret var så nära. Genast måste han hem och sätta på det näst bästa han hade till hands. Med sällskap av - en vacker porrfilm enligt hans fru Irina.
JJag blir så full i skratt när ni skriver om vad Adriana vittnat...
2015-11-01, 19:44
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
De finns att se om man har rätt kontakter men sekretess är sekretess och jag får egentligen inte säga att jag sett dom. Men nu vet jag och ångrade att jag kollade på dom och ingen idë skicka pm kommer inta avslöja källan iallafall- Slut om detta.
Förstår. Är eg inte alls sugen på att se dom om jag ska vara ärlig. Minns när jag av misstag såg bilderna på Elin i Göteborg för ett par år sedan och drömde ordentligt med mardrömmar efter det Men jag har en fråga: Har du sett bilder på Lisa i klädskåpet? Förstår verkligen inte hur kroppen fick plats där i
Senast redigerad av Gilla 2015-11-01 kl. 19:46.
2015-11-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har man letat efter någon annans DNA? Avsaknad av alibi är inget bevis. Varför ha handskar på sig under en del av brottet? Det är som att råna en bank med mask på sig ena halvan av rånet.

Inte så skönt att runka med jobbhandskarna på kanske? Eller vad tror du?
2015-11-01, 19:46
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Hur kunde hon då peka ut honom i rätsalen?
Då han nu magrat av, då han inte äter, o denna psykiska press han haft under dessa mån, då han suttit inlåst!
Jag kände knappt igen honom, i rätsalen!

Därför att hon såg honom irl, precis som vid senaste tillfället. Ett foto är en stillbild och återspeglar sällan en person på ett rättvist sätt. Såklart.
2015-11-01, 19:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
En stark sexuell njutning.

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Tror snarare att det beror på att GM har andra sexuella preferenser än de flesta andra. Den högsta sexuell njutningen får GM är inte genom att via penetration våldta någon. Det är lidandet och mördandet som gör honom kåt och skänker honom njutning.

Just det! Håller helt med dig.

Det är lidandet, plågandet, skräcken, kontrollen och slutligen BO:s död under vedervärdiga former som skänker denne man en stark sexuell njutning.

Har vi någonsin i Sverige haft ett liknande fall förut? Jag kan i a f inte komma på något i stil med detta.
2015-11-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Den där tröjan är intressant. Förutsatt att MGM är den skyldige, så kan man anta att han vid ljugande gör som en typisk människa: lägger sig så nära sanningen som möjligt. Jag tycker mig ha sett detta beteende i förhören med honom. I så fall kan tröjan faktiskt ha varit på/med vid händelsen och han försöker neutralisera ev fynd på den. Har tröjan undersökts närmare ? Tänk om det finns hårstrån eller DNA från Lisa på den !

Läste här i tråden (kan inte dra mig till minnes att jag läste det i FUP), att nån av de andra som jobbade i ladan, har slängt tröjan. Medans ladan var avspärrad.
2015-11-01, 19:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Han skulle inte tjäna något på att börja prata.

Som du så helt riktigt skrev, så tjänar han däremot på att hävda sin oskuld. Kommer då alltid att finnas människor som kommer att tro honom och ta honom i försvar.
Jag är lite kluven inför det, men jag tycker nog det känns rätt ändå med tanke på hans dotter. Lisa är ju ändå död, och föräldrar och syster är vuxna och klarar förmodligen ett nekande om han ändå blir dömd?
2015-11-01, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Förstår. Är eg inte alls sugen på att se dom om jag ska vara ärlig. Minns när jag av misstag såg bilderna på Elin i Göteborg för ett par år sedan och drömde ordentligt med mardrömmar efter det Men jag har en fråga: Har du sett bilder på Lisa i klädskåpet? Förstår verkligen inte hur kroppen fick plats där i

Hon satt på sidan i skåpet med benen vikta bakåt som i fosterställning fast tvärtom
2015-11-01, 19:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Inte så skönt att runka med jobbhandskarna på kanske? Eller vad tror du?
Det finns inget belägg för att han gjorde det under mordet. Vi vet inte om det var jobbhandskar han hade.
2015-11-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Den där tröjan är intressant. Förutsatt att MGM är den skyldige, så kan man anta att han vid ljugande gör som en typisk människa: lägger sig så nära sanningen som möjligt. Jag tycker mig ha sett detta beteende i förhören med honom. I så fall kan tröjan faktiskt ha varit på/med vid händelsen och han försöker neutralisera ev fynd på den. Har tröjan undersökts närmare ? Tänk om det finns hårstrån eller DNA från Lisa på den !

Om jag minns rätt så finns vittnesuppgift från någon som jobbar i ladan och han hade slängt en skjorta efter att Lisa försvann och den tillhörde NB. Den hade hängt där länge. Han hade ev. slängt en tröja också.
2015-11-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Därför att hon såg honom irl, precis som vid senaste tillfället. Ett foto är en stillbild och återspeglar sällan en person på ett rättvist sätt. Såklart.

Har lite svårt att hålla med dig där!
Och som han ser ut idag, är väl inte en rättvist sätt?
2015-11-01, 19:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Läste här i tråden (kan inte dra mig till minnes att jag läste det i FUP), att nån av de andra som jobbade i ladan, har slängt tröjan. Medans ladan var avspärrad.
Nja, både Lars och Bennhage vittnar om en tröja, samt att det även kunde finnas en skjorta som kan ha tillhört NB. Tröjan ska ha funnits sedan tidigt i våras i ladan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in