Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Han har inte tänkt så långt som skallgång och Missing people. Det skulle ju ta väldigt lång tid utan dom eller kanske inte alls funnit så många tillhörigheter. Det där har jag inga problem med alls att man fann hennes tillhörigheter så som man gjorde.
Från Martorp kan det ju vara så att han tog en annan väg? Finns ju en del vägar i det här området och vissa genar ju, och det kan ju till och med vara så att det var på tillbakavägen han dumpade hennes saker. Kör man ut från Martorp åt andra hållet kan man gena över en grusväg och hamnar då på fyndplats 8-9.
1. Av på obevakad väg direkt.
2. Inser att han behöver göra sig av med mobilen för att inte spåras. Resten tror jag åker ur av bara farten genom nervevad förarruta.
3. Kortaste vägen till Martorp och tar de facto risker för övrigt.*
4. Har bråttom är gemensam nämnare på alla platser (ladan, hög fart mot Martorp, hög fart från Martorp)
5. Hjälm, jacka och hörlurar tror jag han upptäcker då han kommer tillbaka in i bilen. Väljer att trycka in dem bakom rishögen och fort hem.
6. Hälsar på grannen genom förarrutan
som fortfarande är nervevad.
7. Fort på med datorn och skype med morsan.
* Här inkommer den fetade meningen. Han har ingen aning om pådraget som snart går igång. Han är troligen helnöjd med att ha tagit sig runt som han gjort. Jag tror sen att han tänkt sig flytta kroppen vid annat tillfälle.
Det sket sig och spår i ladan, tröjor och annat hamnar i fokus eftersom det är risk att de hittar henne. Han blir nervös först efter de kommit hem på måndag
då ladan spärras av. Då ber han dem säga att han var hemma från kl 18 och att hon inte tvättat.
Är han nervös dess innan? Är han nervös direkt vid hemkomst? Är han nervös i Källby? Är han nervös kl 03 på natten då polisen knackar på?
Ser ingen sån beskrivning.