Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-06-13, 19:29
  #49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Ah okej. Men om jag gör det du säger, finns det risk att garantin inte gäller då? Alla märken kanske är olika...

Mja, 128GB lagring är på tok för lite för mig, jag är van vid 500GB och har massvis med serier och filmer. Men det är nog en vanesak att börja lägga över filer lite då och då.

Har aldrig hört talas om att det är ett problem - dessutom så är det garantivillkoren som gäller och om de inte säger emot så... . På alla de sidor som rekommenderar saker och ting på nätet så görs alltid reservationer för garantin om nödvändigt men i detta fallet har jag aldrig läst något sådant ej heller läst om personer som inte fått en garantirep. utförd p.g.a av gjord nyinstallation . Men som sagt det är garantivillkoren som gäller och står det inget där så har man rätten på sin sida . Jag har själv haft en dator på reparation med en sådan gjord på och det var inga problem .

Om du är osäker så ring Asus supporten .

För dig skulle det göras såsom en prestanda fråga enbart eftersom du behöver så mycket mer lagringsutrymme än vad det ger .
Citera
2015-06-14, 19:21
  #50
Medlem
Nu är datorn köpt och kommer kunna hämta den i varuhus om några dagar!

Men nu kommer jag till nästa problem: extern lagring. Jag har redan en extern hårddisk på 1TB. Men den är rätt stor. Så jag kommer vilja köpa en lite mindre, lite smidigare. Måste jag köpa en SSD? För de är så oerhört dyra i förhållande till lagringskapacitet.

Tänker att jag behöver nog 500GB ungefär. Är det bara att ta vilken som helst?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback