Innan d livet var enklare, s gjorde jag ofta fotbollsresor med min son. Vaffanculo! Vi har nu bestmt oss fr att starta upp dem igen. Och nu inbillar jag mig att vi sker Calcios hjrta och krna. Vi har inte tlamod att hlla p att tassa runt.
Valda bitar frn januari 2012 d jag och 9-riga son var i Milano fr att se Milan mot Cagliari.
Lgg till den strejk som drabbade Milanos tg till Malpensa samt en del av Metron samma fredag s brjar bilden bli komplett...
Naturligtvis hade jag valt denna helg till att inviga min lille son i Calcions underbara vrld! San Siro r ett tempel, och Cagliari en lagom motstndare. Om man startar med ett Milano-derby s finns det ingen fortsttning. Men nu kan vi planera nsta resa i lugn och ro. Kanske till Rom, Neapel eller...
Bara handbagage s inget strul p flygplatsen. Budgetflyg och ett sanslst ruckel till hotell (men jvligt nra San Siro), det gller ju att komma i stmning. Inget jvla finlir.
Kpte biljetter och strosade bort till Milano Store och kpte en trja (Thiago Silva) samt kkade lite innan match. Kallt som fan men med sittunderlag, lngkalsonger samt tre par strumpor och lite sprit s hll jag vrmen fint, lillkillen hade ju fr fan termobyxor!
...
(FB) Allt om Calcio!
Vi bodde billigt i ett mrkligt litet skithotell, som dock lg riktigt nra San Siro. Vi tillbringade inte riktigt lika mycket tid i Milano som i Florens, men nstan. Tycker om att fnga knslan och atmosfren. Inte bara koncentrera p Calcio. Finna smultonstllen....