2016-01-17, 01:43
Moderator
OYs avatar
Ganska motsägelsefullt, IB kastar genast in NB:s dammiga byxor i tvättmaskinen, men hon tvingar inte snuskhummern att duscha oftare än en gång i månaden. Vad var meningen med att tvätta NB:s kläder över huvud taget, har IB berättat det?
2016-01-17, 01:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
/.../ Jag har inte varit så aktiv på ett tag i tråden men sista jag var här så ansåg man väl att han hade haft sex med sin fru dagen innan, så han borde ju ha tänt på sin fru också.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1320
Du har tidigare i förhör berättat att N har erektionsproblem, stämmer det?
Det var bara så den första gången, när de låg med varandra. Det sa hon bara för att vi skulle veta att han inte brukade springa eller hoppa på vilka kvinnor som helst. [t.ex. joggerskan]
Det här med sex på lördagen ska tas för vad det är: IR:s försök att ge sken av ett normalt sexliv. - IB:s DNA kan härröra från den kökskniv som NB bör ha använt som en förlängd arm mellan sig och sitt offer.
Citat:
Ursprungligen postat av s. 1307
Det enda bara, vad som gäller sex, eh ja han har svårt att få det upp, och jag måste, det är jag som måste jobba ordentligt.
Har han svårt och få stånd?
Mmm.
Mmm, ja.
Ja.
Har det alltid varit så eller är det..?
Alltid.
2016-01-17, 01:48
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ganska motsägelsefullt, IB kastar genast in NB:s dammiga byxor i tvättmaskinen, men hon tvingar inte snuskhummern att duscha oftare än en gång i månaden. Vad var meningen med att tvätta NB:s kläder över huvud taget, har IB berättat det?

Om det kan man spekulera
2016-01-17, 01:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det handlar inte om ett annat (halvblint?) vittne som säger sig inte ens ha sett NB:s ansikte; det är fråga om ett vittne som stått alldeles intill NB och som ansett att ett gammalt foto av honom varit mest likt den man hon stött samman med; t.o.m. sagt att mannen som stannat henne var som en kombination av fotot av NB och ett annat foto av en man med smalare ansikte (jmfr med fotot från övervakningskameran samma dag; c:a 8 min före mötet) samt slutligen i TR omedelbart känt igen NB som den man hon instinktivt lyckats undkomma genom att som svar på NB:s lömska försök att lura fram henne till sin bil bara peka i färdriktningen och omedelbart fortsätta att springa.

AB; NB:s bror, ratade vittnet direkt vid fotokonfrontationen eftersom hon givetvis såg skillnaderna, bl.a. AB:s karakteristiska öron. Däremot visste hon inte vem av bröderna hon sett vid lunchtid (hon visste f.ö. inte vid fotokonfrontationen att hon presenterats ett foto även av AB; ett foto hon som sagt omedelbart sorterat ut). Detta till trots tyckte hon när hon närmade sig den vinkande NB att hon sett honom tidigare och trodde att han kunde vara en av de som arbetat när hon och hennes sambo tidigare samma dag förevisats det pågående silobygget vid ladan. Hon kan även ha sett AB, och AB och NB kan säkert uppfattas som lika om man ser dem i sin helhet (kroppshållning och andra karakteristika) – men inte när man tittar dem rakt i ansiktet.

Så… En man ”som är till förväxling lik” NB skulle alltså ha befunnit sig på en plats där NB på minuten kan visas ha befunnit sig, stinka lika mycket rök som NB, parkera sin bil intill ett övergivet litet hus med ett snöre liggande innanför dörren liknande det man återfunnit kring LH:s hals och inne i slaktrummet, vara klädd i likaledes mörka kläder (jmfr NB:s klädsel på övervakningskameran), försökt locka joggerskan över vägen och sedan fram till sin bil på samma sätt det finns skäl anta att LH:s baneman gjort, uppvisat samma nervositet som den AJ vittnat om i samband med att NB tillfrågats om teleskoplastaren (eller som AB och IB vittnat om betr. hans alibi mm), innehaft samma vita, alt. silvriga bil… Och som om inte detta räckte och blev över: NB uppvisar också flera likheter med LH:s baneman: sexuellt hämmad tvångsonanist med beröringsskräck (t.o.m. vid tvättning av sig själv).

Det är lite mer komplicerat med vittnet A:
När rättegången började så fanns en artikel i media som handlade om att NB gått ner i vikt och var olik sig jämfört med när han greps. Vittnet säger alltså att mannen såg magrare ut än på konfrontationsbilden. Men NB var ju alltså fetare då de sågs.
2016-01-17, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Hon kanske var samma snuskhummer som NB:::::
2016-01-17, 01:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Det här med sex på lördagen ska tas för vad det är: IR:s försök att ge sken av ett normalt sexliv. - IB:s DNA kan härröra från den kökskniv som NB bör ha använt som en förlängd arm mellan sig och sitt offer.
De hade nog sex men det var nog inte högpotens - hon fick jobba hårt och han skulle väl vara bakfull för att få till det eller hur det nu var.
Och på fyllan:
Citat:
Och det brukar vara så när det går väldigt bra att han dricker och morgonen därpå, brukar han få stånd, då fungerar det
Senast redigerad av develi 2016-01-17 kl. 01:55.
2016-01-17, 01:52
Medlem
Citat:

Absolut. Det tror jag också.
2016-01-17, 01:54
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du får mig att tänka på, jag var på ett fall för ett antal år sedan. Det var en tjej som skulle åka på anställningsintervju i Kirunatrakten. Hon försvann spårlöst från en rastplats söder Kiruna. Hon hittades skjuten på en skogsväg en bit därifrån. Detta var också en ensam galning som vad jag mins var föstagångsförbrytare.
Det är inte bara på Blomberg det kan hända. Det kan ske där man minst anar.

Japp, Tony Allde'n, tidigare ostraffad, något av en alkoholist. Precis som NB erkände han inte brottet men föll till föga när man började förhöra sonen.

Fortfarande vet ingen varför, tippar på att det blir samma sak med NB. Man kan undra vem som skulle få honom att erkänna?
2016-01-17, 01:56
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
När rättegången började så fanns en artikel i media som handlade om att NB gått ner i vikt och var olik sig jämfört med när han greps. Vittnet säger alltså att mannen såg magrare ut än på konfrontationsbilden. Men NB var ju alltså fetare då de sågs.

Det sägs att kameran lägger på några kilo. Om det är sant vet jag inte.
2016-01-17, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Hon kanske var samma snuskhummer som NB:::::

Hon var helt underordnad NB, hur skulle hon kunna tvinga honom?

Begär inte det omöjliga.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Det var då det...en person som sitter häktad mellan 5-12 månader kan bara ligga på sängen och äta
ganska bra mat. Och får dåligt med motion.
Häkten brukar ha rökrum, och när restriktioner är borta kan dom få viss motion i ett litet rum.
Klart han magrade då han insåg att han blivit avslöjad....det sade brodern också att han inte åt mat han bara rökte och drack Öl, efter mordet på Lisa.
Att han NU ha gått upp i vikt är väll inte svårt för en normalt funtad person att begripa.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Absolut. Det tror jag också.
Vilket liv... hon slet för att få till det och det krävdes fylla för sex. Sen på fyllan trakasserade han henne halva nätterna så hon grät.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in