Citat:
Med all respekt för din ambition att belysa hur svår juridiken är och att ingen oskyldig ska dömas inleder du med en rallarsving 360 grader och anförde "Det finns ingenting som egentligen knyter NB till mordet på Lisa Holm". Det finns det visst det och det har du kunnat konstatera själv vid det här laget och det är inte jag utan slutligen domstolens sak att döma. Till och med dina gelikar reagerade på din inledning. Vill bara belysa hur svår juridiken är och ingen oskyldig ska dömas. Jag skriver att jag TROR att han är skyldig mycket talar för det med ett litet tvivel på att han är ensam. Någon mer vet vad som har hänt. Det finns inga övertygande bevis eftersom inga vittnen med säkerhet har pekat ut NB som mördare. Jag förstår att du redan hade dömt honom om du haft dem makten. Det är två domstolar som ska döma, ja kanske t.o.m. tre innan domen väger laga kraft och jag TROR och hoppas att de har rätt gärningsman så Runeberg kan nog vila lugn i sin grav. Så ingen Dufv-varning på mig.
Den alltid vakne "hasselmuzen" noterade ditt försvarstal och skrev "Nu tror jag inte att NB hade utfört mordet om någon stod och tittade på. Mycket få mord skulle utföras om det fanns vittnen. Bara en känsla..."
Hur det slutade i sägnen för Sven Dufva vet vi. Kulan tog i hjärtat och inte i huvudet. Den visste vart den tog, så och min kommentar.
Jag noterar lite nöjd att till och med motståndsrörelsen använder mitt PS om gångjärnens karaktär och placering i stridens hetta. mot sina motståndare...
Det löd.
PS. Undrar om gångjärnen på ladan satt på in- eller utsidan, till höger eller till vänster, satt dom med spår- eller stjärnskruvar.