2016-01-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HYDRA2016
Det tragiska mordet på Lisa Holm,en ung oskyldig flicka på 17 år som hade hela livet framför sig
Det är bedrövligt hur en GM lam sitta och ljuga som han gör..
Dom som inga egna barn fattar inte ett skit vad allt handlar om.

Polis-Vittnet – Kanske halvt senil och Han vill bara komma i rampljuset igen..
Är du helt säker på att det här var söndagen den 7 juni vid den här tiden?
– Ja, mellan klockan 18.10 och 18.15. Blomberg är speciellt för oss. Vi har varit där ett otal gånger på fest och bröllop så vi körde väldigt, väldigt sakta förbi.
Kaféet stängde kl 18.00, ja.

Fast flickorna stängde senare. Vittnesuppgift finns i FUP där en kvinna långsamt passerar kaféet och iakttar
Lisa vid mopeden och kollegerna i bilen vid södra parkering.
Hon tittar på sin klocka som visar på 18.20.
Flickorna hade lite bråttom denna dag eftersom L*wa skulle hinna med bussen. R*becka uppger tiden till runt 18.20.
Vittnet som kommer norrifrån och som passerar de tre flickorna uppger även hon tidpunkten till 18.20.
S.118: När åkte ni från cafét?
Rebecca tror att klockan var ca 18.20.
Samma sak säger Julia.
Skrev ut sig 18.15 då de andra var kvar inne, höll på med mobilen, tog snapchat och uppger tiden 18.20 - då har de andra inte kommit ut än (först ut och hem vill
18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa
18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
18.27 - 18.34 - Anfalls Lisa och Tappar örhänge och handske in till Ladan.
18.34 Blir Lisa indragen in i ladan med snara om halsen och blir indragen/buren in mot slaktrummet.
Lisa tappar ännu ett örhänge vid vattenslang in till slaktrummet. Se foto FUP:
Lisa är då redan medvetslös eller död när NB hänger upp henne.
Han påbörjar sin ritual.
18:36 Pizzavittnet passerar ladan men ser varken människor eller bilar. Vid Cafe.
18.39 Lisas telefon är fortfarande påslagen.
18:48 GJ passerar ladan och ser bil samt övergiven moped
18.52 Gustav Jönsson åker förbi. Ser moped på parkering och ljus bil vid dörr.
En ljus hantverkarbil Skåp/pickup.
18.54 Lastar han in Lisa i bilen.
18.55 Nerijus Åker sedan bort från ladan Till Martorp i hög fart.
I hög fart Troligen slängs då Lisa,s saker efter vägen.
Han valde den vägen för att inte åka förbi sin bostad.
18.56 Henrik Jönsson passerar ladan. Den grå bilen är då borta
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen
19.00 Vittnena Lars och Malin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp.
19.05 – 19.10 Malin Björkholm, ser en ljus bil i hög fart. Komma ut ifrån grusväg.
[19.10-19.25 (Under denna tid är det mest troligt att Nerijus gömmer Lisas kropp i byssjan och hennes hjälm och jacka i en rishög.
19.25 Åker NB från Martorp mot sin bostad.]
19.30 Vittnerna Thomas och Annika ser Nerijus köra på vägen från Martorp mot Blomberg.
Dom bor inte långt ifrån NB,s bostad och känner väl till dom och deras bil.
[Irina ser att Nerijus kommit hem. Sitter och röker på trappan.]
[Irina ser att Nirijus byxor är vitdammiga nedanför knäna och lägger dem i tvättmaskinen.]
19.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
20.00 Nerijus och Irina åker till Källby.
20.07-20.11 Neriijus och Irina köper pizza hos Handlar'n i Källby.
20:15 - Lisas mor ringer ägaren av kaféet och frågar när lisa gått, tiden styrks av att kaféägarinnan säger sig kollat sitt armbandsur när hon fick frågan. (Bekräftat i flera intervjuer, bland annat i Expressen)
20.30-21:00 - Pappan framme vid kaféet. Upptäcker Lisas parkerade, fungerande moped med nyckel i tändningslåset. EU-mopeden snyggt parkerad. Mopedhjälm ej där. En påse med Lisas tillhörigheter finns vid mopeden. Pappan larmar polis samt ägarinnan av kaféet.
21:30 - Poliser är på plats. Här har också ägarinnan av kaféet kontaktat de andra anställda.

