Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Finns väl inget gott som förknippas med Blomberg nu.
Arne och hans hustru kommer att betraktas som giriga godsägare. När väl N fått sin livstidsdom tror jag blickarna kommer att riktas än mer mot dem som tog ondskan till Sverige. Det blir ju bara värre efter de superlativ Arne strösslade med i hovrätten. Platt fall. Med tanke på den tekniska bevisningen samt utpekanden från hans svärdotter borde han definitivt ha hållit lägre profil. Hur var det nu, N fick väll dom bästa rekommendationerna av Arne, - Den bästa jag haft )..
Det tisslas och tasslas om en undergiven godsägarfru som gärna tar ett glas extra, fam har ingen stark sammanhållning. Adriana betraktas som en väldigt duktig och pålitlig tjej med en egen karriär. Enligt mina källor har hon varit 100 % säker hela tiden på att det var N hon mötte under lördagen. Något som är väldigt besvärande för N försvar samt några få i den här tråden.
När det gäller det planterade trädet känner jag mig kluven. Dels är det väldigt vackert när det står i blom och kan påminna om Lisas närvaro. Men sen ogillar jag caféägaren då jag anser att hon profiterar sig på det som hänt Lisa och varit god på att ta varje tillfälle i akt att dra cafets öppetider när hon ställt upp i media. Caféägaren är inte på något sätt bättre än Arne när det kommer till girighet. Hon borde ifrågasätta sitt eget arbetsgivaransvar. Anställa ung och billig arbetskraft ut till landsbygden men samtidigt inte kunna ha en vuxen arbetsledare som stänger, låser och går sist.
Lisa har arbetat helg i ca 3 ve i Blomberg. 3 ve av sitt 17-åriga liv. Trädet som planterats till hennes minne känns egentligen väldigt fel rent geografiskt.
![Sad](https://static.flashback.org/img/smilies2/sad.gif)
Lisa tillhör inte Blomberg eller Caféet. Hennes minne borde inte bli bunden till mordplatsen på det sättet anser jag.