2025-03-12, 14:16
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Är det bara för mig forumet går illa? 29k besökare och forumet går lika smidigt som under örebroskjutningen men ser inga inlägg från andra som har problem.

Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Jag har samma problem, går sjukt segt just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Verkar ha släppt nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Jag har också haft problem i någon vecka. Hoppas att förklaringen är serverstrulet som admin pratade om ovan och att det nu är åtgärdat.

Problemen imorse berodde inte på antalet besökare.
Vi arbetar på ett flertal saker just nu, och skriver om källkoden så att forumet ska gå snabbare.
Just problemet imorse var lite oväntat, och inget vi förväntade oss.
Vi felsöker alla problem som dyker upp, och går till botten med samtliga. Så de inte ska dyka upp igen.

admin
Citera
2025-03-12, 14:23
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu kan jag ansluta från Sverige och Finland, men inte från USA.

Vi försöker blockera "skadlig trafik", men utan att blockera VPN-tjänsterna. Eftersom VPN-tjänsternas ip-adresser inte är publika, så kan det ibland resultera i att även delar av deras nät blockeras. Vi försöker givetvis plocka bort de felaktiga blockeringarna så snabbt som möjligt, men detta är orsaken till att vissa VPN-tjänster ibland har problem.

admin
Citera
2025-03-22, 15:04
Medlem
Kommer inte in på Flashback via Telia, (fiber nätverk), ingen VPN och annat trams. Däremot kommer jag in om jag använder min mobil som hotspot, lustigt nog också Telia. Är nyfiken vad detta beror på och om fler har samma problem?

Övrig information: Macbook, webbläsare safari. Kommer in på andra sidor utan problem.
Senast redigerad av -Farbror- 2025-03-22 kl. 15:07.
Citera
2025-03-22, 23:18
Tekniker
grottfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Farbror-
Kommer inte in på Flashback via Telia, (fiber nätverk), ingen VPN och annat trams. Däremot kommer jag in om jag använder min mobil som hotspot, lustigt nog också Telia. Är nyfiken vad detta beror på och om fler har samma problem?

Övrig information: Macbook, webbläsare safari. Kommer in på andra sidor utan problem.

Du kan PM:a mig vilket Telia-IP du försöker ansluta ifrån så kan jag kika om det har blivit blockerat av någon anledning.
Citera
2025-03-22, 23:20
Tekniker
grottfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Också märkt det, man måste stänga av reläservice i iOS annars går det inte att logga in.

Kan det vara för att strypa alla ryssjävlar som härjar i Ukrainatrådarna?

Den reläservicen i iOS ska vara whitelistad nu, men om någon fortfarande har problem men den så PM:a mig vilket IP ni försöker ansluta ifrån.
Citera
2025-03-23, 11:54
Medlem
Jag blir utloggad om jag öppnar ”Nya ämnen” i en ny flik från mina bokmärken
Citera
2025-03-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi försöker blockera "skadlig trafik", men utan att blockera VPN-tjänsterna. Eftersom VPN-tjänsternas ip-adresser inte är publika, så kan det ibland resultera i att även delar av deras nät blockeras. Vi försöker givetvis plocka bort de felaktiga blockeringarna så snabbt som möjligt, men detta är orsaken till att vissa VPN-tjänster ibland har problem.

admin

Jag har haft problem att nå Flashback med telefonen när jag använder iclouds VPN den senaste veckan åtminstone, ibland fungerar det, ibland inte. Det hjälper varje gång att koppla bort VPN. Det har varit problem tidigare under enstaka dagar, men inte så här länge.
Citera
2025-03-30, 23:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Nu kan jag äntligen få upp sidan även med VPN för USA. Inte funkat i mer än 2 veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in