Tjafset om fetma är bara galna och ologiska frågor.
Var befann han sig NB mellan kl 18.00-19.30?
Och har han någon som kan bekräfta detta?
Vem eller vilka var ute och körde hans bil denna aktuella tid? Dvs till
vem hade han lånat ut sin bil?
Två raka frågor som borde vara enkla att svara på om han är oskyldig
Det borde väll vara enkla svar= NB ljuger värre än han skiter.
In på Livstid ska han-----Så länge han lever......jag misstänker att det inte blir så länge
HYDRA

Fortfarande klarar du inte i alla dina fantasier att få in korrekta fakta.
Mobilen var med säkerhet ur funktion 1959.

Varför fortsätter du att upprepa Niklas Lindströms genom hela fupen felaktiga tidsuppgift?
2016-01-17, 17:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
offt: Men Kapten Klänning utredes inte heller av polisen förrän flera år senare när journalister grävde.
Visar vikten av modig press. Och inte bara ja-sägare.
OnT Som i det fallet.
Kapten klännings förehavande upptäcktes av polis via en död hallicks mobil. Det betyder att han utreddes och sattes dit - helt korrekt.
Men bra du tog upp honom - han är ännu ett exempel på sexualsadist och att leva dubbelliv och bedra omgivningen likt NB gjort.
Senast redigerad av develi 2016-01-17 kl. 17:06.
2016-01-17, 17:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är nu du gör ditt tankefel. Du kan inte utgå från ett fall och komma med slutsatser som är relevanta i ett annat fall. Fall som inget har med varandra att göra.
Vad sa du här? Man kan inte hänvisa till ett fall med plantering och dra slutsatsen att så kan ha skett i ett annat fall bara för att fallen inte har med varandra att göra. Förstod jag dig rätt?
2016-01-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan de ha gjort - under förutsättning att GJ (vilket han inte utesluter) strax därpå åkt till Gum för att byta kläder.Nej, han hade ju också färden till Martorp att tänka på - och Skype-samtalet med sin mor. - Om man inkluderar färdvägen bostaden t.o.r. (2 x 3 min) och att han kom hem två minuter innan samtalet med sin mor 19:35:04 (och utesluter möjligheten att IB inlett detta samtal eftersom hon tidigare samma dag; 12:35:01, fått ett meddelande från NB:s mor) samt antar att GJ åkt i väg för att byta kläder 19:07:00, har NB:s aktiviteter i Martorp varat i 20 min - vilket är realistiskt med tanke på vad han bevisligen har gjort (lasta ur, knyckla in, kasta i väg föremål på intilliggande rishög) och vad han hade kvar att göra.Nej, de har i så fall återvänt så snart de bytt kläder, vilket väl inte kan ha tagit så lång tid. - GJ minns inte och gästerna hade säkert annat för sig än att notera när övriga anlänt/utgått/stannat kvar.
Det där är helt felaktigt att NB skulle ha åkt till Martorp, han kom till bostaden vid 17.30 tiden och fanns där tills ca 20.00 när NB och Irina åker och handlar pizza i Källby.
2016-01-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
De är iofs sant, men trivialt, och snarast en filosofisk fråga. Däremot har det ju genererats en massa varmluft i tråden utgående från uppfattningen att man inte hade kunnat se om något DNA från någon annan än jämförelsepersonerna hade funnits i analyserna, och det är det som är ordentligt vederlagt, och kan vederläggas ordentligt.

Då får polisen inkl NFC in i rätten under ed och förhöras om detta. Det kan inte bara spekuleras på Flashback.

Dessutom måste inskickande-schemat klarläggas liksom om Fhl hade en speciell kontaktperson på NFC- som antyds i fupen. - förutom de namn som nämns.
2016-01-17, 17:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
De sexuella drifterna Nero har vet vi fått vetskap om; det ständiga runkandet och bajsandet och den bristande hygienen. Endast för att äcklet fick för sig att leva ut ytterligare en fantasi; att mörda en ung blond flicka för nöjes skull.
Hade detta lustmord inte skett, så hade vi alla varit lyckligt ovetandes om att det finns äckel som Nero mitt ibland oss. Det är faktiskt tankeväckande. Det finns ju ingen annan tråd om hypotetiska mördare som Nero som mördar unga flickor som är på väg hem från jobbet.

