2015-11-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Blodet satt innanför linningen, vid knäppningen. Byxorna har knäppts upp (de satt nere vid anklarna när hon hittades) och när detta har gjorts har blod hamnat där.

Som sagt....SKÄRPET?
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Kan man fälla någon på enbart tekniska bevis. Det verkar så.
Men det medför ju en oerhört dålig rättsäkerhet.
Man blir då utlämnad till polisen, allt hanger på att alla poliser både gör allt korrekt och att de har 100 %-ig integritet.
Finns det inga korrupta poliser i Sverige?
Kan vi vara säkra på det?
Inte en enda?

Om han blir fälld blir han inte fälld enbart på tekniska bevis. Har du ens läst FUP?

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Som sagt....SKÄRPET?

Fråga: Kommer man hitta ditt DNA på skärpet? Undrar bara därför du verkar så ivrig. Känns rätt troligt tycker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Vad tror ni om IBs plädering nu? Kommer det ställa till i åtalet nu mot svinet?

Inte en chans i helvetet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Tror inte pappan eller någon annan i familjen har sett hennes kropp efter att de hittat henne.
Identifiering skedde sannolikt genom klädesplagg eller smycke om hon hade något sådant på sig.

Var han ens på Martorp?

Ja han säger ju det i förhöret, att "ingen" ville "säga" något till honom när han kom till Martorp. (Något liknande)
2015-11-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
"Den person som hittades död i sökområdet kring Kinnekulle i går kväll har identifierats.
Det är den saknade Lisa Holm, 17.
– Flickan är identifierad av sina föräldrar, säger Ulla Brehm, polisens presstalesperson." - Aftonbladet 6/12.

Standard att anhöriga identifierar en människa som hittats död. Har själv varit med om detta.

Men det framgår ju faktiskt inte om de sett kroppen eller t.ex identifierat klädesplagg/smycke som de vet satt på hennes kropp när hon åkte hemifrån.

Det står i FUP att kroppen var i "framskriden förruttnelse" och det tyder väl då på att den inte var i något vidare skick.

Jag kan ha helt fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Vet du? Vet du om det fanns någon relevans med skärpet överhuvudtaget? Är svaret nej så behöver du inte ta upp det mer.

Borde inte DNA:t funnits på skärpet menar du? Det är ytterst relevant och illavarslande att polisen inte redovisar det.
Medlem
Sanchezest90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Kan man fälla någon på enbart tekniska bevis. Det verkar så.
Men det medför ju en oerhört dålig rättsäkerhet.
Man blir då utlämnad till polisen, allt hanger på att alla poliser både gör allt korrekt och att de har 100 %-ig integritet.
Finns det inga korrupta poliser i Sverige?
Kan vi vara säkra på det?
Inte en enda?
Precis.. jag har tex knullat en hel del runtom i sverige . Så om någon råkar bli mördad där jag en gång lagt en sats så är jag mördare?
Medlem
NirvanAs avatar
Varför finns det ingen DNA i bilen där kroppen transporteras? Har han lagt ut ett jävligt bra skydd som sedan slängts åt helvete, så inget DNA fastnar i bilen, eller är det omöjligt att det inte finns spår om en person befunnit sig i en bil?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ja, men har han verkligen sett kroppen direkt, och inte på foto?
Fått berättat för mig att man inte identifierar kroppar direkt, utan indirekt, i denna tråden någonstans f.ö

Kan absolut ha varit genom foto. Men de har sett henne död dvs och inte identifierat henne via ett klädesplagg eller liknande.
2015-11-03, 16:18
Medlem
MrFolds avatar
och där kom "städa upp" åt annan person som sista halmstrå för försvaret. Rönnbäck kanske har haft en liten hjärntrust från Flashback som konsultstöd Tvivlar dock på att hon kommer att introducera "finnig yngling" eller "rik knös" i sin förklaringsmodell. Åtminstone inte med de formuleringarna.
2015-11-03, 16:18
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Som sagt....SKÄRPET?

Du kan ha missat min fråga, så igen:

Finns det synliga besudlingar på skärpet, enligt dig ?
2015-11-03, 16:19
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Förstår att det inte är lätt utifrån rådande förutsättningar men denna plädering är inte så mycket en plädering i sak utan mer en fråga om att kritisera diverse personer i utredningen, även om man tycker att det finns belägg för det hjälper det inte hennes klient nämnvärt i sak.
En framställan eller inlaga av någon form som inte kan sammanfattas i omkring 3 meningar är aldrig bra enligt min mening.

IR svingar vilt åt alla håll: MP, skumma militärer, rättsläkare med föruttfattade meningar, bilar som inte undersökts, topsning som inte gått rätt till, elaka förhörsledare, uthängning av NB och IBs sexliv. Det är ju inget som biter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in