Citat:
Ursprungligen postat av
citrusdoft
Stackars mamma balt.
Det var väl bra att hon får se vad hennes käre make sysslar med på lediga stunder.
Det hade väl inte så mycket att göra med hur offret såg ut på grund av intryckningen i skåpet.
Alla är väl inte vana att se lik överhuvudtaget. Det är ingen behaglig upplevelse särskilt
om det har gått nästan en vecka och det är sommarvärme.
Vem är gärningsmannen i dina ögon?
Vad ville han hämnas för?
Varför dödades flickan?
Exakt vad hände i gamla mjölkrummet på söndagskvällen?
Jag kan ge min version av händelseförloppet.
Kl 18.22 skickar Lisa SMS till sin far. Lisas telefon var påslagen 18.39 och den är avstängd 18.59.
Lisa åker med mopeden från platsen där den var parkerad, hon har hjälmen på sig och hörlurar i öronen.
På vägen blir hon kidnappad och tas med bil och blir sannolikt mördad i bilen.
Mopeden körs tillbaka och lämnas med nyckeln i tändningslåset, men hjälmen och hörlurarna följer med Lisa.
Kroppen placeras inte i byssjan på Martorp, utan blir placerad på något annat ställe.
Ett vittne CB ser in i byssjan tisdagen den 9 juni som ger indikation att någon kropp fanns inte där.
Därför kan en gissning bli att kroppen placeras i byssjan sannolikt den 11 juni då har också likstelheten släppt.
Kroppen hittas fredagen den 12 juni och på rishögen fanns helt öppet hjälmen och jackan, samt bredvid rishögen hörlurarna.
Kroppen, hjälmen, jackan samt hörlurarna kan inte ha legat länge där eftersom de inte hittades tidigare.
Det som visar att kroppen kom strax innan den hittades till byssjan är att det fanns ett färskt löv på kroppen enligt ett foto som togs.
De som placerade kroppen i byssjan bör vara samma personer som gjort alla planteringarna i ladan m.m.
Men de personerna som kidnappade Lisa är helt andra personer.
Det är min version av händelseförloppet som du frågade om.