IBs egna ord om deras sexliv förstärker händelsen.
Han är 35 år och har problem med potensen - frun får jobba hårt och han behöver dricka för att få stånd öht. Jag tror personligen det är en sanning ihop med ett försök till att tona ner hans inblandning:
Han tänder helt enkelt inte på vanligt sex med frugan.

Onanera i ladan går dock bra.
Han gillar även BDSM, livecam - han brukar titta på datorn när IB tittar på tv - och är nu dömd i TR för sexualsadistiskt mord.

.. sen kan man ju undra tvärtemot - hur nån ens vill ligga med den här lortgrisen som nästintill aldrig tvättar sig och endast på hennes uppmaning via tjat..
Senast redigerad av develi 2016-01-17 kl. 17:44.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det gör alla alternativteoretiker. Men nåt ska de ju kallas för, och alternativteoretiker är mer neutralt än många andra tänkbara benämningar. Du är välkommen att hitta på nåt bättre.

Alternativ i alternativteoretiker är det "ojämlika" alternativ som föreligger i uttrycket alternativ till, och som finns till exempel i alternativmedia, inte det alternativ som bär konceptet två eller flera valmöjligheter.

Det finns absence of evidence på det ena eller andra området i samtliga mer komplexa mordfall där den misstänkte nekar. Typiskt för alternativteoretiker är att de fokuserar på de områden där det inte finns full bevisning, och resonerar som om det skulle vara kritiskt för fallet att full bevisning inte föreligger just där. Men så tyckte inte tingsrätten, och det finns, vad jag kan se, inte mycket som tycker på att hovrätten ska göra det heller.

Varför inte nämna vad det handlar om - godtagande eller ifrågasättande av utredningen - istället för att de senare ska misstänkliggöras?
Senast redigerad av nopomil 2016-01-17 kl. 17:32.
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
"Om man utgår ifrån att ingen person i det här landet har blivit oskyldigt dömd"?
Du kan prata för dig själv och framföra dina egna åsikter men du ska ge fan i att lägga åsikter på mig som jag absolut inte har. Vare sig jag eller andra som anser att NB är skyldig lever i villfarelsen att det inte skulle finnas oskyldigt dömda i Sverige.

ja men du visar ju på följande att han är skyldig:

"Tingsrättens slutsats är därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått".

Du hänvisar ju till domen och argumenterar ju av den anledningen att han skyldig. Alla som blivit oskyldigt dömda har väl domstolen framfört att det är ställt utom varje rimlig tvivel att personen ifråga är skyldig.

Kan du bevisa utom varje rimlig tvivel att polisen inte har planterat bevis för att de har blivit övertygade att han är den skyldige? Det kan jag säga med en gång. Det kan du inte och inte jag heller. Men i skillnad från dig så ser jag en rad märkliga omständigheter som tyder på att så kan vara fallet. Och stänger man dörren där när så mycket sammantaget pekar åt det hållet är man lite naiv. Och har en övertro på svenska rättssamhället.
Det är därför om man bortser från blodspår på jacka och byxor att det är viktigt att gå igenom detaljer, tidschema mm i utredningen för att kunna klarlägga om det står rätt till eller inte med denna utredning. Får man inte det att stämma kan han faktiskt vara oskyldig av ovan framförda skäl.Men varje gång någon för detaljer på tal, så skriker många. Ja men det är så klart att han är skyldig för det visar hans blod på Lisas jacka och byxor och se till helheten därför är alla andra detaljer ointressanta. Utan blodspåren på Lisas jacka och byxor så skulle han aldrig kunna bli fälld i en domstol. Tror du polisen fattade det? Det kan mycket väl vara så att han är skyldig, och de misstankarna fattade polisen tidigt, men jag vill leva i ett rättssamhälle inte i en polisstat som för sin egen rättsagenda. Det är det saken handlar om och därför är alla detaljer i utredningen viktig att diskutera och inte bara avfärda dem ungefär med inställningen. Alla jävla alternativteoretiker är idioter. Det ser man väl vem som är skyldig.
Senast redigerad av Annvonplaten 2016-01-17 kl. 17:22.
2016-01-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Jag tror det mest var själva häktningen som traumatiserade IB. Det är inte lätt att sitta inlåst i en trång cell och endast ha kontakt med elaka plitar, särskilt om man inte har begått något brott och är helt oförberedd på det. Hon utsattes i och för sig för hot av förhörsledaren men inte i samma utsträckning som NB. http://www.homokozo.se/lh/hr/aktbil-59.pdf Däremot är jag rätt säker på att polisen uppmanade häktespersonalen att göra upplevelsen så svår som möjligt för de båda gripna anhöriga för att bryta ner dem och kunna tvinga ur dem så mycket information som möjligt den begränsade tid som det var möjligt att hålla dem frihetsberövade.

