2016-01-06, 18:31
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om Adriana ser denna flera meter ner i trappan på väg upp i silon så ger det väl inget mer besked via AJ.

Tänkte bara att i och med att AJ anställt dom borde han väl känna igen vilken som är NB resp. AB eller var båda där? Tja, men då har de ju mötts i alla fall, behöver ju inte babbla för det med varandra.
2016-01-06, 18:41
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Du har rätt fast fel, formeln blir snarare 1*ovanligt*ovanligt, fast skulle vilja korrigera den till 1*ovanligt*ovanligt*osannolikt, men låt oss göra en estimering.... (mina gissningar) denna typ av mord, dvs överlagda mord med sexuellainslag, hängning och tejpning kan det vara 1/100 000 mord som är liknande, förmodligen högt räknat, dvs 0.00001% av alla mord är ett liknande.

Hur många av alla mord är det sannolikt att någon försöker sätta dit någon annan, eller planterar DNA, återigenigen min gissning, 1/100 000, 1*0.00001*0.00001 detta blir 0.000 000 0001% sannolikhet, dvs 1 på en milliard mord skulle kunna vara i dessa två kategorier. Lägger man sen till
en faktor med dom fallen där någon oxå skulle luckas med detta och bara avsätta DNa från den misstänkte men inga andra, ja det kanke är 1/10 000? vad blir siffrorna då?

Jämför det med sannolikheten att det är NB men att han blånekar.
Siffrorna har givetvis inget bevisvärde i sig, men visar lite på rimligheten i det orimliga....

Det har jag frågat mig i tråden många gånger, jag såg sambandet tidigt, NB köpte kexchoklad dagen innan mordet, och han slängde ut (troligen) ett av dessa när han kastade ut LH:s tillhörigheter, tyvärr finns detta inte udersökt i FUP

Se ovan,

Svar till XeniaOnaTopp var djup oj. Du, det var mig han fråga om det men jag hade ingen susning så jag vet det typ se ovan. Bara en tanke, energikick, jobbigt att mörda unga flickor. Men du, jag har nog tänkt fel om kexchoklad, den låg ju för tusan där i fönstret den 14/9. Lisa hittades ju i juni. åh vad smart man är som "privatdeckare" . Mitt fel, MEN, DET KAN JU VARA DERAS ÄNDÅ FAST INTE SAMMA UTAN KÖPT TIDIGARE FÖR DET SER JU UT SOM DE GILLAR DEN I ALLA FALL, (vissa ger sig aldrig)
2016-01-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Jag tror IB kommer att göra allt för att inte komma till Sverige, dels är hon rädd att åka dit för skyddande av GM, samt rädd för NB och så är väll pengarna slut så hon inte har råd att åka hit.
Och så är hon så otroligt rädd för Svensk Polis.
Ska bli intressant att se hur det blir i HR:

Hon är rädd för den svenska polisen. Jag förstår henne.
2016-01-06, 18:44
Medlem
develis avatar
Att Brandtler som advokat är förbannat skarp ses via förhören där han direkt plockar fram frågor kring det IR förhört NB om. Han går in och punktmarkerar och ser vad IR försöker med och ställer därefter motfrågor till NB som nog inte är medveten om vad det rör sig om och svarar spontant på frågorna.
Om hotbilden och att inte IB inställt sig som vittne, om utpekande av brodern, om det sk "dödshotet".
Där kan man se ett internt advokatkrig på plats.
2016-01-06, 18:45
Medlem
CatTheHunters avatar
Vem var den mystiske mannen i ladan då när ölburken var ställd utanför som Lena S fick syn på och blev sur över?

Någon?

Alltså ursäkta om inte jag alltid hänger med men det är ju så mycket att ta in på en gång, och i synnerhet små detaljer man ser och i nästa stund kan de vara borta, ha ett block bredvid sig, blir tjock som NE, de ni.
2016-01-06, 18:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hon är rädd för den svenska polisen. Jag förstår henne.
Ja, de står nog redo med motorsåg inför rätten, eller hur? Skitfarligt.
Töntargument inför en kallelse även om jag tror att hon var äkta rädd under hela häktningstiden - vilket vem som helst vore. Det är helt normalt.
Lägg sen därtill chocken över att hennes man är i huvudfokus som misstänkt mördare.
Senast redigerad av develi 2016-01-06 kl. 18:56.
2016-01-06, 18:47
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
ABs DNA fanns INTE på silver-tejprullen, enbart Lisa's DNA hittades på tejprullen nämligen på insidan, alltså på själva papprullen.

ABs DNA hittades på 2 silver-tejpbitar som hittades på marken inne i ladan.

Ok tack var det så det var
2016-01-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Spelar ingen roll. Hon är att betrakta som ett jävigt vittne.

Det är många som är jäviga i den här historien men som ändå tagits för att de talar sanning.

Hela klanen Jönsson och militären tex.

Även AB är jävig - glömde du det?
2016-01-06, 18:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hon har väl redan tackat ja som kallad från IR? Eller är inte den delen redan klarlagd menar du?
Jag kanske fattat fel.

Hon skulle tackat nej. Att hon ändrar sina vittnesmål gör henne bara mer misstänkt som skyddande av brottsling. Hennes vittnesmål hade haft större värde om hon hållit sig till en version. Sen verkar hon dum i huvudet också, som tror på sin man. Nåväl det har man sett förut att dom inte tror att deras nära och kära är kapabla till att begå vidriga brott. Hon är inte ensam, men fortfarande urblåst.
2016-01-06, 18:51
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ja, det står nog redo med motorsåg inför rätten, eller hur? Skitfarligt.
Töntargument inför en kallelse även om jag tror att hon var äkta rädd under hela häktningstiden - vilket vem som helst vore. Det är helt normalt.
Lägg sen därtill chocken över att hennes man är i huvudfokus som misstänkt mördare.

OCH hennes DNA på Lisas trosa som jultomten satte dit och konspirerade mot henne eller? Tomten verkar ha haft fullt upp mot NB och IR och sitt konspirerande mot dom, blev inte mycket till sömn inför jul
2016-01-06, 18:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hon skulle tackat nej. Att hon ändrar sina vittnesmål gör henne bara mer misstänkt som skyddande av brottsling. Hennes vittnesmål hade haft större värde om hon hållit sig till en version. Sen verkar hon dum i huvudet också, som tror på sin man. Nåväl det har man sett förut att dom inte tror att deras nära och kära är kapabla till att begå vidriga brott. Hon är inte ensam, men fortfarande urblåst.
Exakt. Hon skulle aldrig ha kallats öht. Men ska hon dit nu då bör hon fan vara på plats likt alla andra.
Har jag drömt eller flyttades inte Pål som expertvittne pga nån resa så att han kunde förhöras på plats ihop med NL?
2016-01-06, 18:55
Medlem
Citat:
Sopa iaf bort tillbygget och får bort mordrummet. Usch..
# Resterande mobildel inkl batteri + simkort.
# Handskar
# Byggplast
# Resterande (ev tom) silvertejpsrulle.
#.. och så undrar ju om det saknas nån ring.

Där kommer polisens fulsak med Gerds litauer igen. Det som skulle ha hamnat i slasken.

Vem tror du skyddas genom att simkortet inte har hittats? Vilket samtal "försvann" då?

Vad fanns nu den andra okända tejpen på Lisa ? Längst in? Vem hade den tejpen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in