Citat:
Ursprungligen postat av
citrusdoft
Så du gillar både sagofigurer och filmer?
Hypotesen om tröjan om den ens fanns, det verkar ju finnas tveksamheter om detta och (SKJORTAN som du glömde) är väl att inte fanns kvar. Om den är slängd hur ska man då få fatt i den har du tänkt? Om polisen nu var intresserade av dessa kläder, vilket varken du eller jag vet med säkerhet så vad hjälper det när de är kastade och borta? På vilket sätt skulle skjortan och (eller) tröjan bringat mer klarhet i fallet menar du själv? Finns det något som talar för att dessa skulle haft en central roll i utredningen? Skulle all skit som finns i slasken varit med i FUP? All den skit som skickats in av alternativtänkarna här på Fb också? Räcker det inte med att hela slaskinnehållet drogs upp i tingsrätten? Blir det samma visa också i hovrätten med undantag av några nya vittnen så blir det ju mer eller mindre en "Walk Over" och baltsvinet är för alltid förpassad dit han hör hemma.
Jag är nu ännu mera tveksam till att du använt de små grå mer än de som har arbetat med fallet.
Få små grå välter stor sagofigur.
Som jag skrivit tidigare så verkar du inte riktigt se linjen i argumentationen och att mitt inlägg där jag svarade dig var mer eller mindre meningslöst.
Du antar ur tomma intet att polis och utredare är ofelbara och inte kan göra fel. Då finns det ju inga motargument för då kommer du alltid och för evigt se att det som skett inte kan ifrågasättas och att allt är frid och fröjd.
Jag påpekar att det är högst olämpligt att slänga klädesplagg som man vet tillhör en misstänkt i ett mordfall, där klädesplagget hittats på det som antas vara BP. Jag påpekar även att det är högst olämpligt att polis och utredare inte tagit hand om dessa klädesplagg OM de sett dem. Oavsett om de inte sett dem/det eller om de bara struntat i dem så är det ett tecken på inkompetens då de hade kunnat utreda NBs påståenden om att det var från dessa klädesplagg hans DNA och blod kom ifrån. Min argumentation i detta fall är ett argument för den undermålighet du efterlyste, inte att det skulle ha ett avgörande för fallet i stort. Många bäckar små blir dock en hel å.
Du ser heller inte att mitt inlägg om slasken var just ett argument för att allt irrelevant skit i FUP borde befinna sig just där och inte i FUP, inte tvärtom som du tycks få för dig att jag argumenterar för. Att jag anser att om man säger man A i FUP så bör man även säga B eller skita i att säga A om även B saknar relevans. Andra kanske förstår detta resonemang även om jag befarar att det är lite för avancerat för dig att ta till sig.