Väldigt mycket talar som du säger för att NB var hemma vid 19-tiden. Att han trots detta skulle vara skyldig till mordet är inte realistiskt. Det finns inga vittnesuppgifter som talar för att han ska ha åkt hem en snabbis för att visa upp sig med LH liggande i bagaget. Varför han överhuvudtaget skulle transportera kroppen från brottsplatsen utan att ha för avsikt att gräva ner eller bränna upp den är svårbegripligt.

IB: son drogs in. Ett bättre hot finns inte. NB.s dotter är som tur var inte känd av Fhl.
2016-01-17, 17:19
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten

Kan du bevisa utom varje rimlig tvivel att polisen inte har planterat bevis för att de har blivit övertygade att han är den skyldige?

Menar du att polisen har planterat NB,s sperma på vägg och lampkupa också?
2016-01-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är inte trovärdig i dina hänvisningar till tortyrkonventioner och personer med långt mer insikt än dig har berättat vad tortyr innebär. Du kan älta bäst du vill men med tanke på sönderryckta sammanhang och textförvanskning har du tyvärr tappat all mark. Det blir mer ekodalen.

Så nej - de har inte utsatts för nån tortyr även om du fortsätter att hänvisa till samma inlägg ett par månader till, det är redan kommenterat av mig, dementerat och fimpat.

Svårt för dig att tycka till om det som inte förstår hur psykisk tortyr fungerar. Det mest verksamma är att hota anhöriga. Det är klassiskt.

Du verkar inte veta mycket om MR-frågor.
2016-01-17, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
ja men du visar ju på följande att han är skyldig:

"Tingsrättens slutsats är därför att det är ställt utom rimligt tvivel att det varit Nerijus Bilevicius som med avsikt berövat Lisa Holm livet på sätt åklagaren påstått".

Du hänvisar ju till domen och argumenterar ju av den anledningen att han skyldig. Alla som blivit oskyldigt dömda har väl domstolen framfört att det är ställt utom varje rimlig tvivel att personen ifråga är skyldig.

Kan du bevisa utom varje rimlig tvivel att polisen inte har planterat bevis för att de har blivit övertygade att han är den skyldige? Det kan jag säga med en gång. Det kan du inte och inte jag heller. Men i skillnad från dig så ser jag en rad märkliga omständigheter som tyder på att så kan vara fallet. Och stänger man dörren där när så mycket sammantaget pekar åt det hållet är man lite naiv. Och har en övertro på svenska rättssamhället.
Det är därför om man bortser från blodspår på jacka och byxor att det är viktigt att gå igenom detaljer, tidschema mm i utredningen för att kunna klarlägga om det står rätt till eller inte med denna utredning. Får man inte det att stämma kan han faktiskt vara oskyldig av ovan framförda skäl.Men varje gång någon för detaljer på tal, så skriker många. Ja men det är så klart att han är skyldig för det visar hans blod på Lisas jacka och byxor och se till helheten därför är alla andra detaljer ointressanta. Utan blodspåren på Lisas jacka och byxor så skulle han aldrig kunna bli fälld i en domstol. Tror du polisen fattade det? Det kan mycket väl vara så att han är skyldig, och de misstankarna fattade polisen tidigt, men jag vill leva i ett rättssamhälle inte i en polisstat som för sin egen rättsagenda. Det är det saken handlar om och därför är alla detaljer i utredningen viktig att diskutera och inte bara avfärda dem ungefär med inställningen. Alla jävla alternativteoretiker är idioter. Det ser man väl vems om är skyldig.
Det är NI som ifrågasätter som ska komma med trovärdiga hypoteser.
Det gör ni ju inte.
Ni diskuterar i det här fallet som om endast en filminspelning av mordet skulle kunna bevisa att han är skyldig.
DET är jävligt naivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in