Jag har avhållit mig en tid från att delta i diskussionen på tråden. Dock har jag tittat in då och då för att bara konstatera att diskussionen i sig är ett perpetuum mobile och ska så vara. Jag är full av beundran för den skara som vidmakthåller det uppenbara , dvs att dna med annat bevismaterial inte går att negligera och att det rör sig om ett sexualsadistiskt mord.
Jag respekterar de som fåfängt stretar emot på alla upptänkliga vis där det inte råder brist på fantasifulla resonemang. Man kan gå till litteraturen och Cervantes roman Don Quijote för att hitta någonting jämförbart.
Kort sammanfattad handlar romanen om riddaren Don Quijote som slåss för sina ideal i gestalt av väderkvarnar å ena sidan och å andra sidan realisten och väpnaren Sancho Panza som såg väderkvarnarna som just väderkvarnar.
Inom psykologin talar man om psykosens värld kontra verklighetens värld där Don Quijote representerar vanföreställningen och Sancho Panza realiteten.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Don_Quijote
Jag har hitintills främst ägnat mig åt att spekulera över psyket hos en personen som begått detta näst intill ofattbara brott och mina hypoteseser har hitintills inte motsagts av auktoriteter på området inkl develi m fl som grävt på djupet. Ledtråden att någonting gick riktigt snett i relationen moder och son mycket tidigt är en hypotes som kan förklara varför en så perverterad sexualitet kan utvecklas. Kanske får vi aldrig ett svar i just fallet NB men i utländska källor finns likvärdiga brott väl dokumenterade.
En annan fråga som sysselsätter mig mellan varven är hur tvivlarna ska hantera resultatet om HR fastställer TR:s dom vilket för handen är det mest sannolika resultatet. Bara den frågan gör att jag även i fortsättningen kommer att titta in då och då.